Hyvä, laita sitten hölöä.
Siirsin tänne asiaankuuluvaan paikkaansa siemenissä käydyn keskustelun, koska jatkossa lajikeskustelua käydään vain yhdessä paikassa (matka siemenestä kasvattamisen ja varsinaisen kasvin kasvattamisen välillä on pieni). Siirretyt viestit tunnistaa punaisesta "siirretty" tekstistä, ja niihin muuttuu päiväykseksi siirtopäivämäärän päiväys.
Siirretyt viestit (edelliset 5 kpl) on kirjoitettu alunperin maaliskuussa 2007, eli aikalailla vuosi sitten.
Ajantasaisen keskustelun edellinen viesti löytyy edelliseltä sivulta ja sen on kirjoittanut Sandru 27.03.2008. Siitä on hyvä jatkaa keskustelua
apua moon pulassa mun elämänlanka taimien kanssa, ne on jo aika isoja ja mä oon pulassa ennen kesää niiden kanssa, jos tuota kyytiä kasvavat
Minä laitoin viime vuonna liian aikaisin muutaman taimen, josta opin, ettei ennen toukokuuta kannata kylvää!! Vaikka kuinka latvoin, ne eivät oikein tykänneet niin isoksi sisällä kasvaa!
niinä, en laita kyllä minäkään ens vuonna ja nämä kun lähtivät jo parissa päivässä kasvaa. keräsin nämä siemenet viime vuonna kukkineesta elämänlangasta
Kylvitkö kaikki siemenet!?
no juu kylvin, mutta mä muistin, että mulla on tollanen oma tekemä puinen kukkalaatikko, missä on sellanen kiipeilyseinä köynnökselle, niin laitan ne siihen kaikki, niin eihän mul oo hätiä mitiä
Laitanpahan etelänmaiden villin elämänlangan tähän nähtäville, samalta näytti.
hieno on, mutta tätä samaa villiä elämänlankaa löytyy myös joka kesä meitin mökiltä
Minä se sitten aina sekoitan nämä “vaarattomat” ja “vaaralliset” elämänlangat. Eikös se olekin niin, että se aitoelämänlanka on se yksivuotinen joka pitää aina siemenestä kasvattaa, ja karhunköynnös on se monivuotinen kammotus joka leviää juurillaan joka paikkaan ja kuristaa muut melkein hengiltä?
juu näin se on! ja sit kun se elämänlankasi on kukkinut, nii kandee kerää siemenet talteen seuraavaa kevättä varten, niin minä tein ekan kerran viime kesänä ja hyvin lähtivät kasvaa, tosin liiankin hyvin
Onko sitä monivuotista muunkin väristä kuin vaaleanpunaista? meillä oli aikoinaan se riesana täällä, mutta en ole tiennyt että sitä on myös sinistä?!
on meillä on mökillä, sinistä, vaaleanpunasta ja violettia elämänlankaa monivuotista
Aina oppii uutta, kun kyselee!
jep näin! anoppi aikoinaan tuusulan varuskunnan mettästä sai mun mielestä ottaa elämänlankaa ja nyt se rehottaa joka vuos mökillä aidalla
sandru, onko se pysynyt “aisoissa” vai karkaileeko?
Karhunköynnöksellä on valkoinen mehevännäköinen juuri. Juuren tunnistaminen helpottaa keväällä (ja muulloinkin) kitkemistä.
juu pysyy se aisoissa, kun anoppi sitä vähän joka kesä leikkelee, ettei ihan pääse leviämään! harmi kun minulla ei ole kuvaa siitä, pitänee ens kesänä ottaa
Mun kotipaikalla elämänlanka - eli siis karhunköynnös - kukki ja kukkii edelleen valkoisena. Kuristelee Hansaruusua niin että jotkut oksat aina kuivuu. Minä en ole sitä koskaan muunvärisenä nähnyt.
poppius minkä värinen se elämänlanka on siellä kotipaikalla?