Elämänlanka, Ipomoea

Tässä päivänsinen lehti lähikuvassa. Voitte vertailla.

Lehtiä tuli kaikkiin kolmeen ruukkuun hyvin vähän, kaikki keskittyi enemmänkin niiden kukkien tekemiseen. Nyt on kaikki lehdet jo kuihtuneet, eli enää niitä ei paljon voi tutkiskella. Päällisin puolin en nähnyt mitään eroa kaupan päivänsinen ja anopilta kerättyjen siementen välillä.

Kävinpä vielä tarkistamassa. Muutama lehti löytyi vielä anopin kukista, kaupan siemenistä kasvatetuissa oli vielä paljonkin. 
Taitaa ne anopin siemenet olla sittenkin aitoelämänlankaa. Päivänsini oli paljon pehmeämpi.  

Löytyisiköhän muiltakin kuvia miten olette kasvattaneet  elämänlankaa? Mietin että voisiko sitä laittaa kasvamaan tuollaiseen pajusta tehtyyn "köynnöstukeen"?

Minulla on nyt kasvamassa Ipomoea Blue Danube:a, PoDilta tilattu.
Ilmeisesti tämä on sitten päivänsini, sillä lehtien karvaisuus on hyvin näkyvissä.

Kovin on kuitenkin erilainen kuin esim. Maire´n kuvassa. Hmm.
Tässä jompaa kumpaa saunan vilvoittelueteisen suojana

Jopas on upean ja tuuhean näköisiä! täytyy varmasti laittaa useampi siemen ruukkua kohti.

Oletteko jo kylväneet aitoelämänlangan siemenet!?

Mä kylvin nuo ylempänä mainitsemani, kun pussin päällä luki, että tammikuussa. En tullut vaan ajatelleeksi, että siemenet on tilattu ulkomailta.

Tupu78, mulla oli tossa 80 cm:n parvekelaatikossa 5 tainta, jotka olin pariin kertaan latvonut. Kastella saa sitten ainakin kerran päivässä!

Mulla oli edelliskesänä aurinloisella paikalla 5 litran ruukussa 1 anut taimi ja sitä sai kyllä kastella pari kertaa päivässä. Riippuu tietty paikasta.

Liisukka, ai ettei niitä sen enempää siinä sitten ollut, mä jo luulin että niitä oli ainakin 20 tainta siinä! sulla on selvästi joku lannoitus kikka kun saat ne noin reheväksisilmän isku  just laitoin 5 siementä ruukkuun (ruukun halkaisija 20cm)  täytyy varmaan koulia puolet niistä sit toiseen ruukkuun... ihan pakko oli laittaa jo,  jos vaikka sais jotain kukkivaa tänne sisäänkin, ei millään malttais odottaa kesää!!

Kylvin aitoelämänlangan viime kesänä suoraan ulos varmaankin jo kesäkuun puolella (tai sitten toukokuun lopussa). Ehti kukkia jo ennen päivänsineä, joka oli esikasvatettu.

Juu, mulla on sama lannoitus joka paikkaan -kananp…

On Lissukalla pavosenheskaakin, muttei se raaski antaa sitä kukille. Varmaan suunnittelee syövänsä itse… :slight_smile:

He,he.

Eihän sitä hyvää herkkua haaskata sovi…

mä laitoin tiistaina 25.3, elämänlangan siemenet itää ja eilen jo olivat tulleet pienet alut maitopurkkeihin , kauheen äkkiä mun mielestä, kun viime vuonna meni melkein viikkotoista! no annan vähän vielä kasvaa ja sit siirrän kasvamaan isompaan ruukkuunno-jaahymy

Missä vaiheessa suosittelette, että elämänlangan taimien latvat leikataan haaroittumisen toivossa?

Parin lehtiparin jälkeen esim..

Mie muistelen että vanhan netin puolella tuli luvattua elämänlangan/karhunköynnöksen, vai mikähän sen oikea nimi olikaan, juuriversoja autokuormallinen jonnekin. Ilmoitelkaa sitten kun routa sulaa kenelle piti lähettää.

veronica, minulle lupasit, mutta meillä on vielä puoli metriä lunta. Laitan sitten viestiä, kun näyttää siltä, että pääsee istuttamaan.