Atsalea, Rhododendron simsii

Atsaleani kukkii nyt. Vähän se on varistanut lehtiä talven aikana, mutta on muuten ihan hyvässä kunnossa. Kukkia on tullut aika monta, eivät tosin kaikki samaan aikaan. Tuntuu pitävän laimennetusta kahvista ja lisävalosta kovasti. Toukokuussa tulee kaksi vuotta siitä, kun tämän ostin.

Ostin kaupasta atsalean joku viikko sitten. Hämmästyttävästi se on vielä hengissä ja jopa kukkii runsaasti. Kai sille pitäis joku oikea ruukku ja jonkinlaista multaa etsiä. En viitsisi pikkuruukkukukan vuoksi erikseen mitään rodo- tms. multaa hankkia. Tarjolla olisi tällä hetkellä taviskukkamultaa, kylvö-/kaktusmultaa ja puutarhan mustaa multaa. Pysyisköhän se elossa talven yli… :unsure:

Puutarhaan tarkoitetut atsaleat kukkimaan ?? Mulla on revontuli ja sitten tää uusin valkea -keltaisella nielulla…nimeä en muista.Ovatte hyvässä lehdessä ja nyt jo ruskassa kun laitoin talvilannotteen heti elokuun eka…
Toi revontuli on ollut mulla jo 3 kesää …ei kuki ja voi hyvin ja kaverin ostin keväällä…ei kuki ja voi hyvin muutoin.

Työkaverin joulukukka muutti meille logistiikka ongelmien vuoksi. Hengissä vielä :+1:

Toivottavasti tää jaksaa jouluun asti ni voi sanoa että tuplajoulukukka :blush:

Ihana neljän euron atsalea, voi kun jaksais jouluun asti. Meinaan pitää yöt jääkaapissa😀
Ihme juttu muuten, että kuvaa pitää vähän pienentää, että sen saa suoraksi tänne?

On tämä vaan nätti. Voiko tällaista saada kukkimaan uudelleen vai onko ihan mahdotonta?

Voi atsalean saada kukkimaan komeasti, en vain tiedä miten mutta olen katsellut vanhaa isoa atsaleaa täynnä kukkia  huonessa missä on pelkklä uunilämmitys.