Hajunpoistoniksit

Siirtelen tähän oman otsakkeensa alle hajunpoistoa  koskevat niksit ja vinkit

Sitruunamehu?

Ruokasoodalla?

Käytetyillä kahvinporoilla hankaaminen vie ainakin käsistä kalanhajun pois.

Saitko kalan haisun poistettua Välke?

keitä soodavettä kattilassa, jos se ei auta jätä soodavesi likoamaan kattilaan ihan kylmiltään. Jos mikään ei auta osta apteekista sitruunahappoa ja liota siinä.

Toivottavasti lähtee haju. Kala niin ihana kuin onkin ei tuommoisena hajuna todellakaan ole ihana :confused:

Välke, auttaiskohan siihen sama kuin se vanha juttu, millä saa navetan hajun pois vaatteista? No menemällä sikalaan:) Että jos hankaat siihen vaikka sipulaa - tai pidät sitä sipulipannun päällä;)

Nyt pitäis konsultoida niitä Brittiläisiä leidejä, Kim ja Aggy tais olla nimet jotka siinä Sillä siisti-sarjassa äkseeraa :smiley: Niillähän on kaikennäköstä ketsupilla kiillottamista ynnämuuta vinkkiviitosta ja kikkakuutosta joka asiaan :smiley:

Pistän tähänkin, (käyttämättömät) kahvinporot kuulemma poistavat hajuja.

Välke, radion kuuntelusta on apua, sieltä olen kuullut että kalan haiseva osa on vahvasti emäksinen, ja siksi haju lähtee esim. käsistä sitruunalla, hapanta kun on. Pilkkoo kuulemma haisevan asian olikohan se nyt suolaksi ja joksikin toiseksi aineeksi, mitkä kumpikaan ei haise. Taitaisin pyyhkiä koko kaapin sitruunamehuun kastetulla rätillä…

Sain kissanpissan hajun ryijymatosta pois etikka+sooda+sitruunamehu-liuoksella. Epäilytti kyllä vahvasti, mutta matto olisi joutanut roskiin muuten… sooda ainakin poistaa hajuja.

Yritin soodaa lapsen talvisaappaiden hienhajuun. Ei mitään vaikutusta. Pesu saippuavedellä ei myöskään auttanut. Liekö enää mitään toivoa, muuta kuin ostaa uudet…

Eli kun seuraavan kerran keität kahvia, ota porot talteen ja kuivata esim. sanomalehden päällä. Sitten kuivat kahvinporot esim. nailonsukan sisään ja sukka poroineen hikikenkään. Anna olla päivä, pari ja on haisut tiessään. Omituiselta kuulostaa, mutta tehoaa!

Etikkavinkeissäkin löytyy hajunpoistoon liittyviä niksejä. 

Mä olen laittanut tiskikoneeseen sen sitruunanpuolikkaan, mistä on tiristelty mehut kalalle ruokaillessa! Toimii!

Et kai konetta laittanut päälle?

Tietenkin laitoin:D

Satuin katselemaan tässä kerran jotain silläsiisti-ohjelman serkunkaimaa, jossa neuvottiin nimenomaan hikisten kenkien hajunpoistoon käyttämään grillihiiltä. Hiili paperipussiin ja kenkään ainakin vuorokaudeksi tai pariksi. Ei ole ainakaan kallis kokeilu. Itse suunnittelin kokeilevani autoon, jossa on tupakoitu sisällä, haisee kammottavalle.

Eikös kone tukkeennu, jos sinne laittaa sitruunan?

Ei kai, laittaa sen sitruunan vaikka siihen lusikkahaarukka-koriin?