Cattleya-risteymät

Ompa hieno. Minkä kokoinen on koko kasvi? Miten hoidat? Onko talvella viileässä? Pidätkö lepajan?

Ei ole isokokoinen. Pidän huilissa joulu-tammikuussa,vettä vain pari kertaa,uppokastelen.

Ihan on olohuoneen eteläikkunalla kesät,talvet. Minun pienellä kokemuksella on tosi helppohoitoinen.

tyhmä kysymys...mikä tuo on? uusi lehtikö?allapäin sain tuon kasvin synttärilahjaksi..jotenkin oikein olen sitä tainnut hoitaa kun jotain kasvunmerkkejä näkyy...

Ihan tukevan häköinen uusi verso siinä on kasvamassa. Siitä tulee uusi bulbi, lehti ja kukkakin, jos kaikki menee hyvin.Nyt valoa, lkastelua ja lannoitusta. Kaikkia kohtuudella.

jepulis ja kiitos… näyttää vaan erillaiselta kuin nuo muut bulbit ja lehdet…

Anna sille vähän aikaa niin kyllä se alkaa pikku hiljaa näyttämään samalta kuin muutkin

Potinara "Burana Beauty" kukki viimeksi lokakuulla ja päätti kukkia myös juhannukseksi

kyllä tuo burana ainakin pienet kivut parantaa…

Nyt kukkii eka kertaa mulla reilu vuosi sitten hankittu

C. Galaxy Bell

Onpas mehevä. kieli ulkoa Mistä löysit?

Tilasin riveriltä viime kesänä tämän

Edellinen kukinta kesäkuun alussa ja nyt syksyn harmautta hän ilahduttaa.

Ctna Why Not "Round About"

Hieno on, tuoksuuko? Ja uskollinen ystävä, kun usein kukkii. Ja varmaan hyvä hoito takana.

Ei tuoksu. Tämä on helppo hoitoinen,ainakin minun mielestä naurua

Orkideasi on todella söpö. Pidätkö levossa talvella.

En nyt suorastaan levossa sitä pidä,mutta vähemmällä kastelulla kuin kesällä.

Mulla tuo pukannut uutta koko ajan ja kukkii kun on saanut bulbin valmiiksi.

Kesällä ja kasvun aikaan liotan noin 3 pvän välein,näin syksyllä kerran viikkoon.

Ja ihan keski talvella kastelun väli on 2-3 vkoa. Riippuen miten kuivahtaa.hymy

Nyt kukkinta vuorossa noin vuosi sitten hankittu

LC Angel Bells

Onko hankala kasvatettava tällainen Catley calummata

Cattleya Calummata on risteymä, jonka vanhempina ovat Cattleya aclandiae ja C. intermedia.

Kummatkin pienikokoisia katleijoita. C. aclandiae kuuman ja lämpimän ja C. intermedia lauhkean ympäristön kasveja. Ensin mainittu kasvaa myös kallioilla, jossa saa tosi paljon valoa.

Vaikea sanoa, mitä näiden risteymä vaatii, mutta yleensä ne ovat helpompia kuin vanhempansa.

Oletko nähnyt jossain myynnissä vai ihailetko vain kuvia? On kyllä jännittävän ja samalla söden näköinen.

Eikun olen tossa yhdessä kimpassa mukana ja ajattelin tilata sen, toki olen jo kimpan järjestäjälle listani laittanut =)