Kiitos Tuomipihlaja!
Tuleva puutarhavarasto-talvetustilani näyttää tänään tältä. Kyllä se siitä. Tuolla ruskean kenkähyllyn takana piileskelee uloskäynti.
Kiitos Tuomipihlaja!
Tuleva puutarhavarasto-talvetustilani näyttää tänään tältä. Kyllä se siitä. Tuolla ruskean kenkähyllyn takana piileskelee uloskäynti.
Viikko sitten saimme uudet kesänaapurit, saanko esitellä: Orvokki kolmosineen. Pitääkin kysäistä onko junioreilla jo nimet. Käviskö vaikka Lehdokki, Vuokko ja Monimuu?
Eilen tuli taas yksi iisakinkirkko kasvikattoa vaille valmiiksi:
Niin tuli nätti että ilkiääkö tuonne mitään roskapönttöä laittaakaan.
Ihastuttavia naapureita nuo lampaat! Voi kun meilläkin olis
Tänään käytiin meidän kantapaikassa. Ostettiin laikkukirjokanukka (lapussa luki muistaakseni viirukirjokanukka), suesica ja rohtokataja.
Puoliso kaivoi ison kuunliljan maasta ja jakoi yhdeksään osaan. Väleihin tuuppasin alesta bongatut helmililjat.
Riippahernepuu on hurmaavimmillaan mutten oikein saa sen kauneutta näkymään kuvassa.
Nyt on rouvan sitten opeteltava käyttämään tätä omaa sisäänkäyntiä, kun varastoon ilmestyi tänään väliseinä! Tämä ovi ei aukeakaan meidän talon avaimella niin kuin toinen puoli vaan ihan omallaan.
Ressi peijooni kiipesi linnunpöntölle kun olin kuvaamassa marjaomenapensasta.
Enkä voinut edes heittää sitä millään kun lampaat olivat koivun alla. Jäkätin niin kauan ettei sen hermo pitänyt. Lintuvanhemmat jäkättivät kahta kauheammin viereisessä kanukassa.
Hiipan kukkia. Tämä oli viime kesän pakkosaada-kasvi ja päätyi listalle jonkun penttiläisen galleriaa katsellessa.
Kiitos Hoyabella. Paremmin haluaisin osata. Vaan kun en halua opetella.
Helmipihlaja ostettiin Haikalasta noin 15-senttisenä taimena pari vuotta sitten. Nyt se uhkaa kukkia ja jänskättää nähdäänkö ekaa kertaa valkeita pihlajanmarjoja.
Pitäisi opetella menemään aiemmin nukkumaan. Kesäkuun ajan pitää lähteä jo ennen kuutta töihin jotta pääsee puolison kanssa samalla kyydillä. Hyvää yötä!
Voi mikä ihana kukkameri, peukutus kaikille kuville!
Piti sateessa ja myrskyssä sen verran taukoa että sain napattua muutaman kuvan.
Heidinkukka viime tai toissatalven hankikylvöistä. Tänä keväänä sitä on tulossa rutkasti lisää.
Kaksi jumaltenkukkaa nousi ihmeteltäväkseni keto-orvokkimerestä. Yhtään en muistanut niiden(kään) olemassaoloa.
Minulla on myös muutama heidinkukan alku tämän talven hankikylvöistä, ne on vielä ihan pieniä.
Kaunis se on kukkiessaan, sitä tässä odotellaan.
Meksikonakileija, kunnes toisin todistetaan.
Tämä lienee tummakurjenpolvi. Ja tietenkin sellaisessa paikassa että se pitäisi siirtää.
Kiitos kommenteista ja peukuista!
Kovasti olis kaikenlaista istutettavaa, osto-, vaihto-, saama- ja siementaimia monta laatikollista, ja lisää tulossa... Mikä lienee kun en saa istuteltua. Enkä muutenkaan koskaan tehtyä sitä mitä piti. Matkalla kohteeseen löytyy aina niin paljon nypittävää etten ehdi ikinä perille. Eilen illallakin kitkin yhteentoista asti. Sitten laitoin kädet taskuun ja päätin että nyt teen ihastelukierroksen ja näen vain kaiken kauniin enkä yhtään rikkaruohoa tai vinksallaan olevaa asiaa. Arvatkaa onnistuinko?
Yksi syy istuttelun vaikeuteen on tietty sekin kun ei meinaa millään enää löytyä paikkoja. Olen nyt tehnyt sellaisen periaatepäätöksen että alan poistaa puutarhastani niitä kasveja jotka eivät ole aivan ehdottomia lemppareitani. Sillä tavoin saan lemppareille lisää tilaa. Juuri nyt ei vain äkkiseltään tule mieleen yhtään kasvia joka ei olisi ehdoton lemppari...
Aikoihin on eletty. Puoliso soitti juuri töistä ja kysyi: "Miten istuttaisin nää kivikkokasvit kun tässä on kolmenlaisia ja niitä on useampi kappale, laitanko kumminkin samanlaiset vierekkäin, mut sillee että eivät ole ihan samalla linjalla..?" Mies on päässyt hakematta niihin hommiin mihin minä haluaisin! Onpas monipuolinen työnkuva.
Luulin että runoilijannarsissi on hävinnyt kun en ole nähnyt sen kukkivan moneen vuoteen. Vaan tallessa sentään on! Tämä on ehkä ihanin narsissini.
Tyttärellä kasvaa tuota samaa valkoista narsissia siellä omalla pihallaan vähän siellä täällä, jopa ihan villiintyneillä niittyalueilla, se on ihana ja se tuoksu on aivan mahtava.
Teksti näköjään hävisi. Uusi yritys. Ai että runoilijannarsissi. Meilläkin kasvaa sitä mökillä siellä täällä. Minäkin tykkään kovasti. Yksinkertaisen kaunis. Onkohan jotain oikein vanhaa narsissilajiketta. Ja tuoksu on todella hieno.
Minä olen kuullut tuolle nimen actaea ja on todella vanha lajike.
Ruukutin pelargoneja mutta ruukut loppu kesken.
Stellena Rose. Voiko näin nättiä ollakkaan!