Daalia, Dahlia

Misuliini,ostin samanlaisen marketista “Red Skin” nimellä

Kiittää ja kumartaa tiedosta :slight_smile:

Oltiin reissussa ja sillä aikaa daalia-lobelia kukkapurkkini pääsi kuivahtamaan ja nyt siinä on kuivuneita kukkia ja lehtiä. “Terveitäkin” on muutama joukossa. Onko kukat vielä pelastettavissa ja miten?

Ei kait siinä voi muuta tehdä kun kastella kunnolla ja toivoa että elämää on vielä sen verran jäljellä että toipuvat

Jos varret on kunnolla kuivuneet niin ei siellä nesteet virtaa, vähän kun kuivaa keppiä virvoittelisi.

.Lobelia on hennompi kasvi ja jos kunnolla kuivuu niin huonosti toipuu,kokemusta on ja tietysti katveeseen ettei aurinko enempää kärvennä. En nyt muutakan neuvoa keksi, vesi auttaa jos on auttaakseen. Onnea yritykselle.

Arabian night yllättää tummuudellaan kirkkaassa auringonpaisteessa.

Katsokaas kun joku rotikka on syönyt sydämen kuvion tuonne oikealla olevaan lehteen.  Sattunutkin kuvaan ja enpä ole huomannutkaan että tuholaiset vaivaa. Täytyy käydä myrkyttämässä.

Alennusmyynnistä ostettua,kesäkuussa istutettua Golden Sceptreä punastuttaa

Mullon tällanenki seinäruusu. Saa nähdä mikä komistus tuostakin lopulta puhkeaa. 

Valkoinen daalia kukkii, muut ei.

Oijoi,kaunis tuo valkoinen! -->hankintalistalle

Nämä ne vaan jaksaa kukkia, joku iänikkuinen vanha laji ja kosmosta pistin kaveriksi.

Jestas että mulle on pessiytynny kaupasta keväthuumassa näitä rumia daalioita.

Sehän on upea !

Piti käyvä ihan tarkistamassa, et mikä tuo oikeesti on. Jotain kummallista keltasta tuolta välistä puskee? Tää on näitä Liiterin hyväks todettuja ostoksia jälleen kerran.

Ihan selkeesti uusi lajike. Ensi keväänä juurakkoja vaan myyntiin.

Nimiehotuksia otetaan vastaan :wink:

Voisko tuo olla tämän sisar. Minä olen kutsunut tätä hämähäkkidaaliaksi, kun minun päässä eivät nuo tieteelliset nimet pysy.

Vielä toka "hämähäkki"

…vielä kolmas…

Kaktusdaalioita nuo kai ovat, vaikka enempi hämiksiltä näyttääkin

juu kyllä nuo kaktusdaalioita ovat ;D vaikka hämähäkiltä näyttävätkin :wink:

Tourangelle, kiitokset juurakosta.

Hienoa,MirjaM,alkoivat kasvamaan,tykkään siitä itsekin kovasti,se on lahjaksi saatu naapurin vanhalta emännältä.