Daalia, Dahlia

Saatko johki kellariin tai sen tapaseen? Viileään, ei saa jäätyä. Katso onko kasvanut isohko mukula, niin sellanen kannattais yrittää säästää. Ihan pienet ei mulla ainakaan säilyny.

No juu on mukuloissa kokoa!

Joo, mummulla on kellari. Jospa mä ne sinne ängen :> Voiko ne ihan tuollaisenaan sinne viiä

Ootko sä pessy ne, kun ovat niin puhtai?
Laita ne johki astiaan ja vähän multaa päälle tai hiekkaa ja multaa. Mulla ne on pannuhuoneessa, niin kuivuvat vähän, mutta jos perinteinen kellari, niin kosteus taitaa riittää siellä.

Sienestäjä, mullan/turpeen/hiekan kanssa kellariin.

Ainoa daaliakuvani tältä kesältä tulee tässä. Niitä on kaksi porrasedussa ruukussa ja kaikki ovat ihmetelleet noitten kauneutta. Ainut vika daaliassa on sen hallanarkuus.
Tosin mulla on aivan upeita korkeita ja nimellisiä daalioita iso määräö kun joltakin sain pieniä malkuja. Ne on oikein Ranskasta kotoisin. ja hienoja. Kukkivat kyllä edelleen kannojen seurassa.

Minä olen aina säilyttänyt Daalianjuurakot ihan siltään kellarissa isoissa muovilaatiloissa, vähän enimpiä multia ravistellut ulkona kasvupaikalla pois. Näin ainakin 20 vuotta :wink:

Tänä kesänä sattu meitsille niin rumat daaliat, että taian nakata mettään net juurakot. Yks on niin pienikukkanen ja toinen sit tän värinen 

Mulla sama systeemi kuin PirjoA:lla

Kiitos vinkistä. Viime talvena meinasin hukkua niihin ruukkuihin. Nyt voinkin sitten talvettaa tuolla lailla niin saan ne pienempään tilaan.

Jade toihan on hieno! :smiley:

Minen tykkäjää siitä yhtään

Älä ny, mullaki on tollanen :stuck_out_tongue:

Nakkaa säki methän se :smiley:

Pitäiskö? Taidan laittaa ne sulle tulemaan postissa :smiley:

Juu, laita Jadelle synttärilahjaks

Mullakin on, ottaaks Jade senkin? Joutais pois :slight_smile:

Onks tämä sitten Jaden mieleen? Tämän kukkien pitäisi olla tuota kirjavaa, mutta nyt kesän jälkeen se alkoi pukata tuota pohjaväristä tummaa punaista, ei hattumpaa…

Toi kirjava on nätti :slight_smile:

Että helekatissa pane niitä juurakoja tänne tulemaan  Juti ottaa ne varmaan mielellään vastaan, mäki voin ton omani laittaa ja jos joku ei muista ossaa niin multa saa.Muistan sen vaikka unissani

Näyttääkö tämä kukkanupulta?   
Jos, on se ihan seko!   Eipä silti, mulla on akileijassa uusi kukka, punapäivänkakkarassa nuppu, joku uusi kellokukka tekee nuppuja myös???