Kesäkuun sähkön kulutus vähän yli kuusi euroa. Sähkön siirto yli 37 euroa. Pelkkä siirto on kympin ja muut veroa ja perusmaksua. Joku tuostakin saa hyvät bonukset kun on osannut kiskoa paljon rahaa firmalle… Talvella sitten eri kokoisia laskuja… ![]()
Transit sai eilen slaagin, kiltisti seuras isukkia ja rattomia viimeset kilometrit. Työkaverin kanssa tehtiin tänään diagnoosia, sydän pysähtyny (moottori sökö). Toimenpiteet, tilasin kyydin paaliin. Jalkamieheks ei ihan joutunu kun voi ajella pojun talebanilla (hilux), mutta v-tuttaa.
Otan osaa kaverin menetykseen, ilman ajopeliä on vaikea olla.
Minulla auto seisoo tallissa ties kuinka kauan, kun kaihileikkauksesta ei ole mitään tietoa. Vasta sen jälkeen saa ajaa.
Samasta syystä ärsyttää helle. Jos yrittää tehdä jotain tarkempaa, kuten pujottaa lankaa neulansilmään, se on vaikeaa. Silmälasit auttavat hiukan, mutta helteellä linssit huurtuvat hikisellä naamalla. Ompelukoneen neula pitää irrottaa ja siirtää lampun alle, siinä pujottaa lanka neulansilmään ja kiinnittää neulan takaisin koneeseen.
Kun jonotin lähetettä kolme kuukautta, on sama aika kulunut leikkausjonossa. Lääkäri lupasi, että tämän vuoden puolella, siis ei kannata toivoa näkevänsä tätä kesää oikein. Nyt on ohut utu välissä.
Vali, vali, monella on isompiakin ongelmia, joten anteeksi tämä kitinä.
Voi sentään Lehemä, otan osaa, tiedän tunteen kun ei mikään mee niinkuin on toivonut. Mulla pari kesää meni samoin.
Mutta onneksi on toivoa paremmasta, koeta jaksaa ![]()
No mut tää ketjuhan on tarkotettu ärsytykselle ja vapaalle kitinälle ![]()
Ja ymmärrän hyvin et ärsyttää kun liikkuminen on rajoitettu ja kaikki näkyy verhon läpi. Mulla onneks auto alla ja pääsen liikkumaan, harmaahkot on näkymät kyllä täälläkin ![]()
Ymmärrän hyvin tuon tilanteen. Minä kypsyttelen jälkikaihia ja täytyy sanoa että ei kiinnosta mikään tarkempi homma kun ei näe kunnolla.
Toinen mikä ärsyttää on se että taas on lääkäriaika varattu ja veikkaan että uusi diaknoosi on nyt psoriasis.
Sitä multa vielä puuttuukin. Per… e.
Ensi tiistaina selvinnee.
Voihan valitus, mä en pysy kuosissa jos menen ulos. Pyörryttää ja jos en hakeudu viileään niin isänmaa kutsuu, olen sen kokeillut. Äkkiä kasvarissa vettä antamassa janoisille. Vadelmia on maassa kun on liian kuuma niitä kerätä pois. Osa on sentään pakastimessa. Illalla päästän vettä kasvarin viereen saaviin ettei kuumalla tarvi sen kanssa puuhailla. Jos syksyllä on viileää niin vadelmapuskat vähenee. ja kasvimaa nurmikoituu. Ihan varmasti. ![]()
Miksikköhän meni kuvan laitto tähän moodiin?
Ei saa kuvan alle tekstiä ja ku vaihtaa riviä niin menee kaks riviä alemmas.
Ajokielto ei ärsyttäisi talvella, kun asiointiin ei tarvita autoa, pääsee jalan tai pyörällä. Kesällä pitää välillä käydä entisellä kodilla, sinne on matkaa n. 16 km. Oksia kävin hakettamassa pyörällä, herukoiden poimiminen vaatii useita reissuja. Eivät ole vielä kypsiä, mutten usko ennen sitä pääseväni leikkaukseen.
Eilen jyrisi ukkonen aamusta myöhään iltapäivään asti, ei salamoinut. Vettäkin satoi, kokonaisen millin. Töpselit olivat irti melkein koko päivän.
8 viestiä yhdistettiin ketjuun: Uusi pentti 2024: Keskustelua keskustelupalstasta
Taas yhdessä yrityksessä on tyhjennysmyynti. Syy ei ole asiakkaiden puute vaan yrittäjän ikääntyminen. Varmaan myymälän lisäksi loppuu verkkokauppakin. Naputiinassa on iso valikoima lankoja, askartelutarvikkeita, trikookankaita. On myös yrittäjän tekemiä lastenvaatteita ym. Hän on myös brodeerannut asiakkaiden tuotteita. Elokuun loppuun on myyjä paikalla, joten toivottavasti ei tule äly iltajunassa, eli vasta kaupan sulkemisen jälkeen saa idean, mihin tarvikkeet voisi ostaa sieltä.
Joo,kiitos.
Taitaa hellalle olla menoa,uunista höyryputki joko tukossa tai rikki.
Ja jos ei saa varaosaa niin asia selevä ![]()
Ja tietenkään nyt ei saa käyttää uunia ![]()
![]()
Voi, että ärsyttää, kun lumon lasien asentaja on hidas laittamaan lasit.
Meni kaksi tuntia, kun hän oli yksiö asunnon parvekkeella, mutta lasia ei ole vielä laittanut.
Muistan hyvin, kun aikoinaan laitettiin lasit parvekkeelle, niin siinä ei mennyt kauan.
Joko olet suunnitellut miten sisustat tai koristelet uuden parvekkeesisi?
Onko mitään ällöttävämpää ![]()
Noiden takia en mene metsään ollenkaan vaikka miten tekisi mieli.
On niitä myös paikoissa missä hirvet ei ole liikkunu mutta peurat on.
En pääse noitten takia lenkille, inhottavat oliot.