Tais Jade jäädä lehdellä soittelemaan :ÖÖ
Jadelle!!
Mä ostin tänään kans muutamia esikkoja multasormesta ja sitten anopilta kähvelsin lisää. Mulla taitaa tänä vuonna olla joku esikkobuumi, ku haluaisin niitä valtavasti pihaani!
(Muoks. Kyllä mäki olisin voinu Jutin kans humpsuutella, jos tuollaisia olisi tiedossa )
Tana, päivän on pois niin heti pusunaamoja / sydämiä laitellaan Humpsuttelusta puhumattakaan
mumimyy… laitan sinutkin "siemenvarausruutuvihkoon" !!
Voi luoja miten ihana Jutin esikko…
Jutin esikko on oikea ruusu, todella kaunis. Löytyisiköhän myynnistä Suomestakin? Kaupoista on tosi vaikea löytää esikon taimia - lienevätkö aliarvostettuja eli myynti ei käy? Siemenpussia en haluaisi ostaa, vaan pari harkittua lisäystä penkkeihini.
Pihaesikotkin aloittelee.
Tyttären pihassa kuvasin palloesikkoa, pitää katsella, koska siementää minulle pienen alun
Hmn, onkohan noi minunkin omat pihaesikoita (palloesikkoa lukuun ottamatta)? Mitenhän eri lajikkeet tunnistaa? En ole asiaan perehtynyt vaan olen edennyt tähän mennessä ihan lahjoitusten voimin ja ottanut niitä vastaan mitkä ovat silmää miellyttäneet. Joku asiantuntija voisi asiaa nopsaan valoittaa?
Kkoo, ei niin nopsa, mutta suositeltava keino saada esikoista lisää tietoa, on lukaista tämä esikkoketju läpi. Saatat löyttää ketjussa olevista kuvista omat esikkosi ja niille nimet ? paljon kaikkea hyödyllistä tietoa
Olisikohan ensimmäinen loistoesikko? ja alimmainen suikeroesikko?
Pihaesikoissa on kovemmat lehdet.
Pihaesikolla on aika paksut, jopa hopeanukkaiset lehdet.
Palloesikot
Valkoinen ja tummavioletti mun suosikit
Tässsä tumma ja vaalea yhdessä
Yhtään punaista palloesikkoa mulla ei ole
Tämän vaalean violetin vaihtaisin punaiseen palloesikkoon kukkii yhdellä pallolla
mumimyy… onko tämä tarpeeksi punainen?
On se ihan hyvän punainen onko sinulla tuota vaalea violettia vai haluatko valkoisen
mumimyy… saat ysärin…
Jutin esikko sivulla 70 lienee ruusuesikko, ostin (mielenhäiriössä) Viherpiha lehden ja takakannessa KodinKukat Oy tarjoaa ko esikkoja. Todella kaunis.