Hienosi kasvaa ruukuissa olevat auringonkukat. Tähän asti Craven Strain on hiukan hävinnyt Kongille, mutta nyt on kirinyt selvästi ohi. Craven Strainilla mittaa oli tänään 132cm. Oli kasvanut eilisestä 7cm
Avomaallakin olevat alkavat toipua kevään tuulista.
Isompi n. 155cm
Onko kellään käsitystä ovatko auringonkukka ja samettikukka ns.huonot kaverit keskenään?
Anoppi oli saanut tuliaisena auringonkukan, jonka tökkäsi ruukkuun samettikukkien kaveriksi.
Auringonkukka kitui, kunnes se sai siirron toisaalle - ja johan alkoi rehottaa.
Siinä neljä isoitan tainta. Mansikoiden seassa laskin olevan kuusi pienempää tainta. Onkohan tuo tummayksilö punainen =). Toivottavasti olisin onnistunut istuttamaan erillaisia tai ainakin sitä "Tedde bear" vai mikä oilkaan se komea kerrottu nimeltään.
Puutarhakompostiin kylväytyneet voittavat esikasvatetut mennen tullen. Kovin korkeita eivät ole, kun ovat peräisin enimmäkseen siitä Lidlin haarautuvasta lajikkeesta.
Tämä on vasta reilun metrin ja nyt jo nuppu
Tämän nupun lisäksi samassa kukkavarressa on 8nuppua.
Voihan rähmä! Tän pitäis olla silleen tiilen punanen. Jep jep! Mainonnan uhrina sitten kokeilin enkä ton kummosempaa siitä saanu aikaseks. punanen just joo…ja muutenki lisää jurnutusta.
Täälläkin kukkii jo. Suvipihan siemenistä tokmannilta
No just tollanen se piti olla!!! ja sit toiset saa aikaseks vaan tollasii vähän sinnepäin olevi ruppanoita!!!
Vähäks hiano!
Kohta kukitaan täällä =) Suurin arska jonka pitäisi olla punainen on jo reilusti miun pituuden yli ja mie oon “vaan” 173cm. Oliskohan tolla pituutta se joku 185-190cm
tarkka mittaus tulos tuolle arskalle on vain 178cm
On se kaunis!
Tällainen tuli linnunsiemenestä kasvatetusta!
Kyllä mä tuota punaista vieläkin kuolaan,…josko joku teistä laittais mulle pari siementä ensi kesäksi! ?
Ensimmäinen lidliläinen auki, vähän on hailun värinen.
Noista mä en osaa olla ku kade
Lapsille laitetut ei ole vielä edes nupulla -joudun siirtämään ne sisälle syksyllä… tosiaan -ovat ruukussa siis.
Hoidatkohan sä niitä liikaa… Noi on kasvanut tossa pellon ja pihan välissä ihan itsekseen. Silloin kun kylvin laitoin maahan multaa ja revin rikkikset pois. Sen jälkeen en oo muuta tehnyt kuin kastellut kuivilla keleillä
Aika rauhassa ovat olleet mutta tosiaan isossa ruukussa -täällä oli pitkälle kevättä pakkasta öisin ja tuo meri työnsi kylmää että sain laitettua ne ulos vasta kesäkuun puolella -luulen että johtuu siitä. Omani on joku tummanpunainen lajike -ei niin jätti.
Olispa se oma pelto pelkästään auringonkukille
Mitä pienempi sen tummempi.
Taas ollaan kasvettu =)
Mies tossa kyseli että haluanko kaatopaikalla kasvavista arskoista siemeniä sitten kun tietää minkävärisiä kukat on, niin vastasin että tietty. Varsinkin jos sattuisiavat olemaan muuta kuin keltaista tai saavat olla myös keltaisia kunhan on jotain vähän erillaista kukkaa =) (En mie oo vaativa)