Fiian puuhamaa

''''Black Dragon''''

Perhoangervo ym.

Rakkauden poimut, kivan näköinen

Fiiaala on kyllä kukkia mahdottomasti! (ei rakkauskaan aina ihan sileää ole?)

Joo, ei ole. Se on elämää se.

Fiia, miten ihmeessä sulla tuo karhunköynnös kerkeää kesässä NUIN korkeaksi? :open_mouth: Mulla on nyt ehkä 50-senttinen, ja kohtahan tulevat hallayötkin.

Hiljaa Sailasi, täällä mitään hallaoitä tule vasta ku lokakuussa, eikös niin :slight_smile:

Mutta ompa tosi ihana piha Fiialla, kaikinpuolin harmoninen ja kaunis! Lisää kuvia toivotaan :slight_smile:

Juu, ei niin hallaöitä vielä (sormet ja varpaat pystyssä) wirn

Äläkää ny vielä mistään hallaöistä puhuko, hyi! Pitäs vielä tälle kesälle tuo Fiian kaunis puutarha käyä katsastaan ihan livenä, joten hallayöt saa vielä ootella tuloaan, kauan!

Kiitokset täällä käynnistä.

Sailasi, sulla on varmaankin karhunköynnös karussa maassa, vai? Ei mulla ollu ongelmia sen kanssa, mutta hävitin sen nopeasti, kun pelkäsin joutuvani vaikeuksiin sen kanssa. Kuitenki se on ei-toivottu kasvi puutarhassa. Tai sitten se on eristettävä 100-prosenttisesti. Tästähän juuri keskusteltiinkin pentissä muutama viikko sitten.

Fiia mulle sielä vaihdossa sano että ei hänellä kaksinen piha ole… ihan selvästi valehteli =)

Kyllä on kauniit perennaistutukset Fiialla, ja niin rehevää! Perhoangervoa hankin minäkin tänä kesänä, saas nähdä tuleeko siitä koskaan noin ihanaa kukkapilveä.

Jadeliila, kun täällä ahmii penttiläisten kuvia, alkaa omat kiemurat näyttää tosi vaatimattomilta ja onhoosilta. Ja taas tuloo hinku muutta kaikki toisemmoosiksi.

Mutta uskokaa tai älkää täällä ei ole juhannuksen jälkeen satanut tippaakaan. Olen kuullut, että muualla Rovaniemelläkin on toki jokunen pisko tullut.

Nyt vasta tänne Fiian puutarhaan osasin tulla. Komet perennapenkit ja kaikki hyvin laitettu ja järjestyksessä. Hienosti olet saanut kaikki kasvamaan siellä pohjoisessa, mukava oli kierrellä pihallasi. Laita lisää kuvia, tulen uudestaan!

Mulla on se purkissa, joka on upotettu maahan. =)Vaikuttaisko se tuohon vauhtiinkin?

Ei se oikeastaan haittaa, kauniilla kukillaan se ilahduttaa silmää matalampanakin.

Mie kans mietin näitä kuvia kattellessa, että kolmesti olen hiljattain Roin ohi porhaltanut - seuraavaksi taian ettiä tämän Fiian pihan ja ainaki aian takana ihastella.

Kuinka kauan tuo perhoangervo on sulla tuossa ollut? Sehän on aivan ihana!

Sailasi, perhoangervo on ollu mulla jo noin 5-6 vuotta. Oli aikaisemmin vähän ahtaassa paikassa, joten se muutti toiseen perennapenkkiin kolmisen vuotta sitten. Se on syksylläkin vielä hyvän näköinen, hiukan pensastava. Pidän siitä kovasti.

Silmät lepäsivät Fiian puutarhan harmoniassa.Niin kauniit ja yhteensopivat värit ja muodot.

Kiinnostuin symppiksestä pikkuherukastasi. Vaatiiko se paljon aurinkoa tullakseen noin kauniiseen ruskaan?

Tuomipihlaja, kiitos käynnistä sivuillani. Pikkuherukka viihtyy varmaan joko auringossa tai puolivarjossa. En usko, että se olis kovin vaatelias. Mutta kuten herukoilla yleensä, ravinteikas maa ei ole pahitteeksikaan.

Innostuin tosiaan jo suunnittelemaan pikkuherukka-alueita :slight_smile:

Käväisinpä virtuaalimatkalla Rovanniemellä näin aamutuimaan, kiitos Fiia ! Sinulla on totella hieno piha, kukkapenkit kuin puutahalehden etusivulta, niin rehevää ja yhteen sointuvaa. Ja siistit reunuksetkin vielä pisteenä iin päälle. Sirkelin kommenttiin yhtyen, laitathan lisää kuvia.

Kiitos, Kukkahöperö. Kuvia ei nyt oikeastaan ole. Alkaa kaikki kuivua karrelle, kun edellinen sade ropsautti kesäkuun 15. pv!! Mutta avautuipa tänään Angelica gigaksen eka sarjakukinto.