Minun kännykässä ei ole sim-korttia, van se on rakennettu sisään.
Olen harvoin ollut elämässäni niin raivona kuin tänään.
Jätekaivon tyhjentäjä oli käynyt, se kunnan kivasti kilpailuttama hyvin kallis palvelu. olen ohjeistanut ajamaan meidän portin ohi kellarin viereen ja siitä portista tyhjennys, matkaa kaivoille 3 metriä, ja olen antanut ohjeen ainakin 3 kertaa LSJH:lle.
No mitä vielä, tänne on tempaistu keskelle pihaa ja letku heitetty rullausta varten tietenkin kukkapenkkiin, kaikki mun tulppaanit rutussa, kurjenpolvet poikki ja isot komeat maksaruohot aivan liiskana.
Luulin ensin, että peuralauma on käynyt riehumassa, kunnes huomasin letkun jäljet.
Kyllä on oltava ilkeä ja tyhmä ihminen, jos ei näe isttettua aluetta ja pätkäisee letkun sinne lytäten kaiken alleen.
Tuli oikeasti itku kun näin tilanteen ja sen jälkeen niin kauhea raivo, että luulin pään halkeavan särystä.
Olen edelleen ihan kierroksilla, en edes osaa kuvata tätä kiukun määrää., Aikuiset ihmiset kai tuotakin työtä tekee, luulis jotain edes ajattelevan.
No kattellaan sitten kamalaa kukkapenkkiä paraatipaikalla, , eipä siinä muuta voi.
Haluan lukollisen portin pihatielle, ennen ensi kesän tyhjennystä. Tai kai sekin väännettäisiin rautakangella auki, tai laskutettaisiin kun ei päästy pihaan, voisiko koittaa lukea ne ohjeet jotka sinne olen jo useasti laittanut, HÄH.
Ja lisäys vielä, tuo kukkapenkki ei ole edes samassa suunnassa kaivon kanssa, eli letku on paiskottu sinne rullausta varten , ei vaan pysty ymmärtämään.
Mulla on niin kurja fiilis, että olen jotenkin ihan lyöty, kuin joku ois nyrkillä vetänyt päin naamaa. ![]()
Voi helv.sentään, olisin heti soittanut niille ja haukkunut pataluhaksi ja pyytänyt vahingonkorvausta. On tuo törkeetä.
Minä oon ilmoittanyt tyhjentäjälle että tulevat huhtikuussa, jolloin maa jäässä. Eivät aiheuta silloin mitään vahinkoa.
Pari metriä on kukkapenkkiä luukulle. Hyvin varovasti ovat aina liikkuneet, mitään vahinkoa ei ole tullut.
Täällä ei voi ilmoittaa mitään.
Kunta on kilpailuttanut ja tulevat kun tulevat.
Ainoastaan tyhjennyspaikasta olen ilmoittanut ja sekin kaikuu kuuroille korville näköjään.
Laitoin viestiä LSJH ja kunnalle.Kyselin myös onko mitään mahdollisuutta irtautua tästä kalliista laatupalvelusta, tuskin on. Se on nykypäivää, että yhtenäistetään ja (parannetaan) palveluja.
En pyytänyt korvauksia, kun tuskin niitä saa, siellä meni poikki myös just ostettuja marhanliljoja.
Oli myös paiskottu kiviä tuonne kukkien päälle, kun niitä oli tuon reunan päällä, jäi yli kun tein tuota uutta aitaa. Ihan silkalta ilkeilyltä ja välinpitämättömyydeltä tuntuu.
Ota kuva ja laita paikallislehteen.
Meidän kaivot ei ole kukkapenkissä, eikä sen takana, ne ovat nurmikon reunassa. ei tarvitse kulkea mistään kukkapenkistä läpi, eikä ole kuljettukaan.
Muuten vaan oli paiskottu se iso letku tuohon portinpielen kukkapenkkiin.
Nyt on sitten valtava määrä maksaruohon pistokkaita kasvamassa, yhden ruhjotun jouduin leikkaamaan kokonaan alas, ehkä se sieltä vesoo täksi kesäksi.
