Fiian puuhamaa

palkintojoopa joo : kunnia kuiten kuuluu hänelle, joka sen ansaitsee !palkinto

Yksinäinen kesämökki talvipakkasessa.

Ei mene enää kauaa, kun talitintit yrittävät siihem pesää!

Narsissivuokko aloittelee kukintaansa. Tälle en löytänyt omaa viestiketjua, mutta kuuluuhan se tännekin.

Narsissivuokkosi on todella kaunis!

Mukava seurata miten kasvu etenee eri vyöhykkeillä; meillä sekä vuokot että narsissit ovat kukkineet jo aikka päivi sit :slight_smile:

Aivan ihana piha .

Tuosta ekasta kuvasta tuli vallan kaipuu pohjoiseen , taustaa kun katseli, niin näkyi kauas. Itse asustelin 7 vuotta siellä Napapiirin kainalossa ja nyt täällä lakeuksilla, missä ei tosiaankaan näe kuin aakeeta laakeeta .

Niksejäkaivataan, mehän ollaan käänteiset kohtalotoverit. Itse olen lakeuksilta lähtenyt ja päätynyt napapiirin tuntumaan. Usein kaipaan sinne juurilleni. Muuten, kiitos käynnistä pihapiirissäni.

Annujoki, sehän tässä juuri harmittaakin, kun ollaan aina jälkijunassa. Kun penttiläiset esittelevät sipulikukkiaan ja muita kasvejaan, täällä ollaan vielä lähtökuopissa, piha hankien peitossa. Ei voi pysytellä samassa tahdissa kuvien suhteen. Mutta se hyvä puoli siinä on, kun sinnittelee keskusteluissa mukana, niin muutkin näkevät, missä mennään täällä kaukana, kaauukana.

Olipa hieno piha!

Fiia, taas kävin kerran kattomassa sinun kuvat läpi ja ihastelin… mie olen

a)joko tällä viikola keskiviikkona tai sitten

b)myöhemin kesälä käymässä reppuostoksilla Roissa; piäkkös kovasti pahana, jos käyn kurkkimassa sinun pihhaa? Voisin tua väinönputkea tullessani. Tai jotaki muuta, jos huolit.

Fiia, sähän se pietät net taimenvaihtajaiset, sais kato muut tulla nyt rolloon :slight_smile: Sullon niin kaunis tuo piha

Sanon niinkuin pohojalaanen sanoo: voi, iekana. Oon ennenkin sanonut, että kuvat valehtelevat. Sitä kun aina asettelemalla asettelee linssin sellaiseen otokseen, jotta puskat ja muut kiemurat näyttää kuvassa paremmalta kuin mitä totuus on.

Mutta kiitos ylisanoistanne.

Sailasi, tervetuloa, mutta ei tällä viikolla, kun mulla on jonkin verran menoja. Ja pitää myöntää seki, ettei juuri mikään ole vielä kunnolla kasvanut, saati sitten kukassa. Mutta heinäkuussa ainakin arkisin oon kotona. Joten sovimme siitä ajan, miten sulle käy.

Jadeliila, taimenvaihtopaikka ja päivämääräkin on jo sovittu. Ei mun pihas oo mitää nähtävää siinä mielessä.

Fiia, jos sie vain haluat pitää taimenvaihtopäivän sinun luonasi, niin pidä ihmeessä. Vaikka mielelläni pidänkin päivän meillä, niin ei se nyt kirkossa kuulutettu ole, että sen täytyisi meillä olla. Ilolla sinun kaunista pihaasi katseltaisiin :slight_smile:

En todellakaan halua nyt pitää sitä. Toiseksi en ole varma, pääsenkö tulemaan silloin elokuussa. Ilman muuta, satuk-a, pidät teillä taimenvaihtopäivän. Katsotaan joskus toisella kerralla sitten. Sano sille pohojalaasmiehelle terveesiä.

Kiitos, Fiia, tervetulotoivotuksesta!

Miepä ilmineeraan sitten, ko olen myöhemin tulossa. Ainaki 19. päivä heinäkuussa vien tyärtä junale. Näilä näkymin.

Äläkä ainaskhaan ressaa pihasta sen takia, mie vain tuota väinönputkea yritän saaha itteltä vähemäksi… :slight_smile:

Sailasi, kiitos jo etukäteen väinönputkesta. Keksitään sitte jotakin sulle matkaan mun pihalta. En suihnhkhaan hermoile. Tuliko hoo oikiahan paikkahan?

Yks nuista h-kirjaimista tuli :smiley:

Tämä heinälilja on kasvaa kituuttanu jossakin perennapenkin nurkassa ja nyt se teki pari kukintoa. Se pikkuinen on hento ja viehättävä. Pitää kai siirtää parempaan paikkaan.

Nyt täällä vasta kukkii esimerkiksi tämäntapaisia kukkasia:

Arovuokko valtaa alaa ja se saa sen tehdä kaikessa rauhassa, koska pelkät lehdetkin ovat kauniita. Samassa penkissä on pioneja. Kummatko voittavat, vai täydentävätkö ne toisiaan, kuka tietää?