Temskukalla on kauniin värinen aulio. Tuollaista minäkin toivoin, mutta jospa sitten ensi vuonna onnistaisi värinkin suhteen.
Ainakin kerran vielä joudun tuolle ruukun vaihtamaan, kun nyt sain sen vain vähän isompaan ruukkuun. Tuon toisen oksan kukat roikkuivat edellisen purkin ulkopuolella, multapinnan alapuolella, joten jos olisin laittanut sen oikein suureen ruukkuun, olisivat ne kukat joutuneet ihan rytyssä makaamaan mullan pinnalle. Paahteisella paikalla olen minäkin altakastelusysteemin todennut hyväksi. Muuten niitä saa olla kesken päivääkin kastelemassa.
A.i.k.a, minä olen toivonut sitä ruusunpunaista auliota. Mitäs sinulla olikaan? Vaihdellaankos pistokkaita?
Minulla on tämän väriset auliot.
Toinen on ihan saman värinen, mutta kukka on enemmän kellomainen. Ainut ongelma vaihtamisessa on se, että nuo taimet ovat vasta 15-senttisiä pienokaisia. Mutta jos ne siitä suostuvat kasvamaan, niin ilman muuta olen halukas vaihtamaan pistokkaita. Edellisen punaisen pistokkaan onnistuin kylläkin tappamaan
Minulla on nytkin muistaakseni pari pistokasta kasvihuoneessa kokeilemassa juurtumishalujaan.
Pidetään mielessä, sillä tuo vaaleanpunainen on jotenkin suloinen.
Näin kaunis aulio minulle tuli siitä Lidlin ainokaisesta itäneestä.Toivoinkin keltaista tai vaaleanpunaista.Kiitos Salmiakin kun rohkaisi leikkaamaan tämän,nyt olen jo toisen kerran leikannut,oon meinaan niin hassu että mitään kukkaa en raaskisi leikata,viime vuonnakin aulioni oli pitkä roikka,no tietty kun en tiennyt että pitäisi leikata,kukkakin siinä oli tosi ruman värinen.
Taimeni ovat kohta niin isoja, että pitäisi varmaan latvoa. Miten se tarkkaan ottaen onnistuu?
No niin. Siirsin aulioni siis paahteeseen. Hyvin meni muuten, mutta kukat haalenivat aivan olemattoman värisiksi. Tänään aukeni pari uutta kukkaa, ja olivat yhtä hailukoita
Uutta sijoituspaikkaa miettiessäni kysyn siis, jaksaako aulio kukkia aivan varjossa?
Lidl-aulioni on osoittautunut varsin persoonalliseksi kasvatiksi. En tullut sitä sitten siirtäneeksi pois paahteesta, ja tänään reissusta kotiuduttuani jäin sitä katselemaan varsin ihmeissäni. Toinen taimi kasvattaa näin kirjavaa värivalikoimaa! Oikealla oleva vaaleanpunainen on samassa ruukussa kasvavasta toisesta taimesta, jossa kasvaa vain vaaleanpunaisia kukkia.
Lisäksi suurin osa kukista näyttäisivät olevan kaksosia.
Minun Lidlin aulioni ovat vasta tällaisella taimi asteella. Ovat kasvihuoneen lattialla olleet toistaiseksi. Pitäisi kait istuttaa ne isompiin ruukkuihin.
Tätä olen odottanut kukkimaan että saisin latvottua sen jälkeen kun on kasvanut kovasti pituutta. Vihdoinkin nuppuja havaittavissa.
Seemnemaailmast tulleista siemenistä sain 12 taimea. Toistaiseksi kaikki jotka kukkivat ovat kolmea eri sävyistä punaista. Pari ehkä jätän ja loput syksyllä kompostiin.
Tämä näköjään tippui matkalla
Mikäs ihanuus se tuo kirjavalehtinen on??? Eikä moittimista ole noissa muissakaan kyllä...
Tässä minun kaunokaiseni, kiitos Sailasin
Kuva vääristää vähän väriä, on luonnossa vähän lohenpunaiseen taittuva. Näitä haluan ensikesäksi lisää ainakin keltaisena ja valkeana.
Platon, mulla on keltaista samoista siemenistä ja sitten valkoista luonnonmukaisempaa (eli kukka on suppeampi ja kasvi kasvaa huuuurrrjaa vauhtia). Panenko sulle jemmaan?
Voi laita toki sailasi. Tämä laji yllätti minut totaaliseti hurmaavuudellaan.
Vuoden vanhat vaaleat
ovat Lidlin siemenistä.
Valkoista minäkin olen toivonut. Jospa virolaisista vielä tulisi.
jutita, samalla mie jemmaan sullekin kuin platonille.
Muistuttakaa minua, joohan? Vai haluatteko mieluummin jo hetkohta?
Mulla ei ole kiirusta, mutta jos jutita haluaa heti ja pakettien postiin laitto on mukavampaa yhtä aikaa niin sekin passaa. Paitsi ensi viikolla on reissussa joten se ei käy. Palataan vaihtariasiaan sit hölöissä