Olivat niin kauniit pallomaiset pensaat, olisin minä mieluummin niitä kukkivana ja ehjänä siinä katsellut.
Kuvaa joka puolelta, laita kunnon vaatimus vahingoista. Pysy tiukkana vaatimuksissasi. Jos suvivirren kuuntelusta voi vaatia korvausta niin kyllä pitää voida vaatia tuollaisesta pahanteosta. Eivät muuta tapojaan elleivät saa muistutuksia.
Voi hyvänen aika. Kyllä se on niin, ettei pidä koskaan ali-arvioida ihmisten tyhmyyttä. Minäkin vaatisin korvausta pihan istutusten tuhoamisesta, ihan periaatteesta.
Kuvaaat kaiken ja ota yhteys firmaan. Tee lista kasveista ja niiden hinnoista, seuraavaa kertaa varten teet karttapiirroksen jota velvoitetaan noudattamaan. Firmoille on vahinkovakuutukset vahinkojen varalle, tuossa on kyllä silkkaa pahuutta ja. tahallisuutta.
Jos ei ala sujua korvaukset niin mahdollisimman suurta julkisuutta tapahtuneelle, Iltasanomiin laittaisin juttuvinkin ja pyytäisin toimittajan paikalle. Tai tee artikkeli itse, lähetä ko firmaan esiluettavaksi, jotta saavat laatia selvityksen. m i n k ä i h m e e n t a k i a. Joskus uhkaus negatiivisesta julkisuudesta tehoaa. Paitsi jos on paikkakunnan ainoa paskafirma
Olen lähettänyt sinne ohjeen silloin kun nuo muutama vuosi sitten siirtyi kilpailutuksen kautta LSJH alle ohjeet kirjallisesti ja kuvana.
Ilmeisesti ne vaan hukkuvat johonkin tai ei kiinnosta.
Ja he ovat laittaneet hinnastoon jopa mahdollisuuden laskuttaa hukkareissusta, jos kuljettaja ei pääse kaivoille, tai on muuten estynyt suorittamasta tyhjennystä.
No meillä pihatie on ihan kuljettavissa vaikka täysperävaunulla ja porttikin on 4,5 metriä leveä, että kyllä sopii. Pihaan ajaminen vaan on täysin turhaa tässä.
Olen laittanut ohjeeksi tuon kellarin portin, koska siihen pääsee suoraan ajamaan viereen ja kaivot on muutaman metrin päässä, ei tarvitse kääntyillä mihinkään, mutta kun ei niin ei.
Tässä kuvassa näkyy kohta, tuohon keskellä olevan portin taakse pääsee vaikka millä traktorilla, puimurilla tai rekalla ja siitä ne kaivot näkyy siinä missä oli oranssi paita tikun nokassa merkkinä.
Eli muutaman metrin vetäisi letkua ja nopea ja iisi juttu. Nyt oli vedetty varmaan koko kieppi auki ja se heitetty pitkin kukkapenkkejä levälleen.
Täältä oli menty.
Tässä näkyy että letkua on ainakin tässä kieputeltu ja pyöritelty. Niitä ylimääräisiä kiviä oli tuon puisen reunapuun päällä, siitä niitä oli heitelty kukkien päälle. hyvin masentunut olo jotenkin, itse kuitenkin hoivaa, lannoittaa, nyppii, kastelee ja katselee kukkia joka päivä, niin en edes arvannut miten suuri suru minulle voisikaan niistä tulla. luonnonvoimat ja eläimet vielä jonkinlaista ymmärrystä saa, mutta aikuinen ihminen tekemässä tuhoja toisen kodissa on minulle ihan liikaa. on kuin olisi kotirauhaa rikottu.
![]()
Ja tästä ohjeistettu, ei olisi tarvinnut kääntyä mihinkään, kun tuo on ihan suora tie tuossa vieressä tuon pikkuportin takana.
Luulisi itsekin mieluummin käyttävän helpompaa , lyhyempää ja nopeampaa reittiä, ihan pienellä letkun purulla olis päässyt.
