Chili, Capsicum baccatum / c.chinense, Osa 2, alk. 12/2013 ->

Noi hapsut on vaarattomia :slight_smile: Ei tarvi myrkyttää.

Hungarian Hot Waxeista on ensimmäinen sato korjattu, mutta nyt aloittelevat kukintaa uudelleen. Onko tuo nyt ihan normaalia käytöstä? Asustavat kyllä ikkunalla, jossa on loisteputkivalo usein iltaisin päällä. Habanerot ja yksi tunnistamaton chili sensijaan vasta kasvattavat ensimmäistä satoaan. Vähän tuntuivat hitailta tänävuonna, mutta jospa nuo sisällä jaksaisivat kypsyä loppuun.

Kyllä minäkin tuon ruiskuttaisin mäntysuovalla ja reippaasti mut minä olenkin varsinainen örkkikammoinen. Juuri eilen suihkuttelin mun vaahtera-auliot tolulla kun niissä näkyy mustia örkkejä ja nyt seisovat ulkona ruukuissa ja häpeävät niin kauan kun kehtaavat pitää örkkejä matkassa mail sitä ennen ei ole asiaa autotalliin.

Miikos, mistä nuo hapsut johtuu?

Mä oon nyt koittanu chilifoorumilta etsiä tota tietoa mut ei meinaa millään löytyä :stuck_out_tongue: Sieltä alunperin tuosta luin.

Ostin Prismasta Habaneroja,punaisia.Taisin hurahtaa niiden makuun.Miten niiden kasvatus onnistuu? En ole ennen kasvattanut mitään Chilejä,eikä kaikki mitä olen maistanut,edes ole mieluisia.Mutta nyt kiinnostaa.

Infernochilin tietopaketti C. chinenseistä, joihin myös Habanero(t) kuuluu

Miikos,kiitos linkistä.Alan tutkimaan josko kokeilisin .

Nooh. Mulla on vieläkin tuo chili eristyksessä kodinhoitohuoneessa... Kädet pesen tarkkkaan hipelöinnin jälkeen. Nuo nystytkin on vähän siinä hilikulla, että onko sittenkään ödeemaa. Lehden oikealla puolella nystyjen kohdalla on lehti kalpea, vähän uv-vaurion näköinen. Nuo karvat on ihan outoja. Ne ei irtoa vaikka yrittää nypätä. Epäilevänä tarvitsen perusteluja tai mustaa valkoisella, ennekuin päästän chilireppanan eteläikkunalle kypsyttelemään tulta ja tappuraa. mail

Tässä näkyy sama lehti molemmin puolin. Tämä on pahin yksilö. Joissakin on nuita nyppylöitä ja joissakin karvoja. Muutamassa molempia. Liikettä ei näy vieläkään, mutta nuo karvat näyttää puskevan lehden oikealle puolelle "läpi". 

kuva

kuva

Jospa se kasvattelee talviturkkia?

Saakos kysyä tyhmiä,mikä se teidän kasvattama peter pipelo on nimeltään?

Peter Pepper

Tämmötteenen, kuinkas muutenkaan.

On se komia :smiley:

Joo, piti vähän hakee semmosta kelpo kuvaa ;D

Joo,on se komia,kiitos,tulikin tuo nimikin esille.Onkos kuinkakin tuhtia tavaraa,vai ulkonäön takiako kasvatatte.Alko kiinnostaa chilit,kun tomaatit meni niin..päin peetä.

Ihan puhtaasti ulkonäön takia ku ei sunkhan pipelohon raski hampahia iskiä :smiley:

Sinäpä sen sanoit Jadetsu,sitä epäilinkin.+++++++++++

Voi, olispa ton pipelon siemeniä siemenkirjeessä

Mie niin haluaisin kans kokeilla