Löysin Bauhausista, myydään myös Prismoissa ja rautakaupoissa. On Neudorffin tuote (pyretriiniä+rypsiöljyä), pitäisi tehota kirvoihin punkkeihin jne.
Siis Spruzit.
villakilpikirvoihin pitää löytää joku aine. menee hermot niiden kanssa - ei toki chileissä vaan orkideoissa, joista ne kipittelee muihinkin kasveihin.
Juu tuo aine tehoaa villakilpikirvoihin mutta en tiedä käykö orkideoille.
Mutta onko kukaan käyttänyt Spruzittia syötäville kasveille? Chileille (tomaateille) joissa on jo raakileita?
Bolivian rainbowit
Ja… pippelit siis noi etusijalla olevat 4kpl.
Sanokaa nyt joku että mun vajaan vaaksan mittaisista chilien taimista ehtii tulla kasvihuoneessa satoa! Yhyy… en ala kun eivät kasva.
No mää sanon Sun vajaan vaaksan mittaisista chilien taimista ehtii tulla kasvihuoneessa satoa!
Ja avomaallakin, jos tulee lämminkesä. Mulle ainakin tuli viime kesänä tosi surkeista taimista komeat pensaat ja pienieä palkoja oli miljoona, jotka kuivasin kuivurilla.
johan nyt toki ehtii. Mullakin osa on lyhyitä, osa pidentyneet ja samalla kukinta alkanut. Se on myös lajikekysymys se pituus, Habanerot näyttää olevan lyhyviä.
Kiitos kovasti teille! Tässähän ihan tosissaan usko palautuu. Meinasi eilen jo itku tulla kun niitä rääpäleitä katselin. Ovat ruukuissaan kasvihuoneessa harson alla, viikonloppuna/ensi viikolla istuttelen paikoilleen kasvariin. Tilasin Chilikaupasta Biobizzin lannoitteitakin niin ei ole ainakaan lannoittamisen vähyydestä kiinni.
Muistathan, että liiallinenkin lannoitus voi olla kasvuvaikeuksien syynä? Luonnossa ne eivät saa ravinteita kovin paljon, ja kasvavat silti! Itse aloitan lannoituksen vasta kun alalehdet alkavat näyttää vähän keltaisilta. Joku vois sanoa, että kasvu myöhästyy, mutta satoa on aina tullut riittävästi. Liika on liikaa, ja mistä me tiedetään mikä kasvin mielestä on sopivasti?
Juu yritän muistaa Se taitaa olla suurempi ongelma tuo yli- kuin alilannoitus. Tähän mennessä olen lannoittanut vain muutaman kerran Rikan biologisella kasviravinteella. Lehdet ovat keltaiset, joten eivät ainakaan liikaa lannoitetta ole vielä saaneet. Tosin punkit myös vaivaavat, olen laittanut Spruzittia.
Chileissä pätee varmaan sama kuin monissa muissakin, kovin tummanvihreä väri ja voimakas lehtien kasvu = liikaa typpeä?
Noissa Biobizzin lannoitteissa on omansa kasvuvaiheeseen ja kukintaan, ja aion noudattaa tarkasti annosteluohjetta.
Tässä tänään otettu kuva peter pepperin SIITÄ
Oisko jo ominaismuotoa kehittymässä
Tätsy: siemeniä mulle, saanko, saanko?
No jos tuo tuon malliseksi jääpi niin sillei ainakaan kisaa voiteta
Kyllähän tuo varmaan siementää kunhan vähän venyy
Pidetään mielessä!
Onhan tuo vielä vähän kalvakkaan värinenkin! Pituutta n 4 cm.
Noh, ei saa haukkuu (noh, onhan se vähän karu), sillä voi käydä itsetunnon päälle ja kutistuu entisestään.
Tässä Boliwian Rainbow
Bodyt aluksi kauniita liloja -saapa nähdä mikä väri seuraavaksi vuorossa.
ja kovin son lyhyt tuo pippeli
Täytyy varmaan roiskasta lannotetta jos kasvaa kituuttaa …