Tervetuloa Havinalaan!
Sen verran taustatietoja, että minun puutarhaharrastukseni on suhteellisen tuore. En koskaan edes osannut ajatella, että innostuisin puutarhailusta, sillä se ei ole meidän perheessä mitenkään tavallista. Asumme miehen kotitilalla, ja anopin jäljiltä täällä oli kyllä istutuksia. Meidän ensimmäiset vuodet tässä talossa olivat kuitenkin sen verran, sanoisinko hektisiä, että lähinnä tyydyimme hävittämään kukkapenkkejä. Onneksi jotain vanhoja perennoja on kuitenkin niistä ajoista huolimatta säästynyt tässä pihapiirissä. Eli lähes alusta olen aloittanut, kun huomasin tämän hörhötaipumukseni.
Tässä ensimmäinen kukkapenkkini, mallia "perse edellä puuhun". Eli sain vain idean, että nyt haluan kukkapenkin, ja aloin tietenkin sitä väsäämään, ennenkuin mulla oli mitään tietoa kukkasista. Jotain rehua siihen sitten haalin. Jostain olin sen verran tietoa löytänyt, että sanomalehtiä laitoin sinne alle. Alkuperäisistä kasveista siinä, nyt jo huomattavasti laajennetussa penkissä on jäljellä vähän hopeahärkkiä ja sammalleimu (on tässä kuvassa tuon korkean kiven takana piilossa:)
Sama penkki vähän tuoreempana otoksena, eri suunnasta kuvattuna
Ja vielä vähän laajemmalti etupihaa.
Todella viihtyisää ja kiva juttu kun aloitit päikkärin - sitä olen jo odotellutkin
Ihan hykertelen tyytyväisyydestä, kun taas aukesi ihana, uusi kuvagalleria
Ihanaa, että pistit galleria alulle. Teillä on niin ihana pihapiiri . Kaikkien kuuluu nähdä se.
Verantaa
Ihanaa Havina, ihanaa! Mukavaa, kun pääsee virtuaalivierailulle. Kaunista!
Kimalainen ja laukka
Siemenkasvatetu akileijat Lime Sorbet ja Petticoat Pink kukkivat viime keväänä ekan kerran
Kivaa, Havinan päikkäri. peukutuksia.
Lime sorbet
Geranium Double Jewel näyttää läheltä kauniilta, mutta oli oikeastaan pieni pettymys.
Kesäkuussa 2010 tekaisin tällaisen köynnösportin