Fiian puuhamaa

tätä joku sanoo tähtijasmikkeeksi ja joku toinen pikkujasmikkeeksi. Tämä on meillä ollut jo 20 vuotta!

Kellokärhöpuska pulskistuu kesä kesältä Lapissakin.

Tuo arovuokoksi nimittämäni kasvi on muuten k a n a d a n v u o k k o !

OI, tuo kellokärhö on HIENO!

oijoi, toivottaavasti minunkin tänä kesänä ostama kellokärhö näyttää jonkun vuoden päästä tuollaselta :slight_smile:

Olipa hieno puutarha, olen vallan hengästynyt kierroksesta. Harmi, että mulla nuo Lapin-reissut ovat jääneet (ellei nyt tänä syksynä johonkinpäin…). Kernaasti aina olen itteni kylään kuttunu;-)

Kiitokset vierailuista.
Tässä on parhaillaan nyt kukkiva karvakirveli, Chaerophyllum hirsutum. Olen selvittänyt, että kysymyksessä ei sittenkään ole isopukinjuuri. Kuvassa on vain yksi kukinto, joka on sarjan ja huiskilon välimuoto.

Epäselvä kuva, otettu kännykkäkameralla hyvin läheltä.

Tuoki vielä! Sulla on sitten kaikkea hauskaa.

Mutta alkaa kaikki olla jotenkin mullin mallin. Mä en ymmärrä miten karvakirveli ja oranssinvärinen jalokullero ovat joutuneet vierekkäin, outo väriyhdistelmä. Ja varsinki ihmettelen, miten ne kukkivat tänä kesänä yhtä aikaa. Yleensä kullero kukkii ennemmin.Onneksi kullero ei näy tuossa kuvassa.

Vierailin kauniissa puutarhassasi. Komia oli tuo humalaköynnöskaarikin. Oletko jo istuttanut toiselle puolelle kaverin? Voi, miksen minäkin älynnyt istuttaa humalaa omaan kaareeni, kun tuo sun on niin tosi kivan nököinen.

Löysin sinulta kuvan 1-kertaisesta kultapallosta ja sepäs olikin ihan yllättävän kaunis kasvi! Pysyykö hyvin pystyssä ja leviääkö tuo runsaasti vai vähäsen? Kyselen, koska ostin vahingossa “väärän” taimen puutarhalta, tämän kultapallon :slight_smile: Piti osta keltainen päivänhattu.

Memuli, oikea nimitys lienee syyspäivänhattu. Se leviää vain paikallaan, siis puska tulee isommaksi. Seinustalla se pysyy aika hyvin pystyssä, paljon paremmin kuin varsinainen kerrottu kultapallo.

Puurajalta taas muutamia kuvia. Black Dragonien aikaan.

Crambe ilmestyi kolmen vuoden unen jälkeen keventämään palavaa rakkautta.

Perennaryhmän heinäkuuta. Kurjenpolvi, pioni ‘‘White vings’’, ja kellokärhö.

Perennapenkin toinen pää.

Puolivilli ritarikannus riehaantui melkein 3 -metriseksi porraspielessä. Se vain tuli siihen!

Ja sama toiselta suunnalta.

Fiian sekamelska-potager, kuten aina.

Toissakeväinen Eurobulb -hankinta. Kolmesta sipulista vemmelsääret paloittelivat kaksi vartta kappaleiksi.