Pionit ovat niin ihania! Pionirivistössä kukinnan aloittaa tämä fuksian värinen, sitten vasta ne varsinaiset suosikkini eli valkoiset ja vaaleanpunaiset kerrotut pionit…
Minä tykkään tuosta fuksianvärisestä. Itselläni ei tosin ole pioneja, koska pelkään saavani allergiaoireita.
Jihhuu! Kesän puutarhaprojekti alkaa olla lopultakin finaalissa, kuukauden päivät sen parissa ehti jo vierähtääkin… Ei nyt sentään täyspäiväisesti! Tässä siis jatko-osa jo valmistuneelle alueelle:
Siihen on istutettu vaaleanpunaista unikkoa, harmaakäenkukkaa, sinipiikkiputkea, valkoista jaloakileijaa ja minikelloa.
Nyt on sitten pihapolun toinen puolisko valloitettu kokonaan nurmikolta istutuksille.
Kiireinen askeltaa suoraan liuskekivipolkua talolle…
Vaihtoehtoinen reitti: ensin kaarretaan pajun takaa oikealle askelkiviä pitkin…
…ja sitten kivipolkua pitkin eteenpäin.
Matkalla voi ihailla vaikkapa pionien muhkeita kukintoja:
Iik miten ihana polku ja ympäristö! Taitava oot Fiorella!
Tuo letitetty paju on hauska. Oletko itse letittänyt?
Tiedätkö Fiorella tuon fuksian punaisen pionin nimeä? mulla aloittelee tuo sama pioni kukintaa…
Kiitos peukuista ja kehuista!
RitvaL: letitetty paju on ostettu viime kesänä valmiina.
Maizu: eikös tuo fuksian värinen pioni ole nimeltään kuolanpioni?
Tosi hyvät muodot noilla poluilla ja penkeillä, minä tykkään kovasti tuostakin, miten materiaali vaihtuu mutta polku jatkuu ja kiemurtelee pensaiden ja penkkien lomassa
Fiorella kiitos, en ole kyllä omaani kuolanpioninia pitänyt, minusta lehdet ovat erilaiset… täytynee laittaa tuonne tunnistuspalstalle kuva. Sulla on niiin kaunis piha!
Kiitos Heksu ja Maizu! Aina se tuntuu yhtä mukavalta, että muutkin tykkäävät lopputuloksesta, kun on itse ensin uurastanut…
Maizu: totta tosiaan, kuolanpionilla lehdet ovat erilaiset. No, olen vähän huono muistamaan kasvien nimiä. Kai se vain osoittaa, etten ole mikään kasviholisti! Minulle tärkeintä on, että kasvi näyttää kivalta - en siis keräile harvinaisuuksia tietoisesti… Tai ehkä en ole vain vielä edennyt puutarhaharrastuksessa niin pitkälle!
Mulla on kuule Fiorella ihan sama juttu, ei ne kasvien nimet jää mieleen, mutta eihän ne nimet ole tärkeitä, vaan ne ihanat kukkivat kukat ; )
Sievä lopputulos, kivat polut ja mutkat, erikoisiakin ratkaisuja olet käyttänyt taitavasti.
Tässä vähän tunnelmakuvia helteisen heinäkuun viilenevästä illasta…
Uusi penkki alkaa mukavasti rehevöityä:
Ruusupenkissä ensimmäinen ruusu kukkii jo näin komeasti…
Totta, pitäisi hankkia parempi kamera… Valkoinen väri on haasteellinen kuvattava!
Talvi tappoi viime kesänä istutetut köynnösruusut. Uusi yritys on ainakin lähtenyt lupaavaan kasvuun! Ei muuta kuin kukintaa odottelemaan!
Ihana tiukukärhö aloittaa kukintaansa.