Kuten jo tuolla aiemmin viittasin,kameran avulla saa pienenkin näyttämään suurelta,rumankin kauniilta ![]()
Ripsiäisiä vastaan kannattaa sekä laittaa Provado-tikut ruukkuun, että suihkuttaa esim Puutarha tai Provado -suihketta lehtiin (koska kestää parisen viikkoakin ennen kun tikut alkavat vaikuttaa). Mulla on usein ripsiäisiä parvekkeella ja olen onnistunut pitämään niitä kurissa tällä tavalla. Tai yksi vaihtoehto on käyttää petopunkkeja, esim. saa niitä tästä: http://www.biotus.fi Tämä maksaa enemmän, mutta varsinkin jos pihalla/parvekkeella on myös yrttejä ja syöttäviä kasveja johon ei haluta myrkkyjä, se on hyvä vaihtoehto.
Saattaa näist alejuurakoist jotai tullakkii 
Myskimalva, onko tuo punainen daalia niitä minun lähettämiäni? Jos on, niin olisi kiva tietää sen nimi.
Tuossa ei ole ainakaan sitä merkkitikkua, mitä laitoin noihin sinun lähettämiin =/ On tietysti mahdollista, että linnut on vieneet. Selviää kyllä viimestään, kunhan nuo toisetkin alkavat kukkimaan.
Löytyisiköhän tälle nimi? Aika korkea,metrin verran jokainen.
Tällä daalialla on ja kokoa kuin entisajan joriinilla.Noin metrinen ja kukka on iso ei vieläkään kokonaan auki.
Tämänvuotinen alku on ja nimeltään Dahlia Cactus Star´s Favourite.
Mulla on tämmönen yksinkertainen ja aika matala. Tykkään kyllä jotenkin tästä. Nimestä ei ole mitään hajua, hankittu yli kymmenen vuotta sitten Pirilästä kun tää puutarhurointi on vasta ollut kovasti orastava ajatus. 
Kevätlinnunherne,minun daaliat on varmaan tuota samaa,nimi kuullostaa tutulta ja mielestäni ne olivat viime vuonna tuollaisia vähän voimakkaamman värisiä.
Onko tavallista että daaliat vaihtavat väriään talvetuksen aikana?
Huomasin kahden tällaisen
muuttuneen tällaisiksi?
Ostin nämä Baltus-merkkiset daaliat Puutarhamessuilta huhtikuussa. Kauniisti ne kukkivat, mutta pakkausten mukaan korkeudet olisivat olleet 60 ja 75 cm, mutta nyt ne ovat 130 cm pitkiä. Jättiläiset ovat ruukuissa parvekkeella. 
"Fire and Ice":
"Ball":
Ensimmäinen ostettu huutiksesta maatiaisjoriinina ja toisesta nimi hukassa

Myös nämä ovat nimettömiä

Tuo Andrean “fire and ice” on mahtava! Täytyypä etsiskellä,mistä moisen saisi.
Daaliat alottelevat kukintaa, tavallisesti täällä kukivat vasta elokuun loppupuolella. Aina sai varjella hallaöiltä.
Miten monen joriinin kukka on puna-valkoinen? Tuo Fire and Ice näyttää minusta erilaiselta kuin meidän samanvärinen.
Kenelläkään ajatusta mikähän daalia tässä mahtaa olla kyseessä?
Upean värinen!

Tällaisia meillä tällä hetkellä, jännästi aukeaa vaan yks kukka, kun muut nuput ovat vasta alkutekijöissä…
Viimekesäinen hankinta. On vähän lajissaan tykätäkkö vai ei. Kukka hailakka, mutta lehdistö taas kauniin tumma.

Tämä daalia on nimeltään ‘Purple Gem’. Aika hailakan pinkki, kun paketin kuvassa paljon tummempi. Pöh.