Miten teidän hämähäkkikukat on itäneet? Minulla kesti tosi kauan ennenkuin nousivat ylös, mutta 10 siemenestä 9 nousi pintaan. Tänään niillä oli koulutuspäivä.
Kannattaako hämäheikkikukkaa vielä kylvää esikasvatuksen (sen vaatinee)? Äitimuori löysi siemeniä piilosta ja saisin sieltä. Ehtineekö sitten kukkia ollenkaan...
Hämäheikkikukka :-)
Tottakai kannattaa kokeilla! Jos on samanlainen kesä ja pitkä syksy, riittää kukkia pitkälle syksyyn. Minulla kylvös oli turhan viileässä.
No nyt on hämikset sitten kylvetyt. Saas nähä miten nopsaan nousevat, jos ollenkaan.
Sain Hämähäkinkukan siemeniä ja osa iti,osa ei. Nyt on nekin päässeet kukkalaatikoihin ja ovat heti alkaneet vahvistua. Katsotaan nyt miten korkeiksi oikein kasvavat.
Tämä on ensimmäinen kerta kun kokeilen kasvattaa tätä lajiketta. Kun monta vuotta vain ajattelin kokeilla hämäkinkukka, niin nyt asia on aktuelli ja kesä näyttää minkälaisia näistä tulee.
Hämähäkki kukkii.
Täällä vaan yksin kirjoittelen, eikö muilla ole hämähäkkikukkaa ? Mielestäni tämä on kyllä niitä komeampia kesäkukkia .
Meillä on joka vuosi ollut hämähäkkikukkaa mutta tänä vuonna ei ole ja kyllä minä sitä kaipaan. Vieraisilla ihailin tätä näyttävää yhdistelmää
Mulla on jäljellä kolme ihan kunnon kokoista itse kasvatettua, mutta nuput puuttuu. Taitaa olla väärä lannoitus kun lehdet ja vihneet vaan komistuu. Millä oikein lannoitat omaasi? Sain omista siemenistä parikymmentä ja jakelin niitä sitten sinne tänne. En kehtaa laittaa kuvaa kukattomasta hämppiksestä. Katselin kyllä paikallisessa puistossa, että siellä on paljon eri värisiä, ja taidan hiipiä sinne joku päivä etsimään olisiko tummanpunaisissa jo siemenet kypsiä.
Tänään taas puutarhaliikkeessä väitettiin ettei kotioloissa siemenkasvatus onnistu, ja pyh.
Hmph, minullakin piti tänä kesänä kasvaa ensimmäisen kerran hämähäkkikukkaa, mutta eipä vain kasvakkaan. Toissa talvisista siemenvaihtokirjeistä otin ''hämähäkkikukan'' siemeniä. Laitoin esikasvatukseen maaliskuun alkupuolella. Hoivailin ja hyysäsin sisällä, vaikkei tilaa oikein olisi ollutkaan. En muistanut, minkä näköiset sen lehtien olis pitänyt olla, joten en osannut epäillä mitään ennen kuin toukokuun koittaessa ja kasvin lehtien suuretessa. Aloin sitten arvella, että taidanpa hoivailla jotain malvaa. Säästin, jotta näen, mitähän niistä. Heti juhannukseltahan se alkoi availla kukkiaan; olis mokoma vaaleanpunainen myskimalva ehtinyt myöhemminkin kylvettynä kasvaa :( ! Ostan siis ensi kerralla siemenet kaupasta...
Mulla ei ostosiemenet itäneet keväällä ja samaan purkkiin kylvin kasvariin kurpitsaa. Itihän niitä sitten yhdessä kurppien kanssa.
No nyt mulla on kymmensenttisiä hämppiksen alkuja kukkapenkissä, eivät vaan taida ehtiä kukkaan.
Mikähän tuo upea malva mahtaa olla tuossa kuvassa?
Eikös se ole maurinmalvaa?
Minun Maurinmalvani oli kyllä aikoinaan ihan aniliininpunaista mutta tuo on upeaa.
Maurinmalvaa se on, ja aiesopimuksena on kovasti taimenvaihtoa tämän tuttavani kanssa joten tuota nyt ainakin aivan ensimmäisenä aletaan tinkaamaan.
Tarleena, minä olen huono lannoittaja , en lannoita muuten kuin keväällä laitan mullan sekaan kanankakkaa ja senjälkeen en anna mitään. Nämä hämähäkit olen ostanut 10 sentin taimina keväällä ja ovat kyllä kasvaneet ja kukkineet tosi hyvin.
No nym mää tipahrin kärryiltä ! Temskukka & kumpp. kun puhutte maurinmalvan taimivaihdosta, niin ette suinkaan tarkoita, että se olisi monivuotinen? Olen yrittänyt täällä kolmos-vyöhykkeellä, vaan eipä mennyt talven yli. Eikös se ole kesäkukka ?
Ei kai maurinmalva ole sukua hämähäkkikukalle? Niin, Satues, peräpäiden tuotoksilla on siis eroa! Olen kyllä satavarma että kukkia niistä vielä putkahtaa kun joskus tuo sadekausi loppuu ( tänään taas 15 mm).
Kesäkukaksi olen Maurinmalvan ymmärtänyt. Tosin kokemusta on vasta tänä keväänä kylvetyistä kasveista- hyvin kukkivat.