Fiian puuhamaa

Ihana on Fiian piha ja todella kaukana sillisalaattimeiningistä! Kaunista ja rehevää.

Kaunis piha Fiialla. Rehevää ja suojaisaa hymy

Ensinnäkin, katsoin perennapenkkejäsi ja ihailin sitä järjestystä joka niissä vallitsee (ja miten hyvin perattu!) ja sitten se sanoo että sillisalaattia oho

Nautin kovasti kuvistasi. Niissä oli sitä selkeyttä ja levollisuutta, ja niissä hienoissa sumukuvissa sitä vasta olikin. Siitä aitakuvasta kannattaisi tehdä taulu seinälle talven varalle...

Tuotakos se sillisalaatti tarkoittaa . ja ihan nätti takalistonaurua

No hei, en ole vilkaissut näille sivuille aikoihin. Siis nuo muutamat perennapenkkikuvat ovat muutaman vuoden vanhoja. Vähitellen on tullut sillisalaattia. Yhdessä viestiketjussa juuri muutama minuutti sitten tuskailin, kun pitää kiskoa kasveja pois ja järjestellä uudelleen. Jakaa ja vaihtaa paikkaa. Mutta sitähän tämä puutarhaihanuus- ja hulluus on.

Kiitokset kaikille hienoista kommenteista.

No minä kans ajattelin että ei tosiaankaan sillisalaatti vaan niin säntillinen ja harmooninen puutarha. Aivan IHANA!

No löytyihän se! Kyllä on kaunista ja rehevää.

Kaunis, rehevä piha, tälläisiä olisi mukava kierrellä ja nautiskella .

Olipas todella upeaa katsottavaa! Ja ajatella et 6 vyöhykkeellä ja noin kaunista! Meikäläinen on tääl jossain 2 vyöhykkeellä ja ihmettelee miten jossain noinkin kaukana voi olla noin kaunista.

Kuviasi katsellessa ei voi muuta kuin odottaa kesää. Tämä on todella kaunis pihapiiri istutuksineen ja kasveilla on saatu juuri niitä sopusuhtaisia korkeuseroja. En voi muuta sanoa tähän kuin vain huokailla ihastuksesta.

Fiialla on kyllä todella kaunis piha, kateelliseksi se vetää…Missäpäin Rolloa sulla on tuollainen piha?

Ai, mun pihassa on käyty. Se on kyllä niin, että kuva otetaan, varsinkin oikealla kameralla, yleensä edullisimmasta vinkkelista. Totuus voi olla toisensorttinen. Ylikylästähän nämä, mutta ei ikävä kyllä Ounasjoen rantaa näy.

Ai sä asut ylikylässä, se on varmasti ihana paikka asua, meilläkin Koskenkylässä on lehmuja ja lampaita( tosin ei itsellä), heinät niitetään yms. mut kaupunkiin on lyhyt matka…

Heittelenpä vaihteeksi muutaman otoksen tännekin. Mukana on kuvia, joita olen muistaakseni viskonut muihin viestiketjuihinkin.

Nämä pari kuvaa vain siksi, että uusin toissa syksynä perennapenkin reunan koemielessä. Hoksasin jälkeenpäin, etteipä tarvitse/voi tuotakaa ryhmää enää laajentaa.

Vanha sumuinen köynnöskaari vanhassa asussa ja kasvina k a r h u n k ö y n n ö s, kuinkas muuten. Kukkikin tosi komiasti, mutta en uskaltanut paria vuotta kauemmin pitää sitä.

Ja nykyinen asu, en tiä miksi taas on sumua, vai onko se katsojan silmissä. Mutta kuitenkin - humala ei suostu menemään alaspäin. Oon jo pari kertaa istuttanut humalan alun toisellekin puolelle, mutta jostakin syystä se on niin nokkiintunu, ettei tahdo jatkaa kasvuaan. Täällä ei tosin ole satanut juhannuksen jälkeen...

Täs on se varjoisa perennapenkki alkuperäisessä asussa, jota oon ruvennu muuttamaan valkoiseksi. Mun silmät takertui nimittäin kuvaan, joka on Eija Klaucken kirjassa Englantilainen puutarha sivulla 50. Oon vain huomannu, ettei homma olekaan kovin helposti sujuvaa.

No, täs kans odottaa yksi työmaa. Tämä sotku pitäis laittaa nurmikolle, pensasryhmille, parille omenapuulle yms sekä muutamalle potager-looralle. Saas nähdä, mitä isäntä sanoo.

Upea penkki tuo missä on keijuangervo-reunus, siis reunat mukaanlukien tietysti! Ja kaariporttikuvat, oih, mielikuvia herättäviä, tunnelmallisia, herkkiä, hämyisiä…

Muutamia kasveja. Pikkuherukka on symppis, peittää maan varmuudella ja on komia syksyllä. tämä on ollut tässä vasta pari vuotta, taimi oli pieni nyssykkä istutettaessa.

''White vings'' avasi tämän kesän eka kukkansa.

Poimut ja rakkaudet.