Nausku! On kyllä todella kaunis yhdistelmä! Ja aivan ihana aetan esikko!!!
Ah, esikoissakin on siis tosi upeita värejä!
Ensi vuonna laitan niitä, se on ihan selvä.
Tänä vuonna en osta enää siemeniä mitään, en, tai ainakin yritän hillitä ihan tosissani! :O)
Primuloita mun pihallani viime keväänä. Siemenistä - ensimmäinen yritys ja väritys täys yllätys..
Olisiko kellään jotain nimiehdotuksia?
UPEITA - mistä ostit siemenet, millä nimellä myytiin? En osaa auttaa mutta onpas sairaan hyvän värisiä!
annesurfs - siemenet olen saanut Norjasta. Nimi oli vaan Primula mix. Ei niinkuin oikein riittäis..
Täällä voi olla vielä vähän siemeniä jäljellä - saat jos haluat..
Primula Polyantha-ryhmän esikkoa pitäis tulla näistä
Onpa Tettellä ollut komea esikkopenkki ! Olen yritellyt minäkin näitä lisäillä. Tässä yksi komeimmista.
Onko teillä esikko-asiantuntijoilla jotain niksiä, miten varmimmin saa onnistumaan kylvöt? Googlaan toki jas luen täältä, mutta onko siinä joku juttu?
En osaa neuvoa, koska itse teen sormituntumalla kylvöt. Tuon punaisen ihanuuden olen kylvänyt joskus kesällä suoraan ulkopenkkiin, jossa se ihme ja kumma syksyyn mennessä iti ja venyi sen verran, että meni talven yli hengissä. Seuraavana kesänä sitten kukki noin. Hämmästyn aina itsekin tuota kuvaa, ettäs noin ihanan sain siemenestä !
Vautsi, Kasuariina! Onpa ihanan värinen. Onko tuo todella ensimmäinen kukkiva kesä? Montako kukkaa siinä on?
Kyllä se ensimmäinen kukkiva kesä on. Edellinen oli sen kylvökesä.
Minulla kituivat esikot kukkalaudalla ja vein ne pari viikkoa sitten kuistin pöydälle. Siellä ne ovat virkistyneet kummasti, vaikka pakkasen puolellakin on ainakin öisin käyty. Tuvassa niitä piti olla koko ajan kastelemassa, muttei nyt ulkona.
Messuilla oli kivan värinen esikko.
Esikkoni ovat olleet nyt kohta kuukauden avokuistilla pöydällä ja ne ovat hyvässä kunnossa. Suosittelen teille, joilla on kaupan kevätkukkana kotiin ilmestyneitä esikkoja.
Nämä esikot rupesivat kukkimaan.
Tänään sai sitten kevään ensimmäinen esikkoni lunta ja räntää niskaansa, mutta sisukkaasti vaan availee kukkiansa..........
Nöpötys, kiitos, sinultahan tuon viime kesänä sain.
Mikä hän lienee nimeltänsä?
Tämmöisiä esikoita meidän maalla kukkii juuri nyt....
1.
2.
3.
4.
... ja - joo-ooo - jakamistakin taitaisivat kaivata....
Onpa tuo kolmonen jotenkin herkän kaunis.
Kauniita ovat!
Kukaties jo ensi keväänä saan ihailla omiani, kiitos Tette!
Jos tuo kolmonen kaipaa jakamista, niin tuskin tulee ongelmaa ottajista!
Tuohon esikkoon on meikäläisellä jotenkin kaksijakoinen suhtautuminen. Toisaalta väreiltään esim. edustavat juuri niitä, joista en niin piittaa, mutta ovat niin viehkeitä kevään ekoja kukkijoita. olen jossakin puutarhalehdessä nähnyt kuvan keväisestä metsiköstä, johon puutarhan omistaja oli istuttanut esikoita, eikä se näky unohdu… eikös 2 m2 ole jo hyvä alku esikkometsikölle?
Euffiksen kolmonen on kyllä oikea namupala. Jos päätät jakoon ryhtyä, täällä odotellaan postilaatikolla kieli pitkällä