Yritetään saada aikaiseksi lukollinen portti tuohon pihatielle, kaipa sieltä sitten tulee hukkanouto maksu. Se on saletti, että sitten lähden jo kuluttajasuojaan ottamaan yhteyttä, kyllä niin idiotismi käy korpeemaan. Laitoin sähköpostia myös kunnan tekniseen, he niitä kilpailutuksia vissiin myös järjestelee.
Isäntä onneksi ymmärtää minun murhetta, hän sanoi, että jos joku tahalleen teloisi hänen vanhoja harrasteauton roppanoita, niin hän vetäisi nokkaan samantien seurauksista piittamatta, ne on ihmiselle tärkeä juttu.
Vastaukset viesteihin oli juuri sitä tasoa kuin saattoi odottaa.
Kuljettaja oli kuulemma vahingossa osunut, no sanoinkin isännälle, että jos käy vahinko ja olisi rehellisesti jätetty vaikka viesti, että olen pahoillani kun olen vahingossa osunut kukkapenkkiin , tms en olisi ollut lainkaan niin vihainen, mutta kun lähdetään vaan ja töistä tullessa näkee hävityksen ja laittaa viestiä sinne, se ei oo sama juttu jälkikäteen pahoitella.
Se on silloin kyllä työnantajan edustaja kun laittaa jonkun tylsän sori vahingosta viestin.
Isäni ajoi koko ikänsä rekkaa ja teki paljon maansiirtotöitä aikoinaan, olen sata varma, että jos hän olisi jotain vahingossa rikkonut olisi taatusti pyytänyt itse anteeksi ja jopa tarjonnut jotain korvausta, mutta hän onkin ihana rehellinen mies.
Mutta ei se tietty mitään haittaa jos kunnan kanssa on sopimukset tehty, niin eihän sillä palvelun tasolla sen jälkeen niin väliä ole.
Antaa olla, en halua edes liikkua tuolla pihan alueella, tulee niin kurja fiilis.
Oon tosi pahoillani sun puolesta ![]()
Niin juu ja sain vielä vastauksen , että olin heille antamassani ohjeessa suositellut käyttämään kaivojen vieressä olevaa pikkuporttia, en ollut kieltänyt ajamasta pihaan.
Kuljettaja oli kuulemma katsonut, että hyvä leveä ajoväylä pihaan, että sinne on hyvä mennä touhuamaan.
Mitä sitten kyselevät kirjeellä tyhjennysohjeita paikasta, jos ne ei mitään vaikuta. Tuo suositeltu reitti on jätetty tarkoituksella avoimeksi ja esteettömäksi tyhjennystä ja kuljettajia ajatellen.
Sinun kannattaa antaa nyt se kielto käyttää pihatietä kaivojen tyhjentämisajoa varten ja ohjeistaa käyttämään ainoastaan kellarin viereistä porttia. Pyydä vielä heiltä kirjallinen vahvistus, että ovat saaneet ohjeistuksen ja lupaavat noudattaa sitä.
He oli nyt kuulemma laittaneet sinne pihaan ajo kiellon, jospa nyt menis viesti perille. ![]()
Päivitystä tähän.
Luulin asian olevan jo taputeltu ja että ei muuta kuin kärsitään tappiot.
He oli nyt uudelleen käsitelleet asiaa ja sain viestin, että minulle lähetetään lahjakortti heille. En tiedä tietenkään summaa vielä, mutta ihan yks hailee vaikka olis vaaan vaikka 5 euroa, kunhan on noteerattu, että ihan noin ei voida toimia ihmisten pihassa ja asiasta on neuvoteltu sentään. ![]()
Parempi tulos tämä on kuin se että viitattais kintaalla.
Just eilen laitoin nyt sitten multaan 20 maksaruohon pistokasta, ne oli vesilasissa elpymässä, osa oli liian huonona, mutta nuo laitoin kasvamaan, kohta on paljon lisää maksaruohoja sitten.
Osa marhanliljoista taitaa kuolla kokonaan, eivät olleet vielä juurtuneet, niin epäilen, että sipuli ei jaksa uutta vihreää pukata, olkoon siellä nyt vielä.