No kappas Ozzymieestä ! Taas ringissä. Muajussi tiällä. Vai oot akottunna, lapsettunna ja vielä karvottunnakin. Onnittelut niistä !
Hi Ozzy, minäkin muistan nimesi
Tervetulemas takaisin!
Minullakin parit chilinsiemenet vois joutaa, ja lienee niitä muillakin. Minkätyyppistä on tarvis ja halu?
Niin, ja onnea perheenmuodostukselle ![]()
Samoin, teretulemast!
Hei Muajussi
Mukava kuulla et sieki oot viel täällä! Ja kaikki muutki! Kaikki kelpaa, habanero ja bolivian rainbow nyt on melko jees ainaki
Fataliistakin tykkään
Mieluusti isohko heldelmäistä, jos nyt ronkeliks rupeen
Voi laittaa privalla tilinumeroita, ni mie vähän voin vaikka maksaakkin niistä ![]()
Tervetuloa takaisin Ozzy. Kerrohan enemmin kuulumisiasi.
Habanero,
Big Thanks tuosta harsosääskiansa vinkistä!!!!!
Liottelin sokerit purkkiin ja heitin fairit sekaan reilu viikko sitten. Olkkarissa purkki ja keittiössä toinen. Nyt on reilut sata kaveria jo pyydystetty. En kyllä tiedä onko tuo koko populaatioon nähden paljon vai vähän mutta yksikin pois lentelemästä on ++++++
Helppo ja halpa konsti terminoida tuota lentävien määrää, suosittelen lämmöllä kaikille![]()
Kannattaa ripotella purkkien pinnalle kuivaa multaa/hiekaa ja kastela kylvökset sen jälkeen alakautta. Ei viihdy harsosääski kuivassa pintamullassa.
Hehee, mullakin on " uima-allas " täynnä ötöjä,
pitäis kait tyhjentää jo pönttöön ettei tuu harsosääski puuroa :),
hienoa että edes joku saa jonkinlaista apua tuosta.
Totta on ettei ne viihdy kuivassa mullassa,
munat ei kuoriudu ollenkaan jos kuivaa,
alhaaltakin voi kastella mut pitää antaa vettä usein
eikä se kaikista ruukuista onnistu.
Altakastelu ruukku on hyvä myös,
kunhan ei ikinä laita vettä maximiin,
muuten voi pintamultakin kostua.
Siis whatamitä, onko Ramiro chili? Minä sitä kylvin myös, ja luulin että se on ihan tavallinen paprika. Siis sellainen vihannes, joka kasvaa kaupan vihannestiskillä. Jösses. Täytyy kylvää lisää paprikoita..
Mitenkäs se oli tuon chilin tuulettamisen kanssa? Yritin löytää noista vanhoista jutuista, mutta ei sattunut silmään. Milloin olette laittaneet tuulettimen taimille? Koulinnan jälkeen?
Minä ainakin laitan heti kun sirkka on pinnalla
kunhan ei laitaa liika boforeja,
joko vähän kauemmas tai jos säädettävä nii,
laittaa minimille,
varsi alkaa heti vahvistumaan kun alusta asti pitää.
Täällä Linkki ainakin on loppupuolella "tapeltu" että Ramiro on paprika ja mä oon samaa mieltä.
Jaa, täytynee sitten kaivaa tuuletin esiin kaapista. Millähän saan sen mahtumaan tuonne ikkunalaudalle… En viittis vielä kasata taimihyllyä tuohon olkkarin lattialle, yritän säästellä isännän hermoja parhaani mukaan
Vielä näin alkuvuodesta ainakin ![]()
Edit: jatkan tähän omaani, kun tuli tämä viesti ihan samaan aikaan Weikon kanssa? Miltä se Ramiro maistuu, onko siinä poltetta? Sopiiko lasten syötäväksi?
Ramiro on pitkän mallinen vihannespaprika, maistuu makealta, oivaa salaatissa, leivän päällä. Sopii mainiosti lapsille kun minäkin pystyn sitä syömään.
Meillä lähimarketissa myydään justiinsa nyt, sieltä voi käydä koemaistoerän ostamassa. Tuontimaa Espanja.
Ramiro on tosihyvää,
ostan aina kun on kaupoissa,
taisin ottaa niistä siemeniäkin mut nyt mulla on kyl ne siemenet
ylläreitä,
onnistuin pyyhkäsee purkit nurin pöydällä ja kaikki sekaisin,
niitä on kiva lähtee istuttelee ku ei tiedä mitä tulee.
Nii mites on siementen laita
Onko vielä pentissä niinkun entisaikaan, siemenketjukirjeitä? Ei oikeen hallitse tän rakentajien palveluja käyttää ![]()
Ozzymieees, käy tutustumassa täällä Siemenet osiossa vaikkapa alkuunsa yleisohjeeseen siemenketjukirjeistä : OHJE: Siemenketju, Toimintaperiaatteet . Samalla siellä ollessasi voit katsoa Siemenketju-osiosta myös mitä kaikkea on tällä hetkellä menossa. Luulen ettei mitään ole nyt just alkamassa, mutta ainahan niitä uusia tulee![]()
Laitoin Ozzylle kanssa privaa, kyllähän täältä aina chilinsiemeniä löytyy! Tervetuloo takas, kiva kun tulit! :O)
Voiko chilin taimet istuttaa syvempään, samaan tyyliin kuin tomaatit?
On hurjan pitkiä häntiä mun chilit ja ajattelin nyt koulia ne ja hirveesti tekisi mieli upottaa ainakin puolet varresta multaan!
Mä oon aina pyrkiny istuttamaan ekan koulinnan yhteydessä niin syvään, että sirkkalehdet ovat juuri ja juuri mullan pinnalla, MUTTA ei alla.
Tarkennus, Weikko: Onko kasvu jatkunut häiriintymättä, vai oletko menettänyt tällä tavalla myös taimia? Voisin käyttää tuota tapaa, mutta joitakin lajeja on vain 2 kpl, eli ainakin isoja riskejä täytyy välttää ![]()