Kiitos kiurunkannus ystävällisestä tarjouksestasi! Hölöä lähetetty.
Kuinka suuriissa ruukuissa Aulionne kasvavat? Oletteko latvoneet niitä yhtään?
Koska aulio tykkää valosta, seuraa siitä että kastelua on oltava riittävästi, josta taas seuraa se että iso ruukku, varsinkin altakastelusellainen, on hyvä. Lorottelen auliolleni ison määrän vettä joko kerran viikossa jos on pilvistä tai kaksi kertaa viikossa jos aurinko paistaa.
Jos ruukku on pieni pitää muistaa kastella useammin.
Moonflowerilta saamani aulion pistokkaat ovat hyvin juurtuneet, toinen avasi ensimmäisen kukkansa. Kiitos vaan näistä !
Milloin te olette kylväneet Aulionne, kun ne jo nyt kukkivat? Vai ovatko vanhoja sellaisia:) Minulla kyllä ovat hyvin itäneet ja lähteneet kasvuun, mutta ovat vasta noin viisi senttisiä.
Siis joudun vielä jossain vaiheessa istuttamaan kolmannen kerran ne Auliot, kun nyt ovat sellaisissa reilun puolen litran vetoisissa ruukuissa? Jos niistä voi tulla reilun metrin korkuisiakin, niin ne purkit kyllä eivät riitä! No, virheistä viisastuu:)
Omat aulioni ovat monta vuotta vanhoja, ja pistokkaista kasvatettu, kiitos vielä Sabdariffa!
Hupsista. Tuo tuossa olkapääni oikealla puolella oleva roikottaa lehtiä itsesäälivänä. Haenpas sille vettä....!
Siiskö tänäkeväänä siemenestä kasvatetut Auliot eivät vielä tee kukkia?
Ihan hyvin voivat kukkiakkin : )
(PS. kuvitelkaa, tänä aamuna minulle tuli oivallus, että olen tehnyt kirjoitusvirheen. Eikös muisti toimi jännästi? No kuitenkin, sain pistokkaat Sadbariffalta, en Sabdariffalta.)
Scaleo, kyllä vaahtera-aulio kukkii ihan pienenä lapsukaisena jo
Temskukka, siis mitä, ettäkö Sabdariffa onkin sadbariffa - olen siis koko ajan luullut ja kirjoittanut väärin??? Sanoo hän, joka luuli triathlonia kauan trialthoniksi, että riittäähän noita lukihäröjä...
ja minäkin olen mielestäni vaihdellut Sabdariffan kanssa.
Ja arvatkaapa mistä tämä aamuinen huomio johtui? Kastelin pelargonien talvilepohuoneen kasveja ja siellä oli nimilappu jossa luki aivan selvästi että Sadbariffa. Olisiko siinä kirjoitusvirhe sitten?
Veikkaan, että Sabda on oikein, kun on semmoinen kukka kuin hibiscus sabdariffa olemassa...kuukkelilla löysin
Niin kovasti vaivasi tämä asia että menin vanhalle puolelle ja varmistin asian että Sabdariffa on oikein. Missähän häntäkin pidetään....viimeinen viesti vanhallakin puolella on helmikuulla 2006.
Minun vaahtera-auliot kasvavat hitaasti, kuuluuko niiden nollakin noin hidaskasvuisia, vai olisiko taimien geeneissä vikaa? Terveitä ovat muuten. Ne ovat 3cm korkeita isoin lehti noin 3cm ja nyt kuukauden ikäisiä
Siitä toisesta Lidlin pussista ei sitten noussut ainuttakaan. Ekapussistakin vaan noi kaksi.
Kiva kuulla, että jo tämänkeväänkin poikaset voivat kukkia! Napsaisin muutamasta latvan pois, josko haaroittuisivat??? Ei minullakaan kasva kovin vauhdikkaasti, vaikka luulin niitä nopeampi kavuisiksi. Vettä saavat riittävästi ja lannoitustakin! Aamuauringon puoleisella ikkunalla asustelevat.
Kuulkaas kun moonflowerilta saamani aulion pistokkaan kukka teki siemeniä, voisin ne laittaa heti eteenpäin. Luulisi niiden olevan ihan itämiskelpoisia, eikös vain? Muutama hassu siemen nyt olisi jaossa, jos joku on vailla. Oletan että nuo pistokkaat mulla ovat sen verran eloisia etten itse niitä tarvitse. Väri on sellainen ihana persikanpunainen, jossain oli moonflowerilla siitä kuvakin.
Nytpä on minullakin ihan oma aulio kasvamassa. Oikeastaan aika montakin alkua. Posti-Pate tai -Pirkko (en nähnyt kumpi) toi miulle tiistaina mieluista postia tuolta Torniojoki-laakson suunnalta. Saa nähdä saanko onnistumaan. Ihan innoissani käyn purkkia tämän tästä katsomassa
Samoin saisi minultakin loput siemenet, jos joku vielä olisi vailla. kaikki niistä taisi itää, joita laitoin tulemaan. Väristä en tiedä, on IsoÄidin Kasveista tilattu ja pussissa luki, että käytä kaikki siement kerralla...häviääkö niistä sitten itävyys nopeammin vai miksi? Ei varmaan sit ens kevääseen kantsii säästellä, joten lähetän, jos joku ne haluaisi!!!
Vuoden ikäiset vaahtera-auliot innostuivat kukkimaan. Tykkään tästä väristä tosi paljon.
Tämän vuoden kylvöksistä (kolmen eri firman siemeniä) on itänyt vain yksi ainoa...
Minulla ei itänyt yksikään aulio Eli jos joltain saa siemeniä tai vähän myöhemmin pistokkaita, niin kelpaisi kovin mieluusti...! Scaleolle laitankin hölöä...