Tuo on ku toisinto miun paprikasta tällä hetkellä , poikkassu en oo kun on vielä 1 suippo kypsymässä.
Päteekö Kyssis sama neuvo paprikaan ?
Tuo on ku toisinto miun paprikasta tällä hetkellä , poikkassu en oo kun on vielä 1 suippo kypsymässä.
Päteekö Kyssis sama neuvo paprikaan ?
Hemmetin nainen,minä näppäsin jo viiestä sentistä poikki!!!
No sehän on sopiva "pipelon" mitta.
En vaiteskaan!!Oikiasti en uskonnu tuota viittä senttiä
No hyvä. Oli siinä piru niinku vihjeeks laitettukin.
Jee yksi big bomb on itänyt… toivottavasti jalopenotkin itäisivät piakkoin:)
Karvarilla on hyvin säilynyt nuinkin iso chili talven yli. Oletko pitänyt ihan huoneenlämmössä vaiko viileämmässä?
Minun piti ihan vaan noihin pariin talvehtineeseen ja muuramaan Quintishon taimeen tyytyä, mutta nyt tuolla lauttailee kuitenkin muutama uusikin lajike.
Fish pepper
Machu pichu
Trinidad scorpion moruga caramel
Aji white fantasy
Brasileiro tres lobos
Canario
floora,hiukan viileämmässä,mutta varmaan kuitenki koko ajan parinkymmenen paikkeilla lämpö.Siinon tulossa kaks pipeloa.
Vein tänään chililapset hyvän ystävän nurkkiin viileään huoneeseen vahvistumaan. Samalla poikkesin kirppiksellä ja käteen jäi pokkari Kitkerää chiliä. En enää paljoa lue mutta nyt se kirja vaan parkui mukaan. Kotiin tullessa kylvin toisen kierroksen chilejä.
Ja ekat itää jo, muutamassa päivässä, ei oo todellista
Ihanaa nyt on ituja puskenut useammasata chilistä ja saan sittenkin jalopenoja big bombn lisäksi kasvariin:)
Hei, voiko hontelot chilintaimet istuttaa syvemmälle varsineen, niin kuin tomaatit?
Juu ja kannattaakin.
Huomasinkin, kun maltoin vähän lukea taaksepäin, ettei ainakaan haittaa tuntuisi olevan syvemmälle koulimisesta.
Kauanko tuo Scor Naga pittää hullua jännityksessä? Alkaa usko loppua itämisen kanssa...
Nyt on itänyt thaichilejä sellainen rairuohoa muistuttava tuppo.
Piti ostaa kasa multaa ja kaivella ruukkuja esiin, että saa kaikki kasvatukset koulittua parempiin purkkeihin.
Pitäishän mun tietää että chilit itää hyvin ja siltiki piti kaikkee 8-30 siementä törkkiä kaikkia sortteja itämään…
Neljästä Explosive emberistä kaksi jäi itämättä. Työnsin ne vanhemman habaneron ruukkuun jos vaikka vielä itäisivät. Vaikkei tartteis kylläkään kun kahta ajattelinkin.
Nyt tulee ehkä hölmö kysymys… En kovin monia chilejä ole kasvattanut, mutta onko olemassa lajikkeita joiden taimet ovat “karvaisia”…?
Kaikki tähän astiset on olleet ihan sileä lehtisiä ja vartisia, mutta tuossa yhdessä on tuommoinen nukka/karvakerros koko kasvissa?
Chili kiertokirjeestä tuon siemenen nappasin, laji olisi “Rocoto Guatemala Orange”
"Hercules" oli ainakin karvanen, eli on olemassa mun tiedon mukaan.
Kiitos, ajattelin jo että on menneet pussit ja siemenet ihan sekaisin!