Viimisen nimeä en ole tiennyt, enkä edes sitä mikä laji on, mutta suikeroesikon tapa sillä on kasvaa.
Kuukkeloin tuolla nimellä ja siltä se vaikuttaa, kiitos!
Oma schneekissen aloittelee myös kukintaansa, ostin sen sillä nimellä Särkältä. On mielestäni tosi nätti.(niinkuin joku esikko nyt vois rumma ollakaan…)
Tänään voi käydä Tirilän puutarhan ja plantagenin tsekkaamssa jos vaikka pihaesikkoa löytyisi. jos löytyy niin ukko-kulta pääsee talikon varteen kun itseltä lähti välilevy selästä kävelemään
Jokin aika sitten plantagenissa harmittelin kun esikot oli loppuneet ja sanoivat että tulee perenna aikaanesikoita. Toivottaavsti juurikin noita pihaesikoita.
Nyt olen melkein ylpeä JA hyvin iloinen!
Olen kasvattanut tämän uhanalaisen ja suojellun kasvin siemenestä…
Jauhoesikko!
Huomasin vasta tänään
Ei kuki vielä mutta laitan toki kuvan myös kukkivana.
Pakko vielä lisätä havaintokartta kun on suorastaan huvittava… ja harmittavakin koska Jauhoesikko on niin harvinainen -Tulkaa tänne Lehtisaareen ihastelemaan harvinaisuuksia!
http://www.luomus.fi/kasviatlas/maps.php?taxon=41523&year=2008
Hienoa, onneksi olkoon! Ja uudet siemenet talteen, varmaan halukkaita kasvattajia riittää =) vinkvink…
Tämänkään nimeä en tiedä
.
"Sue Jervis" vilkuttelee Kalliosalmelle:)
Pelastin pieniä palloesikkovauvoja isompien jaloista purkkeihin. Nämä ovat talvehtineet, eli viime kesäisiä itsekseen kylväytyneitä taimia. vaikka lehtiruusuke on vielä pieni, oli juuret kokoonsa nähden jämäkät
Maassa kasvaa monta kertaa paremmin kuin purkissa ja maassa tekee hyvät juuret purkissa kasvi/taimet melki kituvat. Hyvä juuristo on tae taas hyvään talvehtimiseen
Tunteeko joku tätä esikkoa…?
Tässä viime vuoden kukinta… kukkavarsi oli n. 40 sm…
ja tämän vuoden (siniharmaa) lehtiruusuke…
Onko primula japonica ?
Hyvä ehdotus… mutta niillä on mun mielestä erilaiset lehdet…
Mä en tajua mitä mun esikoille on tapahtunut. Suurinta osaa ei löydy mistään.
Niitä oli aina keväällä tuossa aidan vieressä ja portinpieli punasenaan. ja nyt yksi pieni alku tuolla… mikä ihme voi kadottaa esikot?
Myyrä
Eikä? Meneeks ne esikoittenki kimppuun. En ala, ne vei mun krookuksetkin. Ja mä oon kerännyt ja levittänyt sellasta ihanaa oikein tumman punasta pihaan ja nyt ei löydy mistään. Pah!
Tällaista en muistanut olevan, mutta ehkä tää on niitä silloin ostettuja kun Heksun kanssa humpsuteltiin Ruotsissa.
Kyllä on ollut hyvä humputtelu reissu Heksun kanssa on tosi hempeä
Tette en tiedä mikä esikko mutta kaunis ja jos ylimääsiä jako/siemen taimia täältä löytyy vamaan sopiva kolo
Humpsuttelun tulos, juti (Koska olen osallinen, saatan joskus kärttää sulta palasta
Heksu, kunhan on kukkinut niin kyllä tuosta saat. Muistuta vaan.