Ärsyttää (alkaen 5.1.2021 ->)

Kaihileikkausjono ärsyttää yhä enemmän. Valkoisella taustalla olevasta tekstistä on yhä vaikeampaa saada selvää, vaikka katsoisi hyvin läheltä. Sähköpostin lukemiseen käytin äsken suurennuslasia. Toukokuussa lääkäri lupasi leikkauksen vuoden loppuun mennessä, osotus saattaa siis jatkua vielä viikkoja.

1 tykkäys

Just äsken luin taas kaihin oireista, ytitin saada selville kuinka pitkällä mun kaihi on.
Mokomakin elämän hankaloittaja :enraged_face:

Tänne tuli joku päivä sitten ilmoitus että rakennustarkastaja tulee tänään 2 ihmisen kanssa tarkistamaan parvekkeen, mutta hyvin huomaa, etteivät ole käyneet.

Eli vieläkään ei saa täyttää parveketta.

Yleensä verho on vedetty sivulle eikä miehet osaa vetää takaisin.

Kävin pari viikkoa sittä silmälääkärissä.
Jälkikaihi on enää himpun verran vailla jotta pääsisin julkiselle leikkausjonoon.
Silmälasit jouduin kuitenkin hankkimaan koska lääkäri sanoi että minulla olevat lasit ovat “sakkolasit”. Sanoin että en tarte toistaiseksi ajaa vaan pysyttelen pois ratista niin kauan kuin saan uudet lasit. Ehkä jo ensiviikon loppuun mennessä saan uudet lasit.
Olen yrittäny entisillä pärjätä että jos se jälkikaihileikkaus tulee niin ei taas tarte uusia laseja hommata.
Lääkäri sanoi kyllä että sen jälkikaihileikkauksen jälkeen ei tarte uusia laseja ellei muuten näkö huonone.
Täytyy kyllä sanoa että aika vaikeaa on viime aikoina ollu tehdä mitään tarkempaa kun ei just näe mitään.
Nyt kun ei enää luonnon valoa riitä pitkään niin kaikenlaista kikkailua on pitäny tehdä että jotain näkee.
Hermon päällehän se käy kun pitäs tehdä vaikka ei näkiskään.

1 tykkäys

Sain Telialta kirjeen. Pakottavat minut kännykän käyttäjäksi poistamalla liittymäni käytöstä maaliskuun lopussa. Onhan minulla jo kännykkä, äidiltä jäänyt Doro, jossa on prepaid. Sitä käytän silloin, kun on pakko eli vaikkapa laskuja maksaessa.

Eilen, kun eivät tarkistajat käyneet täällä, niin vein parvekkeelle tuolit, pöydän ja pienen arkun.

Huomenna poralla ruuvaan poraruuvit parvekkeen ylälistaan, jotta voi kesäisin pistää verhon vaierilla.

En vedä vaieria niin, kuin vanhalla parvekkeella, sillä nykyisin ne listat on ohkasia.

Jouluvalot voisin pistää roikkumaan vaierilla.

Ärsyttää kun minun ‘lenkkikaveri sulki suunsa’.
Eilen en päässy e library kirjaa kuuntelemaan. Ei aukea vaikka latasin uudelleen.
Soitin iisalmen kirjastoon ja kysyin mikä mättää. Käskivät vain odottaa josko aukeais. Olettivat siellä olevan jonkin päivityksen menossa. Ei heillä muuta tietoa ollu antaa.

:+1:Taas kirjan kuuntelu toimii.

2 tykkäystä

Kirvat löytäneet mun chilin taimet :hot_face:

Nyt vaan luovutat heti alkuun niiden taimien kanssa. Kokeiluhan se olikin tää aikanen kylvö vissiin ? Kuhan reitti on selvä ja kirvauhka ohi niin kylvät uudet. Oot sillonkin vielä ihan aikasessa :+1:
terveisin täältä se järjen ääni :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 tykkäys

Ötökät löysi mun chilin ja kurkun taimet. Heitin pois ja kylvin uudet, syö niitä mieluummin kun isompia kukkia. Huijaan niitä ötäjä tai ainakin yritän…

1 tykkäys

Sama järjen ääni täällä katkaa niinkuin äsken Ylvaliin kanssakin.Ekaks eroon ötököistä ja sit uudet kylvöt. Oot sittenkin sinäkin vielä aikasessa :grinning_face_with_smiling_eyes:

Tarkoitus on eksyttää mahdolliset ötökät noihin pikkutaimiin, niistä ne on helppo löytää ja hävittää koko kasvi. Kesällä oli niitä ripsiäisiä, sen takia teen näin.

Ahaa, nyt tajusin :+1:

1 tykkäys

8 viestiä yhdistettiin ketjuun: Luonnonmukaiset ym.Torjuntakeinot kasvien tuholaisia vastaan

Perjantaina saatiin vihdoin valokuitu liitettyä tänne meille, ja haettiin kaupasta vielä reititinkin et se luvattu 100 megaa varmasti saadaan ja kaikki netin pätkimiset jää historiaan. Vaam mites kävi. Tänään illalla kun aloin mtv katsomosta kattomaan Tanssii tähtien kanssa - ohjelmaa niin johan taas pätki entiseen malliun. Ärsyttää ei kuvaa lähellekään meidän tänhetken fiilistä!!!

Lumiaurat kiillottavat tien, kun terä on sileä. Aniharvoin olen kävellyt pyörätiellä, jossa aurauksen jälki oli raidallinen, ei ollut liukas.

Kannattaa tehdä valitus ja vaatia korvausta menetystä katseluajasta.

Oletko langalla yhteydessä siihen reitittimeen laitteesta, jolla katselet ohjelmia?

Kannattaa ajaa nopeutesti, jos epäilee että liittymän nopeus ei ole se mitä on luvattu.

Se on langaton reititin.
Ajoin eilen nopeustestin sillon kun se pätkiminen alkoi. Vähän yli 40 megaa.
Asentaja testasi sillon asentaessaan että meille tulee se luvattu 100 megaa. Meidän laitteet ei pysty tuollaisena kuin nyt on ottamaan vastaan kuin 40 megaa, siks ostettiin se reititin. Piti saada sillä jaettua se 100.

Mun mies tänään nyt kokeilee vielä erilaisia vaihtoehtoja, mm omaa läppäriään mun läppärin tilalle (on erilaisia liitinmahdollisuuksia).
Vielä ei olla yhteyksissä BLC:hen vaan yritetään tsekata tota toimintaa omin avuin.