Ärsyttää (alkaen 5.1.2021 ->)

Minua ärsyttää nämä sahaavat ilmat. Polkuni on jatkuvaan jäinen ja kuitenkin pitäis liikkua ja yrittää pysyä pystyssä.

Puhutaan paljon yhdenvertaisuudesta mutta ei teiden tarvii olla kuin ohiajaville autoille. Kävelijän paikka on raviojassa.
Ei satu asumaan tällä kylällä ketään pohattaa muutenhan olis kävelytiet oikein erikseen.
Näkee tuolla autoreissuilla kun on kilometritolkulla pyörä/kävelyteitä vaikka ei yhtään mökkipahaista näy, eikä kyllä yhtään jalankulkijaakaan.

Viime päivinä on usein mietitty että muutetaan kirjat takaisin Iisalmeen.
Meille ei ole mitään hyötyä maksaa veroja tänne kuntaan ja vielä enempi kuin olis iisalmessa.
Iisalmen uimahalliin sais myös iisalmelaisena eläkeläisenä liput edullisesti.
Vapaa-ajan asunnossa voitais silti olla täällä.

1 tykkäys

Eikö siellä tiellä voi kävellä, onko niin kapea.
Tiellä joudun käveleen ja isot rekat ja ym. autot pyyhkäsee läheltä ohi, toiset kyllä hiljentää mutta jotkut ei välitä mitään. Sain polveni taas kipeäksi, ei tykänny kun piti tien reunassa kävellä, kaikki sepeli oli liukunut tien reunaan ja siinähän oli hankala kävellä nastakengillä.

1 tykkäys

Ei oo täälläkään jalkakäytäviä, eikä katuvaloja.
Mutta tykkään asua maaseudulla, eli se on oma valinta silloin. :wink:

Eniten ahdistaa ehkä se, kun mun mukana kulkee koirat ja täällä on susilauma nurkissa koko ajan.

2 tykkäystä

Sisko seuraa susilauman liikkeitä täällä, pelotti minua että miten uskallat mennä kun ovat niin lähellä. Sanoin että ei ne oo ennenkään minua häirinny. Anto mulle jonkun pillin mihin puhaltaa jos näkyy, pakko olla mukana takin taskussa varmuuden vuoksi sanoi.

En minä tarte niitä jalkakäytäviä enkä valojakaan tuolla tiellä. Toivoisin vaan että olis jalankulkijallekkii vähän reunaa sen valkoisen viivan metsän puolella. Sitä on 5-10cm ja sittä putous pientareelle. Ennen vanhan tien aikaan oli sentään se piennar samalla tasolla ja joko pinnoitettu tai kova sorapinta.
Tästä kulkee pitkiä rekkoja yhtenään kun on niin sanotusti läpikulkutie keskisuomeen päin.

Täällä on valaistut jalkakäytävät ja pururadat mutta minä menen silti metsäpoluilla.

Metsäpoluilla minäkin päivänvalossa menen.

Töissä käyvä vaan ei aina pääse valoisaan aikaan ulkoilemaan ja hämärä metsä, pari koiraa houkuttimena, otsalamppu ja 5-13 sutta ja minä ei kuulosta mun makuun kovin kivalta. :scream:

Onneksi mulla on vähän tuota tien reunaa missä kävellä, tuossa se sepeli näkyy missä kurja kävellä kun autoja tulee.

Olin eilen lentävässä autossa. Sohjoliirto yllätti, auto luisteli tiellä, törmäsi penkkaan, teki ilmassa täyden voltin ja putosi pyörilleen.
Nyt ollaan ilman autoa. Se oli luotettava ja toimiva, 20 vuotta ja yli 300 000 kilometriä.

Oi ei ! Ihan kamala tilanne ollut sulla ! Ois siinä voinut menettää muutakin kuin sen auton. Ymmärrän ihan täysin ton auton menettämisen harmin. Mulla itellänikin on vanha hyvin palvellut auto jonka menettämisen pelko on koko ajan takaraivossa, mut pakko sanoo tosta sun tilanteesta että onneks meni auto eikä ihminen.

1 tykkäys

Oli onni onnettomuudessa. Ja hyvää tuuria ihmisillä.

2 tykkäystä

Selvisitkö säikähdyksellä vai tuliko mustelmia? Sääli “vanhaa uskollista”. Kun minä luistelin, auto kääntyi tulosuuntaan ojan taakse ja korjaus maksoi 20 €. En ehtinyt säikähtää, mutta nolotti.

Voi kauhia, toivon mukaan ei tullut pahemmin loukkaantumisia. :exploding_head:

Pää kolahti vähän, kai ikkunaan. Ei sitä tunnekaan, jos ei paina siitä kohtaa. Päässä ollut fleecehattu taisi pehmustaa, se löytyi auton luota maasta.

1 tykkäys

On siulla tuuria ollut :+1:

1 tykkäys

9 viestiä yhdistettiin ketjuun: Apua , neuvoja ym. asiaa tietokoneista, nettiyhteyksistä ja vast

Siirsin viestit koskien valokuitukaapeli-yhteyksiä toiseen, asialle soveltuvaan paikkaan :
Apua, neuvoja ym. asiaa tietokoneista, nettiyhteyksistä ja vast.

Nähdään siellä :slightly_smiling_face: