Tänään lähetti ruotsalainen nettifirma sähköpostitarjouksia. Sieltä havaiinoin, että meidän vaahtera-auliomme on ruotsiksi klockmalva. Kellomalva olisi paljon viehkompi suomenkielinen nimi. Tietääkö kukaan nimen taustaa? Taidan itse kutsua heitä kellomalvoiksi .
Luostarinkelloksikin auliota kutsutaan.
Minun mummoni puhui kaanaankellosta.
Hienoja nimiä ja tosi kauniit suorastaan"hauraat" kukat. Tulee jokin japanilainen paperi mieleen...oliko se riisipaperi!
Juurrutettu valkoreunaiset lehdet omaava aulion pistokas vaihdetaan euroihin.
Joko meni...?
Ei vielä
No, minä tahtoisin.
Laitapa hölöä sitten tulemaan
Jutita, minkä värinen kukka tuohon aulioon tulee?
Tässä ensimmäiset auliot, jota kasvatan. Aikanaan kun kukkivat, pitäisi olla punaiset kukat. Milloinkohan mahtavat kukkia ekan kerran? Tuo vihr. ruukussa oleva on hieman toista isompi ja kasvussa edellä. Se on tällä hetkellä n. 10cm korkea. Tuntuvat kasvavan aika vauhtia kun ovat alkuun päässeet... Kukkia odotellessa
Siis tämä on se suurempi taimi
Mie kun kylvin omani pari vuotta sitten helmikuussa, ne aloittivat kukinnan heinäkuussa.
Vaahtera-aulioni ovat nyt päässeet mukavaan kasvuun.
Taimet 2 kpl ovat noin 1½ kuukauden ikäisiä ja niitä Lidlin aulioita.
Nyt täytyy oikein onnitella pirjamia, kun on Lidlin pussista saanut tuollaiset aikaan! Hieno juttu. Minä kylvin tuloksetta tänä keväänä, niin tuntui moni muukin tehneen...
minulla 1kpl nousi, lidlin pussista, tosi pieni vielä 1cm.
Minulla se yksi taimi lähti kahdesta Lidlin pussista ja ei kasvanut oikein ollenkaan pitkiin aikoihin mutta nyt on lähtenyt kasvun alkuun huimasti.Siis istutin 4.2
Minunkin vaahtera-aulioni ovat sitten itäneet. Kuten jo aiemmin kerroin Lidlin siemenistä ei itänyt ainutkaan. Kiitokset kiurunkannukselle siemenlähetyksestä! Hyvässä kasvunalussa jo ovat.
Alkää heittäkö itämättömiä auliokylvöksiänne pois! Kylvin omista keräämistäni siemenistä 10.09.06 ja potti oli muiden kylvöksieni joukossa lämpimässä, vaikka itämistä ei tapahtunutkaan. Huhtikuun alussa yllätti 1:llä ja puolessa välissä tuli 2 lisää; kerran aikaisemmin itivät 2:ssa viikossa (olivat eri keruuta).
Vautsi, raipel! Aika pitkä itämisaika - no, syyskuu onkin siemenkylvöille heikkoa aikaa.
Tämä Inkiltä saatu on aloittanut kukintansa:
Nämä alemmat taas ovat Lidlin pussukasta vuonna 2005 kasvatettuja. Molemmat kukassa nyt.
Onpas kauniin värinen tuo ylin.