Florindan pieni piha ja vähän muitakin kuvia

Kiitos tiedosta. Mustialan ruusuna minäkin olen sitä mieluummin pitänyt, kun on tuo mustialan hortensiakin siinä lähellä.

Toissa kesänä piti tikka minun etupihan katosta ravintolaan. Siemeniä ja talipalloja jäi kesän tultua vielä jäljelle, joten annoin niiden roikkua katoksessa. Pikkulinnut olivat jo häipyneet syömään hyönteisiä. Sitten tämä lähimetsikössä elelevä tikka alkoi käydä hakemassa ruokaa poikasilleen. Se lensi aina nokka täynnä ruokaa pois. Kun siemenet ja talipallot oli syöty, se kirkui portin tolpan päällä ja lenteli ikkunan edessä vaatien lisää. Onneksi kaupassa oli vielä talipalloja myytävänä.

Näin talvella on koirapojan paras nukkua varastoon, että jaksaa taas kesällä olla ulkotöissä koko päivän. Koirapoika näkee jo unta puutarhatöistä pomon kanssa, pallopeleistä, hippaleikeistä lintujen kanssa ja omasta agilityradasta, jonka pomon sisko osti viime kesänä. Välillä nukutaan näin niskat nurin lattialla.

Välillä ketareet levällään sohvalla...

Tai omassa sängyssä...

Tässä sängyssä tämä koirapoika on nukkunut yönsä siitä asti, kun pomo siskonsa kanssa toi kotiin lähes viisi vuotta sitten Pöljältä. Ei (syntymäpaikan)nimi miestä/ koirapoikaa pahenna!

Välillä kokeillaan minkälaisia unia näkee lampaanpehmikkeen päällä korituolissa.

Kesällä tämä tuoli on takapihan terassilla. Siinä on kiva ottaa aurinkoa.

Siksi nämä partakarvat ovat varmaan vaalentuneet. Kun minä olin pieni, ilmiset luulivat, että olin pistänyt kuononi mustepulloon.

Koirapojan pomo ei ehdi sohvalla potkötellä. Puutarhan uinuessa lumen alla on sisällä hoidettavana siskon sanojen mukaan "yks viidakko"; kolme kultaköynnöstä, kolme joulukaktusta ja n. 80 orkideaa. Kesän istutuksia pitää jo nyt suunnitella, selata siemenluetteloita, ja kehitellä uusia puutarhaprojekteja.

Lumien sulamista odotellessa laitan tänne nyt kuvia Madeiran keväästä. Ei taida tulla kesälläkään meille ihan tällaista kukkaloistoa.

Heralds Trumpet

Estrelizia, kolibrikukka

Korallipuu..