Sinne koriin mä sen sitruunan tungen ja ihan kokonaisena se siellä pysyy! Kannattaa tietenkin poistaa enin hedelmäliha.
Jos ei halua puruilla leikkiä niin kahvinpavut imee hajuja myös itseensä.
Sooda on ehdoton-sopii (melkein)mihin vain. (sen kanssa pitää oikeastaan varoa vain jos joku materiaali voi ottaa nokkiinsa sen kyvystä hiukan valkaista, eli varoen sellaisiin kohteisiin)
Soodalla olen kuitenkin pelastanut auton penkkien verhoilun oksennussotkujen hajulta ja sohvan ja sängyn ja ja ja …lista on loputon.
Joku kysyi käsilaukun hajunpoistoa jossain, itse koittaisin varmasti ensin vaan soodaa. Ripottelee reilusti sinne kassiin sitä ja antaa olla päivän-parikin. Sitten vain imuroi pois.
Tai jos se ei tepsi, niin kahvinpapuja ne on helppo kanssa siivota pois ja alkais tuoksua vaikka kahvi kassissa
Jos sekään ei tepsi niin noita grillihiiliä. Hiilihän poistaa hajuja tehokkaasti joten niitä vaikka suodatin pussiin muutama (pussi siis suojaa vain kohdetta sotkeentumiselta) ja antaa olla. Jos kassi haisee ulkoa ja sisältä, voisi ajatella sulkea se kassi paperipussiin tai muovipussiin jolloin se aine jota käyttää tosiaan imisi niitä hajuja siitä kassista eikä esim. huoneilmasta.
Kiitos neuvoista. Laukku on nyt ollut pari päivää "aitassa" tuulettumassa. Pyyhin sen Eccon nahanhoitoaineella, joka jo itsessään haisee väkevälle. Otan huomenna asian tutkintaan, ja jos haju on ennallaan, kokeilen näitä antamianne konsteja. Harmittaa, kun laukku olisi ihan nätti ja käyttökelpoinen, mutta se haju…
Varma tapa saada muut hajut pois laukusta on laittaa kamferitippoja sokeripalaan ja laukkuun, ei tuoksu muut hajut kuin kamferi, kaveri oli tehnyt tämän tempun tuttavan matkalle lähtiessä. Arvatkaa oliko kiva availla laukkua reissulla.
Ja nyt vähä off topic (anteeks valvojat): Kamferi tosiaankin tepsiin melkein ongelmaan ku ongelmaan. Mut yhteen ei toimi.
Isäni vei (vielä naimattomana) äitini anoppilaan. Anoppi tarjosi äidilleni ruokaa ja isä siihe et "ei ny, ko voi vähä huanoste". Siihen sit mummu tarjoomaan juosten kamferin tippoja imeläkiven päällä…mut mää synnyin silti !
Irsa: - onnistu hyvin sen sitruunan kanssa, tökkäsin puolikkaat piikkeihin, siinä pysyivät hyvin, kun eivät koriin mahtuneet!
Millä saa pois pyykinpesukoneesta tunkkaisen hajun?
Apteekista menet hakemaan sitruunahappoa, laitat pyörimään tyhjillään vähintään 60:ssä! Toimii myös astiapesukoneessa ja on jopa suositeltavaa! (eikä maksa paljon, myyvät annospusseissa, sinne vaan hurautat pussillisen, mitä konetta putsaatkin)
Tämä neuvo on mun tuttavalta, joka korjaa työkseen laitoskoneita.
…Niin, itse tein sen virheen, että laitoin luukun kiinni, ennenkuin kone oli kuiva! Nyt laitan aina jotain, esim. pikkupyyhkeen väliin, että kukaan ei tökkää sitä vahingossakaan kiinni!
Nimimerkillä “entisen tunkkasen pesukoneen omistaja”!
Kiitos Irsa, luulen että tuo sitruunahappo on kaikkein paras keino. Jotkut pyöräyttävät vielä etikkapesunkin sitruunahappopesun jälkeen, mutta tuntuisi vähän liioittelulta ehkä. Jos olet pelkällä sitruunahapolla saanut sen tunkkaisen hajun pois niin kokeilen sitä itsekin sitten
Höh, mun pesukoneen ohjeissa sanotaan, että luukku pitää aina laittaa kiinni kun on koneen tyhjentänyt. Ohjetta ihmettelin aikani, ja päädyin siihen tulokseen, että mukulat ja muut runnovat luukun rikki jos se on auki ja voivat laittaa koneeseen asiaan kuulumatonta tavaraa. Olen pitänyt luukun kiinni, eikä kone haise. Pesen joka viikko jotain kuudessa kympissä ja silloin tällöin 95 ohjelmalla. Käytän hajusteettomia pesuaineita enkä ollenkaan huuhteluainetta.
Mulla mätänee lenkkarit Lumitöissä aina kastuvat ja nyt ne haisee ku ketunraato. Koneeseen en uskalla niitä panna ku non jottain ihime materiaali joten millä pirulla nuot heittää haisemasta?
Pärkkele son syksy ennen ku net kuivuu jos net nyrkkipyykillä pessee. Ois ees pikkusen sirompi tuo räpylä niin hakis kaupasta uuet mut son tuo kenkulien haku meikäläiselle päivän savotta
Kenkä deoa on olemassa.
Auttaskohan se oikeesti? Onneksi on yhet semmoset kengät joilla vinttasen asioilla niin ei tartte nuijen haisulien kans kulukia
Täsä yksi tuote. Joskus jonkun asiakkaan kengät haisevat, niihin on tuota suihkutettu. Ainakin silloin tuntuu auttavan.
Oi, tuota on ostettava heti kaks pulloa, saa tulijata yhen pullon/kenkä
Näkyy olevan Anttilassakin
Apua! Olen vuosikausia pessyt pyykin hajusteettomalla, zeoliitittomalla KW Professional -pesujauheella ja ollut tyytyväinen. Pyykki on tuoksunut vain raikkaalta ulkoilmalta, kun ulkona kuivatan kaiken. Mutta nyt puhtaat puuvillavaatteeni, uudehkot kaupasta ostetutkin, ovat alkaneet haista suurin piirtein oksennukselta. Mieskin, jolla ei ole yhtä hysteerinen hajuaisti kuin minulla, haistaa sen. Edessä on nähtävästi pesuaineen vaihto. Mutta mihin?
Kirpputoreilla haistan aina vaatteita ennen ostopäätöstä, ettei vain ole lähtemätöntä kellarin hajua. Olen huomannut että toisten pyykit tuoksuvat hyvin miedosti ja ihanalta kun taas toisten haisevat kemikaaleilta niin että silmiä kirvelee ja pitää pestä kymmenen kertaa ennen kuin haju lähtee. Haluaisin löytää pesuaineen jolla päätyisin tuohon ensinmainittuun tulokseen. Huuhteluaineita en halua käyttää.
Että mainostakee nyt hyvää pesuainettanne, kiltit ihmiset. Jos täällä ei saa mainostaa (?) niin heittäkää yv:llä, pliis!
Mie käytän Serto Ultraa, zeoliititon, fosfaatiton, valkaisee 60 asteesta lähtien, eikä mun nenääni haise millekään.