Voi kuinka hän on liikkis.
Litu-skasiili; arvatkaas, kuinka kauan piti ihmetellä, mikä kasvi se oikein on ! Ikinä kuullutkaan.
*reps!!*
Pupujussi jälleen loikkinut pitkin ja poikin pihaa, tutkimassa vihertääkö missään. Eipä meillä viherrä ja tyrnitkin on verkkojen suojassa. Voi käydä niin, että sipulikukat eivät ehdi kukkaan, kun pupu ne pistää poskeensa. Syreenin juurella oli tepastelu jälkiä ja pisukin oli siinä papanoiden kera tirahtanut.
Kuva jäi jonnekin. Uusi yritys. Onpa opettelua.
Isännältä tuli juuri sähköpostiin kuva - yksi kuva kertoo tosiaankin enemmän kuin tuhat sanaa.
Arvaatteko mitä tämä kuva minulle kertoo?
Isännältä on pudonnut sarvet?
Luo uudet sarvet!
Se kuva kertoo minulle, että isäntä kaipaa kovasti ihailua ja kehuja kun saapuu metsältä itse löytämänsä valkohäntäkauriin jättösarvi (tai sarvet) mukanaan. Entisetkin on tuolla kaapin päällä, mutta .
Eikös se Juha Watt laulanut jotakin sarven sitomisesta keskelle kehoa ("eiköhän tehoa..."). Jospa se niitä sarvia sen takia kantelee.
Ei sarvia tuo mihinkään tarpeeseen, ihan vain keräilyn vuoksi. Minulla tuli mieleen että jättösarvet voisivat olla hyviä köynnöstukia, muuta en oikein keksi. Naulakoksi aika liukkaita.
En pahastu vaikka toisi noita jättösarvia kuinka. Sitten tulisi isohelvetti jos toisi tappamansa eläimen kotiin. Hässäkkä olisi sellainen ettei ole tämä kansa nähnyt.
Tuossa päivällä meren rannalla osui katse puuhun ja mikäs se siellä killui, itse ei sinne omin voimin ole päätynyt, joku on talven aikana sen oksanhankaan ripustanut, on sen verran korkealla että katse ei siihen helpolla osu, tunteeko joku kenen jäännökset on puuhun päätyneet.
Viimeisen räntäsateen jälkeen tämmöinen otus oli tassutellut pätkän matkaa tietä pitkin, reilun ison kämmenen kokoisia jälkiä olivat.
Vankka arvaus jälkien jättäjästä on mutta löytyisikö varmistusta ?
Piha pupu on jättänyt puskat hyvin rauhaan kun muutakin ruokaa on ollut tarjolla.
Onko tämä rusakko vai onko pääkaupungin kanit valloittamassa uusia alueita ?
No kylläpä on Kiurunkannus tehnyt ihme löydön puuhun kuikuillessaan, hui! Olisiko tuossa toisessa kuvassa tassutellut mäyrä? Hienot kuvat jäljistä
Minäkään en noita oikein erota, mutta aika kesy tuon täytyy olla, kun noin läheltä olet pääsyt kuvaamaan ja saanut hyvän kuvan. :)
Purukalusto puussa lienee jonkun märehtijän, mutta kallon kokoa on kuvasta vaikea hahmottaa.
Kyllä se puussa keikkuva pääkallo oli siinä 20-25 cm pitkä, ei minkään ihan pienen eläimen.
Lammasta ajattelin mutta ei täällä lampaita ole mailla eikä halmeilla, no lampaan pää on varmaan ainut vähän tuohon suuntaan jonka olen nähnyt, jossain torilla ja siinäkin oli tietty lihat päällä.
Olisiko nuo jäljet mäyrän ja kallo peuran?
Kyllä kelpaa tarkkaan siilille ruuat. Illalla vein lämmintä vettä juoma-astiaan, että edes vähän aikaa pysyisi sulana.