Onko kenelläkään kokemusta tälläisesta kasvista kun Dioscorea elephantipes? En oo kyllä sata varma onko huonekasvi mut koklaan kuitenkin kasvatella sitä sisällä Tilasin Slovakiasta kyseisien kasvin siemeniä
Alkuperäinen kirjoittaja: Jadetsu
Onko kenelläkään kokemusta tälläisesta kasvista kun Dioscorea elephantipes? En oo kyllä sata varma onko huonekasvi mut koklaan kuitenkin kasvatella sitä sisällä Tilasin Slovakiasta kyseisien kasvin siemeniä
Alkuperäinen kirjoittaja: Jadetsu
Oliskohan elefantinkorva? Erittäin helppo ja nopeakasvuinen. Kasvaa leveyttä ja korkeutta ja valtavaksi. Minun on jo 5v vanha, on tehnyt palkoja joissa oli lukematon määrä siemeniä, niistä kasvatin lisää ja ystävilleni annoin. Nyt olen karsinut tätä korvaa ja ottanut talteen monta pentua.
Ei tuo ainakaan tämän ketjun Dioscorea elephantipes ole. Muistaakseni olen jossain nähnyt elefantinkorvan nimellä myytävän taaroa (Colocasia esculenta)
Olet varmasti oikeassa, elefantinkorvahan on rikkakasvi mm thaimaassa. En ole nähnyt myynnissä, kuin yhdessä kukkakaupassa ja sen ostin ja oli ainut sielläkin.Voihan olla vaikka kuinka yleinen huonekasvi.
…Palko…oisko sinulla antaa yksi pentu minulle?
Minullekin päin saa karsia Autan mielelläni muita “siivoamaan”.
Odotan pari viikkoa, että kunnolla juurtuvat, palataan sitten asiaan, mielelläni annan.
Kiitos, oot kiva =D
Jadeliina, näyttää hyvältä, ainakin nyt. Toivon että voin laittaa sinulle ennen lomaani. Mutta minne?
Laitanpas sulle hölöä
Tänään tuli myös näitä siemeniä, onko kukaan kylvänyt ja jos on niin miten?
On kylvetty. Laitoin siemenet aikoinaan ihan perus taimi-ja kylvömultaan. Siemenet peitin vain ohuelti.
Ruukun päälle reijitetty tuorekelmu ja tasaista kosteutta. Sieltä se lähti kasvamaan ilman sen kummempia temppuja.
Nyt kasvi on lehdetön, mutta juuristo ja parisenttinen mukula ovat ihan eläväisen näköisiä. Pitäisi keksiä miten tuo herätellään lepotilastaan. Siemeniä taisi olla kätköissä vielä muutama. Jospa laittaisi vierelle toisenkin palleron itämään odotellessa.
Kiitos sera
Tälläiset lehdet tekee tämä kasvi
Kauniit lehdet.Tällä ei vissiin ole suomalaista nimeä?
Vois ollakkin
Jadeliila, jamssillasi on suomenkielinen nimi hottentottijamssi.
No ompas hauska nimi =D
Mitenkäs muilla kasvattajilla kyseinen kasvi elelee?
Minulla tuo kasvi heräsi taas henkiin muutama kuukausi takaperin ja putkautti esiin yhden uuden oksan.
Lehdet ovat pieniä. Pitäisiköhän varovasti lannoittaa.
Yksi omituisuus kasvien joukossa. En ymmärrä sen sielunelämää yhtään.
Välillä se menee lepotilaan vaikuttaen ihan kuolleelta.
Välillä herää henkiin, vaikkei olosuhteissa ole ollut muutoksia.
Kuun asennon mukaanko tuo päättää kasvaa tai olla kasvamatta
Mulla kuoli tuo syksyllä =(