Aulio (vaahtera-aulio, kirjoaulio, lyhtyaulio), Abutilon

Tässä kuva siskoni auliosta, jossa samassa varressa on sekä keltaisia että valkoisia kukkia.
Arvatkaas, ottiko joku pistokkaita...

Tuo on kyllä melko uskomatonta ollakseen totta! Mutta ah, niin kaunis!!! Minkähän värisin kukin pistokas sitten kukkii?

Liisukka, siitä tuli siis sittenkin keltainen!

Juuh, niin tuli!
Siskonpojan kamerassa on kyllä päivämääräsäädöt varmaan päin honkkelia hymy.
Kertoilen sitten, jos saan pistokkaat juurtumaan, ainakin vielä ovat pirteinä mullassa huppu niskassa. Mun tuurilla kahta väriä samaan versoon tuskin ilmestyy, mutta kauniita noi ovat kumpikin yksinäänkin!

Grrr, edes vedessä liotetut, pulleiksi turvonneet aulion siemenet eivät ole suvainneet itää vihainen

puuhapetenvaimo, minulla iti hyvin, joten puoli pussia jäi Pl*****en lajia, pussin kuvassa kukka mansikanpunainen. Tahtoisitko hymy

Mistä hankit siemenet, jotka itivät?

Vantaan Pl****ssa aivan takana melkein viimeinen hyllyrivi ja ihan ylhäällä hymy.

Voi Merlin, oletpa kultainen, laitan hölöön osoitteen… :o)

maikki4  kirjavalehtiset auliot ovat juurtuneet!!!! Kiitos vielä kerran.

Toinen erä Lidlin vaahtera-aulion siemeniä ollut mullassa jo 2 viikkoa, liotin 1vrk ajan ennen kylvöä.
Ei ensimmäistäkään tainta. Siitä ensimmäisestä Lidlin pussista, jonka kylvin maaliskuun alussa, nousi vain kaksi tainta, jotka ovat vielä pikkuruisia .
Eipä siinä auliopussissa itävyysprosentista sanotakaan mitään.

Huonosti tosiaankin itivät. Minulla on loppujen lopuksi yksi Lidlin vaahtera-auliopussista alkunsa saanut taimi. Se on onneksi terhakan ja hyvinvoivan oloinen. Kasvattaa nyt viidettä lehteään. "Taimistoni" silmäterä.

Kuvittelin, että toisesta kylvöksestäni olisi nousut kaksi vaahtera-aulion tainta lisää. Katin kontit. Taimet ovat jotakin muuta kuin vaahtera-auliota. Ovat luultavimmin jätti-ikikukkaa, jota kylvin samalla kertaa... Meni varmaankin purnukat sekaisin, kun laitoin kasvatusboxiin.

Todella huonosti. Helmikuun 26 päivänä kylvetyt siemenet, eikä ainuttakaan auliota ole pintaan noussut.surullinen

Haluatko Maire uusia siemeniä, Seemnemaailman tämän vuotisia olisi jäljellä ja reilussa viikossa itivät, laita osoitetta jos kiinnostaa niin lähetän.

Tämän kevään siementaimi vaahtera-aulio avasi tänään ensimmäisen kukkansa:

Voi että ne on kauniita!

Mullakaan ei itänyt Lidlin siemenistä yksikään...apea

Ja minulla iti yksi, nyt se yrittää kasvaa, mutta hitaasti.

Minulla iti yksi siemen , saas nähdä minkä värinen kukka siihen joskus tulee. Taitavat yleensä olla huonosti itäviä nämä ostosiemenet.

Aivan ihananvärinen tuo HTHB:n tämän kevään siementaimi vaahtera-aulion kukka! kukkanen Ehkä se minunkin "taimiston silmäterä" on vielä joskus noin pitkällä eli kukkii... ja väri paljastuu. hymy Se on joku pastelli, jos Lidlin siemenpussin kuvaan on uskomista.

Kiitos Zirmeli - tuo oli tosi iloinen yllätys tuo väri hymy (kaikki hennommat pinkit menee vaihtoon....). Kaksi taimea vielä piilottelee väriään. Kylvin omani värisekoituksesta.