Kyllähän se kaatumisefekti on jo koettu, kun otin tuon pois paikaltaan. Lörpsis vaan ja latvat hipoivat lattiaa Nyt en sitä raatsi enempää pilkkoa kun kukkii tai on nupulla. Omalla paikallaan se kuitenkin pysyy hyvin pystyssä kun se on saarrettu joka suunnalta. Ja niitä pistokkaitakin minulla on jo juurtumassa, kohta ovat valmiit uusille asumuksille
Tänään avautunut ensimmäinen nuppu ja lisää tulossa.
Tosi nätti aulio, Pirkko-Martta!
Lidlin vaahtera-auliossa pikkunuppuja!
Huomasin tänään molemmissa vaahtera-aulioissani pikkuisia nuppuja. (Lidlin siemen)
Minulla myös, reilun tulitikkulaatikon kokoiset, Lidlin taimet aloittelevat kukintaa.
Minusta auliot kaipaavat aika isoa ruukkua voidakseen vehreinä. Juuria tulee paljon ja ne täyttää nopeasti ruukun. Joskus koko kasvin uusiminen tekee terää. Teen sen lähes joka kevät. Paitsi jos haluaa rungollisen kasvin.
Ja ne tarvitsevat ison ruukun, jotta ei tarvitse ihan joka päivä kastella. Vaahtera-auliot nimittäin ovat todellisia juoppoja.
Keltainen aulio avasi ensimmäisen kukkansa
Onpas riresalla pirtsakan keltainen aulion kukka!
Minulla avasi tänään ensimmäisen kukkansa Lidlin pussista kylvetty aulio - se ainut itänyt... "taimistoni" silmäterä. Minun Lidl-aulioni kukka on väriltään lähinnä lohenpunainen. On julmetun iso. Kukan halkaisija on 8 cm... itse auliolla korkeutta 17 cm. On se jotenkin ihmeellistä, kun semmoisesta alunperin pikkuruisesta taimesta tulee jotain tollaista!
tämmönen on minun vaahtera 5cm
mitä se halua? se on 2-3kk vanha
Tahtoisko tuo paljon valoa ja ravinteita? Siis lannoitusta...
MarjaBee, voi olla, vaikka sen vieressä olleet tuoksuhernet ovat ihan hyvin kasvanet
Hjelp! Kestääkö vaahtera-aulio paahdetta?
Minun Lidli-aulioni ovat molemmat aika voimakkaan vaaleanpunaisia. Toisessa kellomaiset, toisessa ihan avoimeksi lautaseksi avautuvat kukat. Hirmusti kukkia, pikkuruisissa puskissa
Aika, kestää se, kunhan saa tarpeeksi vettä. Vaahtera-aulio on juoppo.
Minulla ei ole yhtään vaahtera-aulion siementä itänyt. Pöh !
Mulla on itänyt kymmenestä siemenestä nyt kai viisi. Tosin, osan laitoinkin toisia myöhemmin. Eivät ole kovinkaan korkeita ja kummoisia vielä, mutta ehkä ne tuosta Joskus ostin kokeeksi enkä tietänyt edes suomenkielistä nimeä... Sekin tosiaan vasta selvisi. Toivottavasti tuosta kasvavat, nätti kyllä on.
Kiitos sailasi! Vaihdoin sen tänään suurempaan ruukkuun, ja huomenissa se sitten pääsee nauttimaan auringosta eteläseinustalle. Tai jos kuitenkin ensimmäisen päivän pidän sitä vain muuten auringossa, ettei pökerry äkkiseltään.
Juu, äkkinäisistä muutoksista kasvit eivät tykkää. iso ruukku on auliolle hyvä. Mulla on altakasteluruukussa, niin ei tartte joka päivä kastella.
Minä kiikutin tupaa pimentävän vaahtera-aulion terassille. Hiukan on auringon tai tuulenpolttamaa latvalehdissä muttei pahasti.