Vieläkö elämänlanka kerkiäis? keksin kohteen mihin sitä vielä haluaisin… jos veikkaatte että turhaa niin tuoksuherne on sitten vaihtoehto.
Kerkee, alkaa kukkimaan vaan vähän myöhempään.
Kiitos, multiin sitten vaan ![]()
Huihai…nyt tuli kiire ripustaa tuet. Kasvutahti hurahti silmissä kympistä sataseen. Eilen illalla vielä oli tukikeppiä hyvin jäljellä, mutta nyt kun katsoin, ovat ylittäneet kepin lähemmäs 15cm:llä ja hamuilevat hyllyn reunoja
Huomenna pakko saada aikaiseksi.
Tänään vein elämänlangat ulos.
Ensimmäisiä kukkia elämänlangassa.
Kukkiiko toisten elämänlangat niin nopeasti kuin meillä, aamuyöstä ne aukeaa ja auringossa ovat jo puoleltapäivin lakastuneet, varjossa kestävät vähän pitempään.
Pitääkö niistä nyppiä pois ne kaikki siemenkodat vai mitä ne pallukat on kuin tulee kukinnan jälkeen?
Sama juttu täällä, eivät vissiin pidä näistä helteistä.
Tällaisia mulla

Ipomoea nil Keisarinkierto "Sunrise Serenade"
Niinhän se tosiaan on, että elämänlangan kukat pitää käydä ihailemassa heti aamulla, kun iltapäivällä ne voivat olla jo muisto vain. Huomenna niitä on kuitenkin auennut jo ainakin saman verran uusia.

ensimäinen iso kukka aukesi aamulla ,kukkimaton kuva samasta kukasta sivulla 12

no nyt tämä keltainen aukaisi lopultain juuri kukkansa on pikkuisen penenpi kuin noissa sinikukkaisissa,mutta on nätti kirkkaan keltainen
Vihdoin viimein…
Tietääkö joku, miten pitkä on keisarinelämänlangan itämisaika? Olis hirmuinen hinku kylvää, mutta oon lähdössä piakkoin viikoks reissuun, ja taimet jää isännän kontolle. Järjen ääni sopottaa korvaani, että kylvä vasta reissun jälkeen.
Löysin tiedon,että 2vkoa, mutta toisaalta kokemus osoittanut "etteivät siemenet osaa lukea" 
Mulla 3.3. kylvetyistä keisarielämänlangoista kaks jo pyrkii ylös, toisella kypärä päässä. Eli aika nopeestihan noi näyttäs itävän 
Niinpä! Ja eikös ainakin muut elämänlangat ole yleensä aika nopeita? Tuo kaksi viikkoa on just siinä rajalla, että kylvänkö vaiko enkö…
Kressonia, kiitos tiedosta! Jätän siis vielä kylvämättä ![]()
Hassuelli - olisin tehnyt samoin kuin sinä. Joskus pikkasen epäilyttää että mistä noi itämisajat oikein repäisty varsinkin tälläisten kohdalla jotka itävät ennätysnopeasti…