Sitäpaitsi se on pahanmakuista potkua. Silmänruokana paras =)
Tosi kaunis tommosena koristeena. Tykkään tosi paljon. Täytyy kokeilla jos ton onnistus talvettaa jollain konstin, mut täytyy jemmata siemeniä varulta. Vois ens kesäks laittaa enempi, koristeeks.
Joo, toiset vain maistuu paremmilta kuin toiset. Mun makuun on olleet esim erilaiset Ajit, Lemon Drop ja Piment d ’ Espelette. Mikään ei ole ollut pahaa, mutta toisissa on vain terävää poltetta eikä maun nyansseja.
Pahanmakuista potkua kannattaa varoa duunikavereiden ja etenkin pomon kohdalla, ettei duunista tule entinen… Onko koristechilit todella vain koristeeksi vai onko jossain ihan säällinen makukin? Muistelen lukeneeni vain kommentteja terävästä poltteesta ilman muita makuelämyksiä.
Pieni jäynä on aina paikallaan töissä
Mulla oli jenkeissä monta vuotta Bolivan Rainbow työpöydällä. Me tavattiin työkaverin kanssa syödä niitä kilpaa toisiamme tuijottaen ja sen jonka naama ekana vääntyi irvistykseen oli häviäjä. Kerran siinä oli enää semmosia kuivahtaeita ruppanoita jäljellä ja ne oli kyllä aivan sairaan tulisia, mutta en voinut antaa ilmeenkään värähtää vaikka otti jo kipeää.
Täällä Suomessa olen tuonut työpaikan lounaspöydälle savuchilijauhepurkin mausteeksi. Yhdellä miespuolisella työkaverilla oli aina tapana 'lainata' sitä vaikka sanoin etten halua sitä sitten takaisin. Kerran tein jäynän ja aamulla vaihdoin pöydälle kanelia ihan samanlaisessa purkissa. Työkaveri oli taas ottanut purkin pöydältä ja ripotteli sitä ruokaansa. Sanoi sitten myöhemmin, että kyllä se kaneli käy lihasopankin mausteeksi. Sen jälkeen kaveri aina haisteli maustepurkkia ennenkuin ripotteli sitä ruokaansa.
Kuulostaa tutulta ja meilläkin töissä on ehkä parempi aina kattoo mitä suuhunsa laittaa Työkamulla on ollu purkissa mukana merisuolaa ja suunnittelin jo ääneen et menis varmaan täydestä jos tilalle vaihtas niitä pikkasia koristekiviä. Vois purukalusto mennä uusiks? Mut liian paha toteutettavaks, suunnitellahan aina voi?
Black Piquin C. annuum chili on olemassa ja olen laittanut siemeniä ketjukirjeeseenkin ainakin pari kertaa. Kesänlapsi nimikyltti on ihan oikein.
Bolivialaiset maistiaiset on sit tarjottu sekä pomolle et työkamulle Ja uskokaa tai älkää, työpaikka säily edelleen Kommentit ja ilmeet oli aika....öö....hulvattomia, sain nauraa vatsani kipeeks. Tuli porukkaan vähän liikettä Mut otin mäkin, ihan seuran vuoks.
Myskis,oliko hyvää??
Maistoin tota nyt toisen kerran, ekan kerran kotona ja siitäpä se pirruus sit iskiki mieleen työkavereita kohtaan. Tuu kylään niin annan maistiaisia ;D (ihan hirveetähän tuo oli!)
Joo,lähen ajamaan just.Tuon sulle tuliaisiksi Black Royal chiliä.Varmaan yhtä hyvää
Ens vuodelle pittää saaha kunnon potkuchilit ja Peter. Tää oli vaan tämmönen alkulämmittely
Joko sulla Peterit isot? Mullon ja paljon : D
Pistin vissiin väärään koloon itämään, niistä mittään kasvanu. Laitatko jonkun siemenen mulle sivuun? (eikoo nätti hymy?)
Tässä hyvä kuvaus tosta bolivialaisesta aromista.
Älä välitä,saat siemeniä jos noihin rotjakkeisiin tulee niitä.(on nätti hymy)
Joo ei oo kulinaristin herkku,mutta kaunis kasvi.
Ilmeisesti noi tyypit meillä töissä sit oli kulinaristeja?
Orange bhut jolokian lehtiruodissa on tuommosta karvaa. Mistä mahtaa olla kyse? Nystyt on vissiin ödeemaa, kun ei liikettä näy. Vai? Toistaiseksi eristin koko puskan muista kasveista.
Sanokaa nyt joku expertti mitä nuo hapsut on. Huomenna kannan pelargonit sisälle, enkä halua tartuttaa jotaki chilienhyppykuppaa niihin. Auttakaa hätähousua.
Voisiko olla villakilpikirva? On kyllä vähän turhan säännöllisiä nuo hapsut.
Ruiskuttaisin varuilta jollakin; mäntysuopavedellä, Spruzitilla tms.