Jaloangervot on osittain paleltuneet vaikka olivat harson alla. Ilmeisesti ne kohdat jotka on koskettaneet harsoa. Täällä tais olla vielä kylmempi yö kuin edellinen. Mulla ei ole sellaista mittaria josta näkisi alimman lukeman, mutta kun kuudelta nousin ylös oli vahva kuura monessa paikassa. 3-5 astetta miinusta oli joidenkin mittareissa ollut.
hoyabella, kukaan ei voi ainakaan sanoa että et olisi yrittänyt… No kylmät yöt on ihan lopuillaan nyt, onnittelut sinulle jaksamisesta! Ei ole ollut helppo taistelu tänä vuonna!
Jaahah, aika kaivaa tämä ketju esille
Lupasivat ensi yöksi säätiedotuksessa hallaa koko Suomeen, myös siis eteläiseen osaan. Muualle paikoin ankaraakin hallaa, eli pakkasen puolelle menisi. Kävin peittelemässä kasvimaapellolla kurpitsat harsolla. Samoin harsotin pensaspavut kun en ollut varma hallanarkuudesta, ja harson alle pääsi myös tillikasvusto. Ne kesäkukkaruukut joissa on hallanarkoja kukkia nostin ihan talon seinustalle. Toivotaan että riittää. No huomennahan sen sitten näkee...
Laittelin harsoja sinne tänne penkkeihin, että jäis edes vielä jotain niihin.
Minä peittelin vain keijunmekon. Pitäisi olla tajuttomasti isoja harsoja, jos tosiaan aikoisi kasveja suojata. Aamulla varmaan kaikki laossa, voi myrkky ![]()
Myös täällä levitelty harsoja, vaikka luvattu +5 yöksi. Pieniä avomaan kurkkuvauvoja oli niin paljon, että varmuudeksi peittelin. Minikasvariin (sellainen hyllysysteemi muovin alla, hyllyt kyllä nyt varastossa) laittelin myös lyhdyn kynttilöineen paprikoita lämmittämään.
Kylmää on tännekkin luvattu, mutten peitellyt mitään. Menköön jos on mennäkseen, olen jo vähän luovuttanut tämän kasvukauden osalta.
Huiiii, pitääköhän minunkin vielä lähteä pihalle ja autotalliin ettimään harsoja, mittari näyttää +4.5 astetta ja taivas on kirkas.
Jo toissa yönä oli kasvarissa ollut enää 3.9 astetta, ulkona lienee ollut aika lähellä nollaa. Saapa nähdä paleltuuko krassit ensi yönä, en ole peitellyt mitään, minen viitsi.
Mulla oli toissa yönä muovikasvarissa -2,9… Pitäis ehkä muuttaa lämpimimmille seuduille :-/
Käväisin muutaman harson heittelemässä ruukkujen päälle. Kylmältä tuntui ilma ja taivas oli tosiaan aivan kirkas ja pilvetön.
täällä on kans peitelty pelargonit sun muut…
Meillä nyt 1.9 lämpöä. Osa peiteltiin ja osaa ei.
Piha kierrs tehty,näyttää siltä,että selvttiin viime yön pakkasesta.
Oi, täytyy lähteä tarkastamaan kelloköynnös! Se on ainoa jonka olen peitellyt. (nakkasin muuten toisen kasvariin just eilen) Meillä aurinko paistaa, +12 nyt, yöstä en tiedä, mutta illalla tarvitsi jo talvitakin tupakalla käyntiin;) (tosi asiallinen säätiedotus täältä suomussalmelta;D)
Meillä oli lämpimämmän puolen mittarissa alin -0,9 eli takapihalla on varmasti ollu ainakin -3…
Meillä on mittarissa 2 astetta pakkasta. Viimeksi kun oli pakkasyö heinäkuun alkupuolella, niin eipä tämäkään kasvukausi kovin pitkä ollut. Kurpitsoja ainakin paleltui nytkin paljon, suojattuja kyllä säästyikin.
+1,2 oli yön alin, enkä jaksanut illalla käydä peittelemässä mitään, joten tuurilla selvittiin vahingoilta;-))
Puoli astetta oli ollut pakkasen puolella aamuyöstä. Näyttää siltä, että kaikki ovat selvinneet yön yli täysissä voimin. Ja olihan osa peiteltynäkin. Päivän mittaan sen vasta oikein kunnolla näkee.
Mies raahasi lämpöpatterin illalla kasvihuoneeseen, kun kurkuissa olisi vielä ihan mahdottomasti alkuja. Ei täällä ollut hallaa. Ei tainnut käydä lähelläkään nollaa näillä kulmilla.