Eleonoran pihassa

Olen Fiian kanssa ihan samaa mieltä. Aivan masentuu kun näkee toisten kauniitakin kauniimpia pihoja, vai sanoisinko paremmin, että puutarhoja.

Kaunista ja viihtyisää on pihassanne eikä uskoisi, että sitä on rakennettu niin vähän aikaa. Viikko-kaksi pois pihasta ja tosiaan huomaa muutoksen - meilläkin oli viikossa tapahtunut ihmeitä.

Tänään helteessä otettuja kuvia:

Vaikka hellettä riittää niin hieman on jo syksyä kuvissa

Meilläkin kevään pihahommat käynnissä. Kaksikin isompaa projektia saatiin tänään alulle; uusi perennapenkki ja "laituri" (eli tolpan neniin terassi, jonne joskus tulee kasvihuone ja pöytäryhmä).

Eli tuo aidan edustan penkki on uusi. Tein sen nyt näin (yhtään en tiedä menikö minkään opin mukaan, mutta kokeillaan nyt näin) eli kanttasin reunan, kaivoin kuopat niille kasveille, joita minulla jo on ja muuten vaan nurmikon päälle kerros multaa, sanomalehteä ja kuorikatetta. Tarkoitus olisi sitten vähitellen täyttää penkkiä (jossa nyt vasta muutama kurjepolvi ja kuopat jaloangervoille). Ja säästyä nurmikon poistamiselta...

Toinen projekti näyttää nyt tältä:

Tässä viime kesänä Amsterdamista ostetut "Bleu Aimable" siniset 60cm korkeat, myöhään kukkivat tulppaanit...? no-jaa

Onneksi kuitenkin tykkään ja saavat jäädä...

sininen on todella moni-ilmeinen väri: minun siniset darwintulppaanini kukkivat parvekkeella mummon alushousunvärisinä vaaleanpunaisina:-(

Nyt se on valmis, Ihan eka oma kasvihuoneeni!

No jo on ylellisen näköinen pleissi!

Upea kokonaisuus!

Tuo on hyvä idea laittaa tuolit kasvihuoneen viereen. Minä olen viettänyt eräitäkin tunteja istuen joko kasvihuoneen perällä tai kasvihuoneen vierellä ihan vaan katsoen kasvihuoneen ihmettä : )

Todella siisti ja viimeistelty kokonaisuus.

Oho, ei äkkiseltään tulisi edesa jatelleeksi, että kasvihuoneen ympäristö voi olla tuonlainen. Hienoa työtä 10+

Hieno idea, kaunis ja käytännöllinen!

Ompa siisti juttu!

Muutama tämän päivän pihakuva:

Syksyllä istutettu ruusumanteli on täynnä nuppuja ja tänään aukesivat ensimmäiset.

Kasvihuoneessa näyttää tälle:

Sinun pihallasi kaikki on niin järjestyksessä ja huolella tehty. Siellä varmasti viihtyy! Kasvihuoneen ympärillä oleva terassi on loistoidea: tekee tilasta viihtyisän ja avaran. Mitä kiveä on terassin edessä oleva pinnoite. Sepeliä, soraa, mitä kokoa…?

Kiitos Ranu! Meillä taitaa olla aika samanlainen maku näissä kivipinnoissanaurua.

Ihan kasvihuoneen edessä on sepeliä (en muista tarkkaa kokoa, sitä kun otettiin jo 3 vuotta sitten iso kuorma salaojien peitteeksi, mutta isoa kokoa ilman nollaa). Sama sepeli jatkuu koko "yläpihan ja laskee" sitten kaikki tähän kohtaan. Leikkipaikan alla taas siinä vieressä on punaista rantakiventyyppistä hiukan pyöreää pikkukiveä (ostettu kivikoplasta). Olisin halunnut siihen rantakiveä, mutta oli niin kallista. Tämä on ollut kuitenkin ihan nättiä ja lapset tykkää siinä leikkiä.

Tämän päivän kuvauksia:

Tulppaanit lopettivat niin tulikellukat aloittivat ja sitten vuoron saa leimurakkaus ja liljat.

Tänä kesänä on kesäkukkaistutukset kovin valkoisia