Ja vielä kuva kasvihuoneesta:
Onpas teillä kaunista! Ja siistiä. Ja valmiin näköistä. Ihana piha, Eleonora! Hienosti olet ottanut haltuun tuon rinteenkin. Mahtavaa työtä!
Kiitos Intopii! Ne on ne kuvakulmat.
Paljon on vielä pihassa tehtävää ja varmaan se oman pihan rauha saadaan vasta kuin puut/pensaat edes vähän kasvavat. Tälläisella uudella omakotialueella kun tietenkin tontit on suht pienet ja naapurit ihan "vieressä". Meillä onneksi muutama vanha puu saatiin säästettyä ja takana on pieni metsäkaistale, joka kuuluu kaupungille. Muuten kun välillä tulee olo, että olis niin kiva touhuta omassa pihassa niin, ettei sitä viisi naapuria heti huomaisi.
Taas on lomalta palattu ja aika päivittää muutama uusi kuva:
Mukava on itsekin seurata näistä kuvista mitä tapahtuu vuodessa. Varsinkin lamohietakirsikka on todella kasvanut n. 3 kertaiseksi vuodessa (sivulla 5 on kuva viime vuodelta).
Tänään ostin uuden kärhötuen kun vanha jäi liian pieneksi. En kuitenkaan uskaltanut ottaa vanhaa tukea pois alta, koska kärhö oli siihen kiertynyt, joten oli pakko jättää se alle.
Ja vielä kuva päivänsiniruukusta, tähän olen ihastunut ja aion kasvattaa ensi vuonnakin:
Olipa kiva taas päästä kurkistamaan pihaasi Ihanasti ovat todella lamohietakirsikka ja keijuangervo (?) kasvaneet. Laitahan lisää kuvia katseltavaksi.
Ompa tosiaan lamohietakirsikka ja angervopensaat tehneet valtavan kasvupyrähdyksen vuodessa! Teillä on todella kaunis piha, kivasti käytetty kiviä, kasveja ja puurakenteita!
Eilisiä hellepäivän kuvia: (tänään puhaltaakin kylmempi pohjoistuuli ja kovaa)
Vielä on kukkimatta tämä ihana punainen lilja. Takana oranssi lilja jo lopettelee.
Tykkään tästä hailakan oranssista ja kirjavalehtisestä krassista.
Tässä ruukussa Katisen kasvattamat revonhännät. Kauniit minusta!
Jaloangervot ja hopeapiippo. Hopeapiippo kukkii vihdoin kunnolla.
Pitkästä aikaa kuljin pihassa kameran kanssa ja tässä muutamia kukkakuvia:
Tästä olen iloinen; ruostekukka kukkii! Sain juurakon keväällä ja lannoitin kunnolla. Mutta hiukan pelottaa miten sen talvetan kun kellaria ei ole.
Viime syksynä Papulalta saadut rusopäivänliljat kukkivat ihanasti.
Varjopenkissä keltareunakuunliljat aloittelevat kukintaa.
"Anitan mansikat" kukkivat ja tekevät satoa:
Näyttävät hyviltä. Hienoa, että viihtyvät sinulla
Eleonoora, onko sinulla kylmiötä? Minä olen talvettanut galtonioita, daalioita ja gladioluksia kylmiössä, hyvin pärjäävät.
Eleonora: kiitos kierroksesta, katsoin kaikki kuvat alusta loppuun nautiskelin tunnelmilla keväästä syksyyn ja siltä väliltä. Paljon olet saanut aikaan mutta on se niin somaa olla sormet oman pihan mullassa.Näillä kuvilla on mukava lämmittää sielua talven pakkasilla.
Kiitos Lumi
Täällä omassa galleriassa on tosiaan kiva käydä aina kurkkaamassa miltä se piha näyttikään.
Tässä vielä muutama tämän päivän otos:
Ville de Lyon kukkii uudessa kärhötuessa.
Aina vaan oranssia, oranssia...
Tämä on kaunis, mutta näyttää kovin matalalle keltaisten kavereidensa rinnalla.
Syksyäkö? Ei kai vielä...
Jouluruusu; ei ole kylmiötäkään. Mietinkin onko parempi jättää ruostekukat vaan maahan kuin nostaa ylös ja laittaa paikkaan jossa saattaa olla pakkasta?
Uskaltauduin leikkaamaan muutamia kukkia sisälle maljakkoon kun tuli vieraita. Ei tuolla pihalla näin sateella tule kuitenkaan oltua....
Näin hienolla ilmalla oli ihana vaan kierrellä pihassa (vaikka tämä pikkupiha onkin nopeasti kierretty) ja kuvailla.
Yksivuotisia unikoita laitoin ekaa kertaa ja ihania ovat. Ja kukkivat nyt kun muut ovat jo lopettaneet. Näistä täytyy kerätä siemeniä ja laittaa ensi keväänä reilusti kasvamaan.
Nämä molemmat olivat Espoon 550 vuotis ilmaissiemenpussista...
Tässä minun enkkani :
3,20m
..ja Halloween-baby. Viime vuonna kauhistelin halloween kurpitsojen hintoja kaupassa kun halusin leipoa kurpitsapiirakan ja lehdä lyhtyjä halloween juhliin. No, kaippa nyt on tyydyttävä tähän yhteen itse kasvatettuun. Jollei tuo toinen sitten vielä jaksa saada vähän oranssia pintaansa...