Havinan haaveilut (II)

Upealta näyttää, jänskä lilja (onko mitään hajua mikä olis??)ja tuo koreatörmänkukkakin nam. Havinahan on vanha tuttu palstalla mutta todella kiva että avasit oman gallerian minä vielä kypsyttelen(muistuipa mieleen että minulla on vieläkin pehmustettu kirjekuori postittamatta sinulle)

Ja tuon tatar-penkin toisessa päässä on tällainen haaveilunurkkaus

Tuosta liljasta ei ole mulla mitään tietoa, että mikähän olisi. Jos jollain on tietoa, olisi kiva kuulla. Kurppa taisi jossain vaiheessa arvailla, että voisi olla michiganinlilja, jos oikein muistan. Mutta öh, nyt en muista yhtään, mitä sinä olet mulle postittamassa. Onko mullakin sulle jotain postittamista?

Ihanan näköinen paikka!

Mukavan näköinen yhdistelmä tatar-villiviini seinustallasi.

Mun tekisi mieli laittaa tatarta vastaavasti talon eteen. En vain ole uskaltanut, kun liika leviäminen mietityttää. Mieluiten laittaisin pensaita, mutta paikka on hankala, siihen putoaa kahden katon lumet, eivätkä pensaat kestä. Lisäksi se on varjoinen ja kuivahko. Seinusta on kovin aution näköinen.

Olet ainoastaan saamapuolella kirjekuori on ollut muistuttamassa minua kuinka onnettoman saamaton olen se on oottanut jo kolmisen kuukautta… Vinkiksi voin sanoa että silläkin oli jotain tekemistä kiven kanssa.

Meillä putoaa myös lumet tuohon, eikä siihen voi pensaita laittaa. Kuiva paikka tuo myös on, mutta ei ihan varjoinen. Aamupäiväaurinko paistaa siihen useamman tunnin ajan.

Mäntykukka, piti oikein yksäreistä käydä katsomassa, että mistä oikein on kysymys. Heh, katoskatos, olishan mun pitänyt muistaa, ei sitä jokapäivä voita jotain kisaa! Mutta, kuten silloin jo totesin, oli kiva kisata, ei siitä välttämättä mitään palkintoa tarvitse. Ja mitenhän tämä kaikki nyt liittyy kiveen, se ei mulle vielä auennut?

Havinan haaveilut on ilo silmälle! kiitosta kuvista:)

Tästä kuvasta näkyy hyvin meidän pihassa oleva vanha aitta. Muuten tämä näkymä on jo aikalailla kokenut muutoksia.

Tuo harjaterässpiraali tuossa tolpan ympärillä pitää pistää muistiin… :slight_smile:

Laitan jotain kuvia uusimmasta, suurimmasta ja vielä vähän autiosta kukkapenkistä. Tämän penkin valmistelin 2011 syyskesällä. Laittelin siihen kaikkea siemenkasvatuksia, jakopaloja, alelöytöjä ja muita kesän mittaan jo hankittuja ihanuuksia. Tänä kesänä varmaan tuuheutuu tämäkin penkki paljon enemmän. Tässä mustaselja Sambucus nigra "Black Lace"

Hopeavillakko, tuollaista harjaterässpiraalia olen taivutellut katkaistun tuijan rungonkin ympärille. Nopea ja helppo köynnöstuki.

Samassa penkissä on myös tämä kirjohappomarja Berberis thunbergii "Rose Glow".

Tämä kultapallo on alkuperäisasukkeja

Kuin myös tämä ukonhattu

Clematis viticella "Jenny Caddick"

No niin, en sitten malttanut olla katsomatta kuvia, vaikka olin päättänyt etten katsele, kun alkaa taas tehdä itsellekkin mieli kaikennäköistä. Ihanan ja viihtyisän näköinen piha, ideoita tekis mieli vaikka kopioida, mutta ens kesänä ei vielä ehdi.

Clematis viticella "Minuet"