Vietiin viime joulun aikaan toiselle mummolle punainen flamingonkukka. Nyt näin sen vasta ja voi valtava sen kokoa! Kukkia oli kymmenen ja todella hyvinvoivan näköinen. Oli vielä alkuperäisessä kukkakaupan purkissa jossa ei ollut edes reikää pohjassa! Kyllä nuo vanhemmat sitten osaavat hoivata noita kukkia
heedu, tuosta kukkien avautumisesta en tiedä mutta noita tulitikkujakin on monen kokoisia, takkatikutkin aikas pitkiä. Mutta luulen että noita on monen kokoisia kasveja eli joissain isommat kukat ja lehdet kuin toisissa, vrt. minun kasvi tuolla aiemmin.
Täytyis alkaa metsästämään tuollaista punaista jouluksi.......
Kukat on n.2cm pitkiä. Eli huimasti pienempiä kuin odotin. Ja tottakai ootin jättikokosia... Mutta kaunis näinkin!
Tosi upea, lehdet niin siistit ja isot.Oletko lannoittanut?Löysin hyvän lannoitteen joka käy kaikille kukilleni,on kukka loisto nimeltään ja pakkaaja on Nutriforte, järvenpää. Vaaleanpunaista jauhetta.
Pari puikkoa kananpeetä on purkissa. =) Ja muita kukkia lannotan Kekkilän (muistaakseni) lannoittella. Punaista jauhetta.
Kaunis on tosiaan ilman kukkiakin, kunhan vielä kasvaa. Ostin tosiaan vasta pari kk sitten ale-myynnistä. =)
mikä sen korkeus on?
tähän asti olen aina käyttänyt kanankakkaa, vuosia, mutta nyt kyllä olen löytänyt paremman lannoitteen, joka käy kaikille viherkasveille ja kukkiville myös.
Voi miten kauniin punaisia kukkia teillä on. Kuten ykkössivulla esittelin minun entiset punaiset kukat ovat kaikkea muuta kuin punaiset. Vaihdoin jo mullankin ja istutin orkideamultaan. Kasvaa kovasti mutta kukkien väri ei muutu. Kukkiikin koko ajan eli ei nyt aivan hirvittävän huonot olot hänellä voi olla. No pitää katsoa kevääseen ja kehitellä sitten jotain josko saisi sitten takaisin punaiset kukat.
Millähän mahtaisin saada flamingonkukkani kukkimaan? Kaveri näyttää ihan kivasti voivan, mutta kukkia se ei ole tehnyt…
Oletko lannoittanut? Saas nähdä miten itselläni käy näiden kanssa, kuinka kauan säilyvät hengissä ylipäätään. Mutta tykkään näistä tosi paljon!
En ole lannoittanut. Jokunen aika sitten vasta laitoin uuteen multaan.
palko, se on n.30cm korkea.
Mulla meni parisen kuukautta uudelleen istuttamisesta ennenkuin alko pukkaan nuppua.
Minkälaiseen kasvualustaan olette uudelleenistuttaneet nuo kasvinne? Jostain luin että orkideamulta olisi noille hyvä, tiedä sitten?
Mulla on sekaisin tav. kukkamultaa ja lecasoraa. Ja vielä ainakin näyttää viihtyvän.
Mulla itseasiassa on istutettu uudelleen muistaakseni johonkin puutarhamultaan. Vaikuttaa siltä, että viihtyy siinä..?
Tällainenkin tuli ostettua Teneriffalta.
Uusi flamingo rantautui kotiini. Kukan väri on huikaiseva pinkki, ikkunasta tuleva valo haalistaa tuota väriä. Reipas punainen on vielä haeskelun alla. Kukkakaupan ikkunassa oli todella kauniita.....ja hinta 25 euroa!
Näin viimeviikolla kukkakaupassa violettejakin
Eikä!!!! Jokohan noita ois jossain täälläkin. Täytynee lähteä katsomaan joku päivä.