Eläimiä luonnossa

Oon saau taas lemmikkikissan. Ilves tallustellu tuossa nurkalla meidän polulla. Kylälle päin ollu matkalla.

3 tykkäystä

En ole nähnyt koskaan luonnossa ilvestä, olen kade💚

Tyttö on nähnyt kahdesti, viime viikolla viimeksi. Meidän lintulaudan alla oli kerran Ilveksen jäljet, myyriä oli etsinyt.

Tämmöisiä teoksia löytyi luontopolun varrelta. Upouusilta pitkospuita kuvasin värikkäimmän. Taitaa Nuun supikoira olla liikkeellä.

Pesän lähellä on erityisiä käymälöitä, joihin kaikki reviirin yksilöt tekevät tarpeensa.[[11]]) Käymälät ovat osa reviirin rajojen merkintää, ja niitä on tiheimmässä kesäisin.
(Supikoira – Wikipedia

2 tykkäystä

Ihmettelin mitä Toto haukkuu portilla mutta oli siihen syy, kettuhan se siinä tuli taas pihan poikki. Oli nätti, tuuhea häntä.
Eilen tontin länsipuolella meni peurat (koko suku) ja viime perjantaina seisoi hirvi minua katsomassa terassin aidan vieressä.
Meilläpäin on villiä menoa, ei koskaan tiedä mitä on edessä kun oven avaa :grin:

9 tykkäystä

Olisiko Kanadanhanhi tässä hautomispuuhissa. En ole kovinkaan pro näissä tunnistusasioissa. Oli varmaan tyytyväinen, kun löysi valmiiksi tehdyn pesäpaikan ja vielä omalla saarella.
Sijaitsee pienessä jokiuomassa pyörätien läheisyydessä. Ei ollut minusta moksiskaan.

5 tykkäystä

Valkoposkihanhi.

Kun poikaset kuoriutuu on kyllä noksis kaikille.

Kanadanhanhihan se siinä :slightly_smiling_face:

1 tykkäys

Kanadanhanhi on helppo tunnistaa. Suurimpiin hanhiimme kuuluvalla linnulla on pitkä, tumma kaula, ja sen poskissa on valkoiset läiskät.

Valkoposkihanhi on pienempi, pyöreämpi ja sen valkoiset poskipeilit ulottuvat silmien yli otsalle, toisin kuin kanadanhanhella.

1 tykkäys

Kanadanhanhella on pitkä musta kaula.
Tosin valkoposkihanhellakin on musta kaula.

Tuolla kuvassa on pitkä kaula valkea.

Mistähän hanhesta on kyse?

Eipä näytä kummaltakaan :no_mouth:

Sillä on kaula lytyssä, koska on hautoma-asennossa.
Siksi kaula näyttää lyhyeltä.

Kanadanhanhihan se on, valkoposkihanhella on enemmän valkoista päässä.

1 tykkäys

Ahaa, että lytyssä.

Kas näin, siinä se pitkä kaula näkyy lytyssä. :wink:
Lennossa ja kävellessä se on pitemmän näköinen se kaula.

4 tykkäystä

Joo niinpä näyttää olevan. :slightly_smiling_face: