Yksi neljästä 80 cm korkeasta auringonkukasta illalla parvekkeella.
Eilen tässä ekana kukkineessa lidliläisessä oli jo useempi kukka, ensimmäinen jo siemenvaiheessa.
Eka aukes: :
:
Tää tahtoo sitten kyllä tuosta Weikon punaisesta kaunottaresta siemeniä!
Weksu onx toi niitä samoja kun mulla, suvipihan siemenistä??
Tilli, täällä on joka vuosi käynyt auringonkukkien kanssa siten, että aamulla töihin lähteissä ne ovat olleet komeat ja illalla töistä tullessa ne ovat ollet haulikolla ammutut. Yhtään siementä en ole koskaan saanut talteen. ;-o .
.
Eikä nuo ole edes sellaisia kuin itse halusin.
Lajikkeen nimi on Evening Sun. Siitä kiva, että tuossakin varressa on auenneen kukan lisäksi vielä 2 nuppua.
.
Miun tuossa punaisessa arskassa oli yhteensä 9 nuppua ja viellä näyttää lisää pukkaavan. Tais olla hyvä paikka tänäkin vuonna =)
Mikähän lintu on niin perso auringonkukille, että räjäyttää ne nokkimalla pois? :-o
Mie viime vuonna pariin otteeseen bongasin jotain hiirulaisia auringonkukissa ja niiden jäljiltä ei siemeniä jäänyt ja olivat kyllä aikamoista jälkeä saanut aikaiseksi.
Päivälläkö bongasit?
Päivällä ja myöhään illalla
Pitäiskö laittaa hiirenloukku kukkavarteen? ;-o
Päivällä meillä kissat “yritti” toimia hiirenloukkuina mutta en anatnut heille siihen lopulta tilaisuutta.
Parisen vuotta sitten bongasin oravan naapurin auringonkukasta aterioimasta. Helposti katosi yksi kukallinen siemeniä kurren matkaan…
No mulla naapuri kasvattaa oravia.
Itsellä ei ole kasvamassa, mutta pitkin kesää seurailin parkkipaikalla aina vain suuremmaksi kasvavaa kasvia ja viikko sitten tajusin sen olevan auringonkukka, kun oli tehnyt jättimäisen nupun. Harmikseni sitten huomasin pari päivää sitten, että se oli vedetty siimaleikkurilla alas samaan syssyyn heinien kanssa Siitä olisi tullut takuulla mahtavan kokoinen kukka.
Sain pussin siemeniä ‘Mammoth Russian’. Mahtaako olla noita tavallisia mitä linnunruokaseoksissakin on? (Jos on, ne menee lintulaudalle.)
3½-4½ metrinen.
Kiitokset Weikko! Onhan sitten aita-ainetta,heh. Pussissa ei lue montako siementä siinä on mutta äkkiseltään tuntuu olevan noin 30 kappaletta. Taidan osallistua auringonkukankasvatuskilpailuun, jee.