Lumien sulaminen toi Peurat ihan pihapiirin tuntumaan ruokailemaan.
Kuvat jäi hiukan epätarkoisi rappusilta zoomatessa, mutta voiko joku tunnistaa näiden perusteella, mikä peuralaji on kyseessä?
Lumien sulaminen toi Peurat ihan pihapiirin tuntumaan ruokailemaan.
Kuvat jäi hiukan epätarkoisi rappusilta zoomatessa, mutta voiko joku tunnistaa näiden perusteella, mikä peuralaji on kyseessä?
Valkopyllykauris nähdäkseni.
Meillä viipotti lauantaina pellolla 2 hirveä ja sunnuntaina laukkasi ohi 3 kpl näitä samoja. Ihan hauskaa seurailla (ja toivoa etteivät pihaan eksy).
Pupujussikoilla on nyt kevättä rinnoissa. Loikkivat sinne tänne, juurikaan ihmisistä tai muista eläimistä välittämättä. Koiraa harmittaa suuresti, kun jänöt ovat oppineet, ettei se pääse aidan toiselle puolelle. Koira karjuu kurkku suorana, ja pitkäkorvat vain loikkivat verkkaisin askelin aidanviertä, pieni virne suupielessä. Pikkupupujen tekemistäkin harjoitellaan nyt ahkerasti, muina pupuina, keskellä peltoa.
Onko kukaan tavannut tänä keväänä siiliä. Ajattelin aloittaa tänään kokeeksi ruokinnan.
Ei ole vielä siiliä näkynyt. Just tänään kyllä katselin hänen talvipesänsä tienoota, että ihan kun olis mustikanvarpujen lomaan tallattu uutta polkua. Ehkä tosiaan voisi jo lautasen laittaa, vaikka on vielä luntakin.
Kevättä on rinnoissa myös fasaaneilla. Tänään nähtiin kun kaksi ukkoa pitivät soidinmenojaan.. Sen jälkeen toinen oli jo lähellä leikkipuistossa kosiskelemassa naarasta puun oksalla.
Päivittäin lentää joutsenia täällä, on ne vain kauniita lintuja, tosin ääni on kaukana kauniista, eikös niiden kurkku tule koskaan kipeäksi? Kuvittelinkohan vain kuulleeni kurkien huutoa muutama päivä sitten?
Ei ollut ruoka hävinnyt siilien ruokintapaikalta. Vesikin oli juomakipossa jäässä.
Lumikko vilisti pihalla oli vain niin nopea jalkainen ettei paljon kuvattavaksi ehtinyt pysätyä tai kuvaaja vain oli hidas.
Tällaisia oli isännys kuvannut meidän pihalla. Mitähän istutuksia syövät pihalta?
Meidän puutarhasta häipyy ainakin omenat ja juurekset.
Qhaukku, että mitä? Siis tonkivatko ne juurekset maasta, esim. porkkanat? Omenoita ei vielä omenapuista tule, mutta syövätkö pelkät omenat ja jättävät itse puun rauhaan?
Metsäretkellä (ja jäälläkin) kohtasin joutsenet sulassa salmessa.
Alla kuva noista linnuista, joita oli kaikkiaan 7 kpl.
Omenat, mitkä maasta ylettävät, peurat syövät hyvällä ruokahalulla, puita ei ole syöty. Juureksista häipyy maanpääliset osat, porkkanista ja punajuurista nyt mainitakseni. Onneksi aloittavat herkuttelun tarpeeksi myöhään syksyllä jotta oma saalis ei niin olemattomaksi jää.
Äly hoi älä jätä, siis tonkisivat porkkanat! Eipä oikein säteillyt, kun ajattelin, että tonkivat juurekset maasta Kiitos Qhaukku! tiedän siis mitä on odotettavissa, jos jäävät kortteeraamaan tähän meidän tontin liepeille.
Kiurunkannushan on saanut hienon kuvan lumikosta. Olen minäkin välillä yrittänyt, mutta olen kai sitten vielä hitaampi. Sellaisia valkoisia viuhahduksia vain olen saanut tallennettua
Jänis on sitten vaihtanut ruokavaliota, kun ei enää päässyt ruusuja syömään (laitoin niille verkot). Aaprottimaruna on jo syöty, mikä ei haittaa. Ensin se rontti söi terijoen salavaa ja kun salavan "häkitin", niin jopa oli pupu siirtynyt jasmikkeitten ja syreeenin kimppuun. Kaikki oli syöty hangen korkeudelta aika alhaalta paljaaksi. Kyllä suututtaa. Hätävaraksi peittelin jasmikkeet pakkasharsolla. Kertokaa onko jasmikkeet menetetty, oksia ei ollut juuri katkottu, mutta varret oli kaluttu paljaaksi?
Siili käynyt kahtena edellisenä yönä ruokailemassa.
Sesongin ensimmäinen lituskasiili nähty tienpientareella
Voi ei , minulle sitten tulee aina hirvittävän paha mieli lituskasiileistä. Miten nuo piikkipallot ovatkin niin sympaattisia otuksia? Tämän siilin pelastin viime kesänä minisuihkulähteestäni.