Moi! Kyselen täällä, että löytääkö kukaan tälle mitään nimen tapaista tai sinnepäin? Kukan halkaisija n. 5-7 cm, voi normaalioloissa olla isompikin kuin kotona kukkivalla. Itse ehdottelen jotain Catt. Gold Diggerin tapaista.
Moi! Kyselen täällä, että löytääkö kukaan tälle mitään nimen tapaista tai sinnepäin? Kukan halkaisija n. 5-7 cm, voi normaalioloissa olla isompikin kuin kotona kukkivalla. Itse ehdottelen jotain Catt. Gold Diggerin tapaista.
Tai sitten joku Thai Glow''n variaatio...
Mun joulukuun alussa ostama katleijan raasku on tehnyt kukkatupen. Tämä on se jossa oli isohko uusi verso tulossa. Nyt pitäs saada se tekemään nuputkin siihen.
Jos näin on niin cattis tarvitsee valoa vallan hirveästi saadakseen kukan aikaiseksi. Yleensä tähän aikaan ilmestyvät kukkatupet jäävät valitettavasti "suutareiksi".
Harmi. On lisävalon alla ja ison ikkunan edessä. Toivottavasti jaksaa.
tämmönen ihanuus tästä kattiksesta tuli, tietääköhän joku nimeä tälle?
Kaunis!
Kiitos Antte81! Oon tosi ylpee tosta kun sain sen kukkimaan!
Toivottavasti minäkin saan omani. Siihen on tullut kukkatuppi ja verso on alkanut nyt pullistumaan.
huomasin vaan et toi mun kattiksen kuva ois kuulunu tonne kattiksen puolelle, eikä tänne, mut ei kait vakavaa…
Kukkaan kasvoi kukkatuppi ja sisälle kukka mutta ennen aukeamistaan alkoi nytten ruskettamaan sitä. Missähän vika? Eilen vaihdoin alustan. On ollut alkuperäisessä enkä ole kurkistanut ja sieltä löytyi ruukku täynnä rahkasammalta. Otin ne pois ja laitoin leca-soraa/hiiltä ja styrosta tilalle.
Itse en menisi vaihtamaan kasvualustaa nupulliselta juuri tuon pelossa.
Tuon ruksettuminen alkoi jo ennen kasvualustan vaihtoa jonka tein eilen illalla.
Ok, olen käsittänyt, että nupullista katleijaa pitäisi kastella tosi varovaisesti. Miten olet kastellut sitä?
Olen antanut kuivahtaa täysin kuivaksi ja sitten antanut pienen lorauksen vettä.
Olen samaa mieltä Antte81:n kanssa siitä kastelusta ja muutenkin pitää olla kovin varovainen silloin, kun kasvissa on kukka tulossa. Siinä vaiheessa ei pitäisi mennä muuttamaan olosuhteita radikaalisti ja alustan vaihdon kyllä koen juuri sellaiseksi.( Esimerkkinä joillakin papheilla pelkkä lannoittaminen nuppuvauheessa saattaa tuhota kukinnan).
Aivan yleissääntönä tuon kiusallisen rahkasammalalustan kanssa on, että sen kanssa pärjää jonkin aikaa jos tyytyy suihkutelemaan kasvia ja alustaa eikä upottaa sitä veteen ollenkaan. Tämä rahkasammal imee itseensä niin paljon vettä, että sen kuivuminen on hidasta ja siten se saattaa tuhota kasvin juuret. Tämä kannattaa muistaa erityisesti kukkivien kasvien suhteen. Alustan voi sitten vaihtaa vasta kukinnan loputtua mieleiseensä.
Opetteluahan tää on koko ajan : )Tiedänpähän jatkossa olla varovaisempi : )
Tällainen katleija tarttui mukaan tänään. Saa tunnistaa jos haluaa.
Onko tämä se vaalea versio Jackfowlieara Appleblossomista? Tuoksuu hyvälle.