Kuvankäsittelyohjelma Picasa. Riittävän simppeli että osaan käyttää ja löytyy maksutta netistä. Älköön kukaan kumminkaan kuvitelko että oisin itse osannu ladata ja asentaa!
Tykkäätkö riippapihlajasta? Mietin tässä, että olisko sillä jotain etuja muihin riippa- tai pikkupuihin verrattuna? Tekis kovasti mieli hankkia joku pienehkö puu yrttimaan keskelle. Se on sen verran lähellä kasvaria, että ei voisi olla kovin suuri eikä se saisi tietenkään kauheasti varjostaa yrttimaata. Puu olis kasvarin pohjoispuolella, joten kasvarin saamaa aurinkoa se ei juuri vähentäisi.
Ajatuksissa on ollut riippapaju, -lehtikuusi, -hernepensas tai joku muu sirohko puu, joka ei olisi ihan liian arka. Onkos sulla ideoita?
Tykkäänhän minä. Tarkoitus oli tehdä siihen kiekuroita muttei tullut lopulta tehtyä kuin pari. Vähän toispuoleinen se on, kun pyrkii pois talon varjosta. Vielä enemmän tykkään kumminkin tuosta hernepensaasta, se on niin kertakaikkisen suloinen ja siro. Ei kylläkään anna samanmoista kerroksellisuutta ja varjopaikkoja kuin pihlaja. Riippalehtikuusestakin haaveilen. Ja sateenvarjojalavasta.
Pyörin koko päivän tuossa pihalla ja useampikin ohikulkija kysyi mikä pensas tontin kulmalla kukkii noin upeasti. Piti oikein itsekin könytä tien puolelta katsomaan päivän puheenaihetta.
Eio ihme että tuohon huomio kiinnittyy.
Keltainen ei ole lempivärini, mutta kultatyräkistä tykkään kyllä kuin hullu puurosta! Ja mistäpä olisin saanut vinkin moisesta kasvista, ellen pentistä.
Nämä tulppaanit paranee vanhetessaan.
Vielä ei näkynyt ötököitä lumipalloheisissä.
Sydämellisin terveisin kummitäti, jonka kummitytär pääsee huomenna ripille. Pitääpä hipsiä nukkumaan. Hyvää yötä!
Ihania kuvia ja muutenkin kaunista. Tuo marjaomenapensas on kyllä hieno, kun kukkii niin runsaasti ja aivan hirveästi kerää pörriäisiä.
Illakot kukkivat. Ja tuoksuvat! Hyvin ovat kotiutuneet ja levittäytyneet meidän pihaan parista pienestä alusta.
Sadepäivän blues. Akileijoja pari talvea sitten siemenestä kasvatettuja, ihan ensimmäisestä siemenkirjeestä jossa olin mukana.
Iris germanica 'Consummation' vielä uudemman kerran.
Kesäkukkien siemenkasvatuksista parhaiten onnistui petunia Double Cascade Blue.
Ihanat Illakot ja akileijatkin ovat niin kauniita Juuri eilen illalla pyörin kotona ympäri puutarhaa ja nuuskuttelin Illakoiden ja pionien ihanaa tuoksua.
Kiinanlaikkuköynnös tarjoilee pastellisävyjä.
Tämä kääpiö(vai kevät?)kurjenmiekka kukkii ensimmäistä kertaa.
Turun reissulla väitin ettei mun sormivaleangervo muutu punaisesta vihreäksi. Valehtelin!
Pidin tätä tirppakukkulalle jo toista vuotta peräkkäin ilmestynyttä ohdaketta rikkaruohona jota vaivaa joku tauti, kunnes tänään opin Miikokselta että se on maarianohdake! Arvokasvi! Hyvä että oon laiska kitkijä!
Sensation!!!
Olen saanut opiskelupaikan -- ja koululla on näköjään jo varauduttu tulooni:
Riemastuttavaa postia! Onnea opintoihin, tyhmyys karisee niiden myötä
Hurjasti Onnea koululaiselle
opiskelijalle
Ooh! Onneksi olkoon! Nyt tulee elämään aivan uusi käänne, sellainen elämän kevät:) Voi miten mahtavaa. Vapauttavaa saada olla ihan kaikessa rauhassa tyhmä ja hakea postia tyhmän lokerosta ;D
Onnea Hankalin! Nyt sinusta tulee oikeasti puutarhuri. Sinulla onkin jo hyvä pohjatietous omien kasvien ja kasvatusten myötä ja nyt saat vielä lisäoppia. Tietääpä kenen puoleen kääntyä
Onnea :)!