Laitoin mukulabegoniat ja karjalanneidot ruukkuihin,helpot talvettaa näistä ei pääse eroon ollenkaan ellei jätä talveksi pakkaseen!
Begonia foliosa amplifolia kukkii
sellaiseksi tota varmaan kutsuttaisiin…
Joo, nyt tätä voi kutsua jo kukinnaksi ![]()
Kuningasbegonia on kukkinut salaa. Eipä ihme kun lehdet ja kukat melko samanvärisiä.
Viime kesänä oli ulkona ja talvella ollut valoisassa paikassa keittiössä.
Pääsee taas kesällä ulos.
Ompa hieno!
Tiny Gem on niin pieni vielä, että on tähän asti karistanut nuput avaamattomina, nyt päätti ryhdistäytyä ja kukkia voi ihailla altapäin.
Pitääkö begoniasta nyppiä vanhat kukat pois?
Rumia ne ruskeat kuivuneet kukat on. Jos eivät itsestään putoa, ni mie oon yrittäny vähän nyppiä. En tiedä onko sillä kasvun kannalta paljoa merkitystä, vaikka siemeniä kehittelisivätkin. Siemenet on semmosta pölyä vaan. Aikamoisia roskaajia nuo begoniat kukkiessaan ovat.
sen takia olen leikannut vanhat kukat pois. kasvi on iso, mutta pelkään, että se on kohta kalju ![]()
Mukulabegonia on tänäkesänä kasvanut aika isoksi.
Onpa tosi raikkaat, ihanat ja suuret kukat.
Sinä varmaan talvetat tuota vai minkälaisesta ostomukulasta kasvaa muka noin elinvoimainen, iso -ja voimakas rakenteinen begonia?
Näyttää hupaisalta jotensakin pienen ja kevyen näköisessä purkissaan, mutta lopputuloksesta päätellen sangen onnistunut viritys.
No tuommoinen ihanuus kannattaakin pitää hengissä. Minä en hallitse sitä mukulan talvetuksen taiteenlajia, sillä mukulat joko kuivuvat taikka homehtuvat. Tuohan olis käteväkin, niin ei tarttis talvihoidon kanssa seikata.
Asiakkaalta saatu begonia,kukkii ihan hulluna mahottoman isoin kukin.
En löytänny omaa ketjua laitan tähän.Karjalanneito,ihana ![]()
Tästä tykkään ![]()
Mun listada on vähän surkilon näkönen. Sai liikaa aurinkoa, tai vettä. Siirsin kauemmas ikkunasta ja nyt kasvaa jo uusia siistejä lehtiä ja nuppujakin on paljon.
Mikäs neuvoksi: enkelinsiipeni ruukussa kasvaa sieniä! Vaikka niitä kuinka nyhtää pois niin aina ne ilmestyvät takaisin. Kasvin mullat on vaihdettu keväällä joten epäilin että sienet olisivat tulleet sitä kautta. Samasta säkistä kyllä vaihdettiin mullat moneen muuhunkin kasviin, enkä ole muissa sieniä nähnyt, joten ehkä ne ovat kuitenkin jostain muualta peräisin (mistä noita voi kukkaruukkuun päätyä?).
Miten nuo saisi hävitettyä? Ne eivät näytä kovin mukavalta, eikä niitä aina jaksaisi olla keräilemässä pois.
Maksabegonian lehtipistokkaassa kasvua havaittavissa! Ihanaa!!
<3
Kesäbegonia tms. pelastettu naapurin kompostin päältä männä keväänä, hyvin on miuta ilahduttanu koko kesän